پاسخ وقیحانه به گلایه‌های یک دانش آموز

دامون رشیدزاده

در چند روز گذشته خبری ناراحت کننده از وضعیت «محدثه شب راه» دانش آموز هرمزگانی منتشر شد که افکار عمومی را تحت تأثیر قرار داد. این دانش آموز که یکی از بازماندگان حادثه تلخ واژگونی اتوبوس دانش آموزان نخبه است از بی توجهی مسئولان آموزش و پرورش به خصوص مسئولان هرمزگانی گلایه کرده بود. درست چند روز بعد از این اتفاق آموزش و پرورش هرمزگان در اطلاعیه‌ای که جز نام وقیحانه نمی‌توان نام دیگری بر آن نهاد به این گلایه‌ها واکنش نشان داده است و با چاپ اسناد و مدارک اثبات کرده که به خوبی از این دانش آموز حمایت کرده است. اما این اطلاعیه آنقدر دچار تناقض و گزافه گویی است که پاسخ ندادن و بی تفاوتی نسبت به آن عین ظلم در حق این دانش آموز است.

نکته اول اینکه لیست بلند بالای خدمات انجام شده در حق محدثه مانند اعزام به بیمارستان مجهز و خدمات بالینی و پزشکی که در این اطلاعیه با افتخار خاصی از آن نام برده شده کمترین وظیفه آموزش و پرورش در قبال محدثه بوده است و در عمل به وظیفه هیچ افتخاری وجود ندارد که این دوستان بخواهند به آن ببالند.

نکته دوم اینکه لیست مبالغی که به عنوان کمک به این دانش آموز مطرح شده جای سؤال فراوانی دارد. تاریخی برخی از این مبالغ اهدایی مانند مبلغ یک میلیون تومان درست بعد از انتشار گزارش است و مشخص است که این مبلغ تنها برای فرار از واقعیات موجود پرداخت شده است. دیگر اینکه بر چه اساسی مبلغ دیه پرداخت شده به این دانش آموز از سوی بیمه کمک محسوب می‌شود؟ خانه ساخته نشده اهدایی چطور داری امکاناتی مانند فرش و تلویزیون است؟

هدایای اهدایی سازمان‌ها و نهادهای جدا از آموزش و پرورش چه ربطی به مسئولان آموزش و پرورش دارد؟

واقعیت این است که این اطلاعیه چیزی جز گزافه گویی های عوام فریبانه نیست و بهتر است دوستان در آموزش و پرورش هرمزگان به جای این گونه رفتارها بابت اتفاق رخ داده حداقل یکبار به صورت رسمی از مردم هرمزگان و مردم ایران عذرخواهی کنند و مسببان این حادثه هر چه زودتر میزهای خود را به افراد با کفایت تحویل دهند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *