پول و پارتی نقشی در موفقیت ندارند

سعید حسینی

سید محمد ستاری دفاع چپ و هافبک دفاعی متولد سال ۱۳۷۲ از بازیکنان جوان تیم ذوب آهن اصفهان است که در دو فصل اخیر خوش درخشیده است. او با وجود سن کم موفق شد در بیش از نیمی از بازی‌های فصل گذشته برای ذوب آهن به میدان برود به بهانه آغاز لیگ برتر با این بازیکن به گفت و گو پرداختیم. آنچه می‌خوانید گفت و گوی ما با این بازیکن جوان سبزپوشان اصفهان است.

از چه زمانی به فوتبال علاقمند شدید؟

در دوران دبستان از طریق معلم ورزش که جزء مربیان مناطق تهران بودن وارد فوتبال شدم و در حین مسابقات دانش آموزی مورد توجه مربی آکادمی تیم راه آهن قرار گرفتم، ایشان من را به تیم راه آهن معرفی کرد و تا بزرگسالان در تیم راه آهن بازی کردم. اولین تیمی هم که در لیگ برتر در آن بازی کردم تیم راه آهن بود. به مدت دو فصل در راه آهن بودم و بصورت قرضی به مدت نیم فصل به تیم خونه به خونه که در دسته یک بود رفتم و بعد از آن به تیم ملوان در لیگ برتر پیوستم. بعد از آن هم مورد توجه ذوب آهن قرار گرفتم و به این تیم ملحق شدم.

چطور تیم ذوب آهن را انتخاب کردی؟

از سال اولی که برای راه آهن در لیگ برتر بازی کردم مورد توجه یحیی گل محمدی مربی وقت ذوب آهن قرار گرفتم بعد صحبت‌های انجام شده قرار بر آن شد که به ذوب آهن بیایم اما تیم راه آهن رضایت نامه‌ام را صادر نکرد و در نهایت به باشگاه ملوان پیوستم و بعد از یک فصل بازی در ملوان به ذوب آهن آمدم. البته با توجه به شناختی که نسبت به تیم ذوب آهن و مدیریت آقای سعید آذری داشتم این تیم را انتخاب کردم.

آیا واقعیت دارد که برای وارد شدن به دنیای فوتبال باید پول و پارتی داشت؟

نه قطعاً واقعیت ندارد. شما به سراغ هر کدام از ورزش‌های مطرح و موفق مانند والیبال و بسکتبال و الخصوص فوتبال بروید با توجه به شهرت و در آمد بالا این حرفها وجود دارد ولی در دنیای حرفه‌ای ورزش پشتکار و انتخاب درست و مشورت و … است باعث موفقیت می‌شود. خیلی از دوستان من که حتی از خود من هم بهتر بودند با توجه به نداشتن پشتکار و تلاش و الخصوص مشورت و انتخاب نادرست از صحنه اول فوتبال دور شدند و نتوانستند به موفقیت دست پیدا کنند. به نظر من پول و پارتی نقشی در موفقیت ندارند.

آیا تا بحال از تیم‌های خارج از کشور دعوت نامه‌ای داشته‌اید؟

سال دومی که در راه آهن بودم سرمربی تیم آقای حمید استیلی بودند، دستیار یک ایشان آقای اولاخ یانسن با تیم مونشن گلادباخ آلمان رابطه داشتند و پیشنهاد لژیونر شدن به من دادند ولی با توجه به مشکلات آن زمان باشگاه رضایت نامه من صادر نشد.

آیا از حضور در ذوب آهن رضایت کامل دارید؟

رضایت کامل دارم هم از زندگی در شهر اصفهان که یکی از شهرهای زیبای ایران است و هم از نظر باشگاهی زیرا تیم ذوب آهن همواره جز بهترین تیم‌های ایران بوده است.

کادر فنی و مدیریتی این باشگاه همواره جز بهترین‌ها بوده‌اند. دو فصل پیش آقای گل محمدی و فصل قبل آقای حسینی و امسال هم که آقای قلعه نوعی که از پر افتخارترین مربیان ایران هستند در این تیم حضور داشته‌اند.

برای قرارداد امسال به توافق رسیدید؟

بله امسال با تیم ذوب آهن هستم. قرارداد دو ساله با این تیم دارم و فقط باید امسال سر مسائل مالی به توافق برسم.

آیا برای دعوت شدن به تیم ملی امید دارید؟

بله. قاعدتاً آرزوی هر ورزشکاری هست که پیراهن تیم ملی کشورش را به تن کند و برای تیم ملی کشورش بازی کند و من هم جدایی از دیگر بازیکنان نیستم. با توجه به اینکه تیم ملی به جام جهانی هم راه پیدا کرده است دوست دارم پیراهن تیم کشورم را به تن کنم.

حرف آخر

در آخر از خانواده‌ام بابت تمام زحماتشان قدردانی می‌کنم و از روزنامه کیمیای وطن هم بابت این مصاحبه تشکر می‌کنم.

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *