پایان تراژیک داستان جبارخان

هامون رشیدیان

نیم فصل اول لیگ برتر امسال با حواشی زیادی همراه بود. بر خلاف تعطیلات نیم فصل گذشته که معمولاً بازیکنان کمی ترجیح می‌دادند به تیم جدیدی منتقل شوند در نیم فصل امسال شاهد حجم بالای از نقل و انتقال بازیکنان بودیم. نابه سامانی مالی تیم‌هایی مانند نفت تهران، استقلال خوزستان و نتیجه نگرفتن تیم‌های بزرگی همچون سپاهان و تراکتورسازی باعث شد بازار نقل و انتقالات نیم فصل زمستانی لیگ برتر حسابی داغ باشد.

با پایان یافتن مهلت قانونی نقل و انتقالات حالا تیم‌های تنها می‌توانند بازیکنان آزاد را جذب کنند و همین کار تیم‌هایی که نتوانستند بازیکنان مد نظرشان را در فرصت مقرر جذب کنند بسیار سخت کرده است.

خروج ستاره‌های محبوب آبی‌ها

استقلال بعد از استقلال‌خوزستان و ذوب‌آهن بیشترین خروجی را در نقل‌وانتقالات نیم‌فصل داشت. با این تفاوت که سه خروجی ذوب‌آهن به خاطر رفتن به خدمت سربازی و حضور در تراکتورسازی اجازه ادامه همکاری با ذوب‌آهن را پیدا نکردند. در آن سو استقلال خرید جدیدی هم نداشت. تمام لیست ورودی استقلال به محسن کریمی و بهنام برزای خلاصه می‌شود که آخرین تیم‌شان همین استقلال بود و هر کدام به یک بهانه در لیست نیم‌فصل اول استقلال حضور نداشتند. ولی لیست خروجی تیم پر بود از ستاره‌های محبوب سکوها که از استقلال جدا شدند. از مجتبی جباری و فسخ قرارداد پر سر و صدا تا سجاد شهباززاده شماره ۱۰ استقلال. یا حسن بیت‌سعید که در فولاد احیا شده و صد در صد گل‌های نیم‌فصل دوم فولاد روی تأثیر این بازیکن بوده است.

خداحافظی آقای گل

پر سر و صداترین انتقال نیم فصل بدو. ن شک مربوط به قرمزهای پایتخت است جایی که آقای گل دو فصل اخیر فوتبال ایران در نهایت از این تیم جدا شد و به الغرافه قطر پیوست. مهدی طارمی مدت‌ها بود که فکر رفتن را در سر داشت و در نهایت هم ترجیح داد نیم فصل منتهی به جام جهانی را در تیم قطری سپری کند تا بتواند با توجه به امکانات بالای این کشور خود را مهیای حضور در جام جهانی کند.

نفت تهران

تیم بحران زده پایتخت بر خلاف انتظارها توانست به هر ترتیبی شده ستاره‌های خود را حفظ کند و بر خلاف انتظارها تنها یک بازیکن از این تیم جدا شد.

ذوب آهن

ذوب‌آهن بختیار را از پیکان خرید و اکبر ایمانی را از چنگ پدیده در آورد، ولی سه بازیکن اصلی‌اش سرباز شدند و به تراکتور رفتند.

سایپا

محمد عباس‌زاده سایپا را به مقصد نساجی لیگ یکی ترک کرد. این اتفاق شاید عجیب‌ترین نقل و انتقال نیم فصل بود. عباس زاده که یکی از بهترین گلزنان نیم فصل اول بود به شکل عجیبی سایپا را ترک کرد اتفاقی که در هفته‌های آینده ابعاد پشت پرده آن احتمالاً افشا خواهد شد.

سپاهان

سپاهان در خط دروازه جابجایی داشت و اولیویرا را از لیست خارج کرد تا دروازه‌بان تیم ملی سوریه به لیست اضافه شود. این تیم همچنین ادون حسنی آلبانیایی را نیز جذب کرد.

نفت آبادان

 بازگشت سوشا به لیگ برتر و حضور در آبادان هم از دیگر جذابیت‌های این نیم‌فصل است. دروازبان حاشیه ساز سال‌های اخیر فوتبال ایران بعد از درخشش در لیگ نروژ راهی فوتبال ایران شد تا بار دیگر شاهد حضور این بازیکن در لیگ برتر باشیم. سوشا در زمان حضور در ایران انواع او اقسام مشکلات انظباطی را تجربه کرد اما در فوتبال نروژ او کاملاً آرام بود و همه چهره جدیدی را از سوشا دیدند که تا به حال دیده نشده بود. البته دعوت سوشا به تیم ملی هم در این ماجرا بی تأثیر نبود. با این حال سوشا نشان داده که آمادگی رفتارهای عجیب و غریب را دارد و اگر خوب مدیریت نشود می‌تواند به راحتی به حاشیه کشیده شود.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *