پرواز به آسمان انقلاب

درست یک هفته پس  از ورود امام خمینی قدس سره به ایران اسلامی و در روزهای آخر حکومت شاهنشاهی و در زمانی که شایعه ی کودتای ارتش، فراگیر شده بود، در حالی که همه نگران اوضاع و احوال و شرایط سخت و غیر قابل پیش بینی بودند.

در این شرایط سخت، نظامیان فداکار و متعهد نیروی هوایی به این نتیجه رسیدند که باید دست به کار بزرگی زده و وظیفه ی ملی و مذهبی خود را انجام دهند. لذا با یک حرکت متهورانه به سیل خروشان ملت پیوستند و با حضور درمدرسه علوی،  اقامتگاه رهبر بزرگ انقلاب اسلامی  سندی از افتخار، حماسه، رشادت، شجاعت و ایمان را در برگ های زرین تاریخ انقلاب اسلامی به ثبت رسانیدند.این روز بزرگ یعنی ۱۹ بهمن ماه ۱۳۵۷، نقطه ی عطفی در تاریخ انقلاب و ارتش است، روزی که حماسه ی حضور قاطعانه ی ارتش در صحنه ی انقلاب به وقوع پیوست و طلیعه ی خجسته ی پیوند ارتش با ملت مسلمان و انقلابی به وضوح آشکار گشت.

اگر چه اعتصابات پراکنده در برخی از واحدهای ارتش گسترش و موضوع به روزنامه ها نیز کشیده شده بود، اما هنوز مردم، ارتش را در مقابل خود می دیدند و نگران آینده ای مبهم و در هراس از روزی که درگیری نهایی ارتش و مردم بخواهد سرنوشت نهایی انقلاب را رقم بزند، بوده و عده ای هم آماده ی نبرد مسلحانه برای حصول پیروزی نهایی می شدند. بهترین و عظیم ترین کاری که می توانست روحیه ی انقلاب را تقویت کند، مقاومت دولت بختیار را در هم شکند، و مأموریت هایزر را در طراحی کودتای نظامی با شکست مواجه سازد و در نهایت روحیه ی معدود نظامیانی را که هنوز انقلاب را باور نکرده بودند درهم شکند، اعلام همبستگی ارتش با ملت بود. مقامات عالی رتبه نظامی به هیچ وجه زیر بار پذیرش انقلاب و اعلام همبستگی با مردم نرفته و هم چنان از دولت بختیار حمایت می کردند که این حرکت شجاعانه نیروی هوایی نگرانی های مردم را بر طرف و صف وابستگان به رژیم پلوی را شکست و راه بر پیروزی نهایی مردم و انقلاب اسلامی هموار ساخت.

پرسنل نیروی هوایی با انجام رژه و خواندن سرود در مقابل حضرت امام، با حرکت اسلامی مردم ایران و رهبری نهضت اعلام همبستگی کردندو این اعلام همبستگی روحیه مردم را در تداوم مبارزات تقویت نمود.در این روز یکی از عظیم ترین راهپیمایی ها در سراسر کشور شکل گرفت و میلیونها نفر در سراسر کشور از دولت منتخب امام یعنی دولت موقت حمایت کردند.

این روز آگاهی و بصیرت ملت ایران را نشان داد و به تمامی توطئه های طاغوت خط بطلان کشید . بدون تردید این حرکت هوانیروز سندی زنده بر غیرتمندی و شجاعت آنان در دورانی است که الله اکبر گفتن گناهی بزرگ محسوب می شد .ارتشی که فرماندهی آن بدست داماد شاه خائن بود در عین نا باوری طاغوت و همدستانش با امام راحل پیمانی ابدی بستند .آری، رژه همافران نیروی هوایی در برابر امام حکومت طاغوت را به لرزه درآورده و پیروزی انقلاب را نزدیکتر ساخت .

در دورانی که صد هزار مستشارآمریکایی برسر سفره ایران نشسته بودندو با قدرت تمام ثروت این ملت را چپاول می کردند همافران نیروی هوایی با حرکتی بی نظیر موجب یاس و نا امیدی آنها شدند . ارتش قبل از ۱۹ بهمن نیز درهای پادگانها را به روی مردم باز کرده و آنها را مسلح کرده بود. ارتش و نیروی هوایی پس از انقلاب نیز حماسه های ماندگاری خلق کردند چنانکه در هشت سال دفاع مقدس خاطره رشادت این دلیرمردان را همه ملت ایران خوب بخاطر دارد .

امروزپس از گذشت ۳۸ سال از انقلاب و علیرغم همه تحریم هاو تهدیدها ارتش ایران با اتکا به خود باوری به موفقیت های بزرگی دست یافته است و دشمنان را از جنگ با خود منصرف ساخته است زیرا به ایمان و قدرت نظامی این ارتش آگاه است و از آن به شدت می ترسد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *