پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی یکی از اولویت‌های اصلی دولت است

کاظم صادقپور

 فرماندار یزد گفت: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه درزمینهٔ مبارزه با مواد مخدر یکی از اولویت‌های اصلی دولت است که با توجه به آن شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر نیز برنامه‌ها و فعالیت‌های خود در این حوزه بر این مبنا برنامه‌ریزی و عملیاتی می‌سازد.

مصطفی سالاری در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان یزد در گفتگو با خبرنگاران اظهارداشت: محوریت اقدامات و فعالیت‌های شهرستان یزد در موضوع مبارزه با مواد مخدر پیشگیری با فرهنگ سازی و اجرای برنامه‌های متنوع در این زمینه بوده است.

وی افزود: دولت در سال‌های گذشته به موضوع ساماندهی آسیب‌های اجتماعی توجه ویژه‌ای داشته و خوشبختانه برای اجرایی شدن طرح‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی در سطح شهرستان اعتبار مشخصی ابلاغ و به دستگاه‌های اجرایی تخصیص داده شده است.

این مسئول با بیان اینکه فرهنگ سازی مهمترین راه مقابله است گفت: با همکاری دستگاه‌های اجرایی در این زمینه نظیر سازمان تبلیغات اسلامی، بهزیستی خوشبختانه نقشه راه پیشگیری و آموزش در شهرستان تدوین‌شده و شرح وظایف ادارات و نهادهای مختلف مشخص‌شده است.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان تصریح کرد: دانش آموزان به‌عنوان بزرگ‌ترین جامعه هدف در موضوع پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر هستند و نظام آموزش‌وپرورش و خانواده‌ها نسبت به این موضوع باید شناخت مناسب داشته باشند تا بتوانند بیشترین تأثیر را داشته باشند.

فرماندار خاطر نشان ساخت: دستگاه‌های اجرایی براساس شرح وظایف تدوین‌شده در نقشه راه پیشگیری از اعتیاد در مدت یک هفته باید ارائه گزارش بدهند مصوبات جلسات باید در مهلت موردنظر اجرایی شود و گزارش نهایی اقدامات انجام‌شده به شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ارسال شود.

وی با تقدیر از تلاش کلیه مسئولان عضو این شورا در مبارزه با پدیده اعتیاد و مواد مخدر گفت: با توجه به حضور نزدیک به ۶۰ درصد جمعیت استان در شهرستان یزد با آسیب‌های اجتماعی متنوعی روبرو هستیم که با تلاش مسئولان ذی‌ربط و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته اقدامات خوب و مؤثری انجام شده که امید است این اقدامات بیشتر شود.

سالاری با اشاره به اجرای طرح بازآفرینی پایدار شهری در مناطق حسن‌آباد، اسکان، کشتارگاه قدیم با مسئولیت اداره کل راه و شهرسازی استان و برخی از دستگاه‌های اجرایی افزود: این ستاد باهدف ساماندهی مسائل و مشکلات در حوزه عمرانی، خدمات شهری فرهنگی و اجتماعی است که می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های موجود این ستاد در موضوع مبارزه با مواد مخدر نیز اقداماتی را تدوین و عملیاتی کرد.

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *