پل صراط ازمو باریکتروازشمشیربرنده تراست:اختلاس های میلیاردی، دیواربی اعتمادی!

جای بسی تاسف است که درجامعه ای زندگی
می کنیم که هرروز ازگوشه وکنارش خبراختلاس های چند صد میلیاردی مسوولان به گوش می رسد ویا درصدا وسیما عنوان می شود!! که متاسفانه باعث گردیده تا دیواربی اعتمادی سختی ایجاد گردد.
بعد ازاختلاس های چند صدهزارمیلیاردی رئیس بانک مرکزی و… چشممان به جمال زمین خواراراضی متعلق به ورزشگاه بزرگ اصفهان روشن شد!
پس ازمشاهده خبردستگیری سرکرده باند زمین خواران اراضی دولتی، اوقافی و…ومطالعه صحبت های علیرضا رحیمی مدیرکل اسبق تربیت بدنی ( ورزش وجوانان) استان اصفهان درسال های دهه ۶۰ که نقش اساسی درتملک ۱۴۰۰هکتاراززمینهای یادشده به سود سازمان تربیت بدنی (وزارت ورزش و جوانان ) داشت، نگارنده را که قریب به ۲۰ سال به نقد وبررسی وضعیت این ورزشگاه و استادیوم ۷۵ هزارنفری نقش جهان پرداخته برآن داشت تا با نگاهی اجمالی به گذشته واتفاقات گوناگونی که حدود ۲۰ سال درراستای این ورزشگاه پرحاشیه شاهد بوده به نقد زخم دیرینه و التیام نیافته نقش جهان بنشیند.
علی الظاهرپس ازگذشت حدود۲۰سال وتغییروتحولاتی که دراستانداری اصفهان، حوزه های مدیریتی
( سازمان تربیت بدنی ) وزارت ورزش وجوانان کشور، اداره کل ورزش وجوانان استان، شرکت توسعه وتجهیزوزارت ورزش وجوانان وشرکت های پیمانکار(مجریان پروژه) به وقوع پیوسته است، سرانجام با امضای تفاهم نامه ای بین وزارت ورزش وجوانان کشور ومجتمع فولاد مبارکه وتوافق طرفین قرار شده، فولاد مبارکه درقبال پرداخت مبلغ ۳۰میلیارد تومان برای تکمیل ورزشگاه نقش جهان،به مدت ۲۰سال این ورزشگاه دراختیار باشگاه فولاد مبارکه سپاهان قراربگیرد.
صرفنظر از وعده وعید های بی پایه واساس مسئولانی که بدون درنظر گرفتن شرایط وقوانین حاکم بر پروژه عظیم ورزشگاه، به صورت غیرکارشناسی قول اتمام نقش جهان را درتاریخ های مختلفی اعلام نمودند که هیچ کدام عملی نشد،بحثی که اینک مطرح شده وباعث گردیده که ذهن مردم صبوروشریف اصفهان را آزارمی دهد این که درخبرها آمده است فردی با مخفف نام م.م تحت عنوان سرکرده باند زمین خواراراضی ورزشگاه بزرگ اصفهان دستگیروروانه زندان شده است ! و
مهم تراینکه درتملک وفروش بیش از ۴۰۰هکتار اززمین های به فروش رفته توسط فرد خاطی، چند تن ازمسئولان ومقامات ادارات ذیربط نیزدست داشته اندو با سرکرده این باند بزرگ زمین خوارهمکاری ومشارکت نموده اند؟! بیائیدازسرانصاف قضاوت کنیم، تکلیف فشارهای عصبی که به مردم خوش بین وارد شده چه می شود؟ از شما می پرسیم، کجای این عمل ناپسند با دایره انصاف همخوانی دارد؟! آیا سزا است آنچه که دراین ارتباط درذهن مردم نقش می بندد، به سادگی پاک کنیم؟ اصلافکر کرده اید که اجحاف واعمال دور از انصافی که به این مردم روا داشته شده است چگونه از ذهن مردم زدوده وپاک خواهد شد؟
پاسخ مسئولان به مردم خوشبین اصفهان که از لحظه شنیدن این خبرهای آزاردهنده برای رسیدگی و صدور حکم قطعی به زمین خواران ثانیه شماری می کنند چه ؟ چه کسی باید مسئول فشارهای روانی باشد که به خانواده های معصوم وبیگناه مالکانی که در طول این سال ها وارد شده باشند؟! خانواده هایی که برای گرفتن حداقل حق وحقوق خودازقبیل زمین معوض به هردری زدند اما اکثرشان با درهای بسته مواجه بودند؟! یک لحظه خودمان را به جای آن خانواده های معصومی بگذاریم که با تحمل هزاران مشقت ومرارت قطعه زمینی را خریداری کرده بودند تا پشتوانه ای برای آینده فرزندانشان باشد! چه کسی پاسخگوی این ناملایمات وفشارهای روحی است که براین خانواده ها وارد شده است ؟ کسی پیدا می شود بگوید مقصر اصلی کیست؟! مادرعصرپرتلاطم وناآرامی قرارداریم که بابحران اقتصادی دست به گریبان است، درجامعه ای که درآن فقر وسایرمعضلات اجتماعی به گواه آماربحران خطرناکی را به وجودآورده است، لکن باتمام این معضلات همچنان پیوند دولت ومردم مستحکم تراز قبل درسطوح مختلف حاکم است وبا آرمان های مقدس امام راحل ومقام معظم رهبری تجدید عهد وپیمان می کنیم ؟ آیا روا وپذیرفتنی است درچنین شرایطی افراد رانت خواربه مایملک مردم چنگ بیاندازند واموال بیت المال را غارت کنند ومیلیاردها پول این ملت را به بانک های خارجی منتقل کنندوبه ریش این مردم شهید داده وایثارگربخندند؟!آیا واقعا سزا است مردمی که درجامعه وفاداربه رمزیا زهرا، یا رسول ا…، یاعلی، یاحسین، یا اباعبدا…ویا مهدی هستند، هرروزشاهد برافراشتن برج برای پرکردن باد نخوت فلان رانت خوارو سرمایه داری باشدکه از طریق کلاهبرداری وشیادی ثروت اندوزی کرده است؟! واین درحالی است که ماسخن ازپیوند با شهیدان می گوئیم؟! ویامی توان باور کرد که نیروهای مخلص انقلاب درعسرت ، تنگدستی، نداری وسختی معیشت بسرببرند وماهرروز شاهد این همه بیعدالتی وفساداجتماعی از سوی عده ای کلاهبردارباشیم؟! باورکردنی نیست ، چقدر رفتاروگفتاروعملکردها ازآن روزهای خوش اتحاد، همبستگی وگذشت وایثاراین امت انقلابی فاصله گرفته است!وقتی آن روزها وآن یاران با صفا وصدیق به انقلاب را به یاد می آوریم که به شواهد فراوان دال برفرایندگسترده سازندگی، انسجام واستمرارمساعی مشترک همدلی، همکاری وتعاون درسطوح مختلف برقراری نظم اقتصادی عادلانه ای درسطح عامه مردم ومبین ترویج حقوق بشروعدالت اجتماعی بود،چنان عاجز از تطبیق با امروز و امروزیان می شویم که تصورش هم برایمان مشکل است!
آری چنین است که درتارتنیده شده ای به نام ساده انگاری مشکلات ومعضلات اجتماعی گرفتار می آئیم و هیچگاه از چرا های بسیاری از مسایل پرسش نمی کنیم تا همچنان شرایط دچاراستخوان لای زخم باقی بماند!
به عنوان آخرین نمونه باید باردیگر اشاره ای داشته باشیم به برملا شدن اختلاس و به سرنوشتی که ورزشگاه بزرگ اصفهان به آن دچار شده ودرنهایت با یادآوری دستگیری سرگروه باند زمین خواران و واکنش مقامات ومسئولان درقبال این افراد! منتظر می مانیم تا ببینیم چه سرنوشتی در انتظارآنها
است!
به هرحال امیدواریم مسئولین با کاربردی صحیح ودقیق وآگاهانه به تعهد واصول اخلاق ومنش اسلامی و انقلابی که رسالت مقدس آن هاست، و درک واقعیت ها که علووبرتری حقیقی خدمت به خیر وصلاح انسان های مورد ظلم قرارگرفته درآن نهفته است عمل کنندواجازه ندهند حقی از کسی ضایع
شود.
اصغر قلندری

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *