پول تیم ملی کجاست؟!

دامون رشیدزاده

فدراسیون فوتبال ایران اگر پر حاشیه‌ترین فدراسیون فوتبال جهان نباشد قطعاً یکی از چند فدراسیون پرماجرای جهان است که هیچگاه روی آرامش را نمی‌بیند. دلال‌ها، قوانین جنجالی، وجود انواع اقسام تخلفات اداری تنها بخشی از مشکلات فدراسیون فوتبال ما در سال‌های اخیر بوده است. اما در آخرین مورد این حوادث عجیب و غریب سرمربی تیم ملی پرده از یکی دیگر از اتفاقات جنجالی در فدراسیون فوتبال برداشت.

مصاحبه کی‌روش

 کی‌روش بعد از تمرین تیم ملی به مانند همیشه پذیرای سؤالات خبرنگاران بود اما یک سؤال با پاسخ جنجالی سرمربی تیم ملی به تیتر خبرها تبدیل شد. کی‌روش در پاسخ به خبرنگارانی که در مورد حریف‌های تدارکاتی ایران سؤال پرسیده بودند و بازی با تیم‌های قوی‌تر را خواستار شدند گفت: ما با تمام سختی‌هایی که داریم سعی در جلو بردن اهداف خود داریم؛ اما باورش سخت است که در ماه نوامبر هنوز نمی‌دانیم باید به چه روشی خود را آماده کنیم. استارت‌لیست برای ورزش منتشر شده که باید به آن توجه کنید. پولی که متعلق به پاداش‌های تیم ملی بود، برداشته شده است، پولی که برای مصارف شخصی‌شان برداشته‌اند. فدراسیون از این «خانم» حمایت کرده و او کارش را انجام داد. ما نیاز به بازی‌های خوب و دوستانه برابر تیم‌هایی چون بلغارستان و پرتغال داریم، اما هزینه‌ها کجاست؟ پولی که در فیفا برای تیم ملی بوده، ناپدیده شده است! این پول متعلق به بازیکنان ایران در جام جهانی قبلی بود که در حساب فدراسیون فوتبال است. سرکار خانم طوری وانمود کردند که ایشان توانستند پول را بیاورند. به هیچ وجه اینطور نیست و آن پول بازیکنان بود. فدراسیون از چه کسی حمایت می‌کند؟ از تیم ملی یا کسی که حجم رسانه‌ای دارد؟ ما احتیاج داریم به بازی با تیم‌هایی مثل پرتغال و بلغارستان؛ اما پولی که حقمان است را در اختیار نداریم، چون یک نفر دیگر آن را برداشته است. این سرکار خانم جوری وانمود کردند که ایشان پول را آورده‌اند در حالی که اصلاً این گونه نیست، آن پول برای تیم ملی است. شما باید بروید و بپرسید که پول فیفا که برای تیم ملی است الان کجاست؟ قبلاً گفتم و دیگر نمی‌خواهم صحبت کنم. سؤال سختی هم نیست، بودجه آماده سازی تیم ملی کجاست؟

پول‌های تیم ملی کجاست؟

ماجرای پول‌های فوتبال ایران که سالها به دلیل تحریم‌ها در حساب فیفا باقی مانده بود یکی از مسائلی است که مدت‌هاست درباره آن اخبار ضد ونقیضی منتشر می‌شود اما حالا با حرف‌های سرمربی تیم ملی این ماجرا ابعاد تازه‌ای پیدا کرده است. بر خلاف فدراسیون که علاقه خاصی به مخفی کاری دارد کی‌روش ثابت کرده با کسی تعارفی ندارد و هر وقت لازم بوده حرف‌هایش را خیلی بلند و شفاف به گوش مردم رسانده است. حالا هم همه می‌دانند که کی‌روش بی جهت این ماجرا را رسانه‌ای نکرده است و او از وضعیت بی پولی تیم ملی کلافه است. تیم ایران به عنوان دومین تیم صعود کرده به جام جهانی بهترین فرصت را برای آماده سازی در اختیار داشت اما این فرصت با عدم برنامه ریزی فدراسیون آنهم به دلیل نبود پول در حال سوختن است. رقبای آسیایی ما که در رنکینگ فیفا با فاصله زیاد از ما پایین‌تر هستند در حال بازی با تیم‌های بزرگی همچون برزیل و آلمان و … هستند در حالی که ایران به عنوان بهترین تیم آسیا برای بازی با تیم‌های درجه چندم اروپا و آمریکای جنوبی در حال چانه زنی است.

در آن سو وضعیت پول‌های فوتبال ایران هم به یکی از عجایب جدید کشور ما تبدیل شده و هیچکس به درستی اعلام نمی‌کند که واقعاً چه بر سر پول‌های فوتبال ایران آمده است. ماجرای این خانم مرموز که همه اعلام می‌کنند پول‌ها دست اوست چیست و او چه نقشی در فدراسیون فوتبال دارد؟ با توجه به سکوت فدراسیون و پنهان کاری اعضای آن تنها باید امیدوار باشیم روشنگری‌های کی‌روش گره از این ماجرای عجیب باز کند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *