چالش آسیایی ژنرال

دامون رشیدزاده

تیم فوتبال ذوب‌آهن در هفته نخست مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف صدرنشین لیگ ستارگان قطر می‌رود. تیم فوتبال ذوب‌آهن از ساعت ۱۶: ۴۵ امروز و در چارچوب هفته نخست مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، در ورزشگاه عبدالله بن خلیفه شهر دوحه به مصاف الدحیل قطر می‌رود. این مسابقه یکی از چهار مسابقه‌ای است که روز دوشنبه در گروه A و B منطقه غرب آسیا برگزار خواهد شد. البته ذوب آهن لیگ قهرمان آسیا را زودتر از سایر حریفانش آغاز کرد. ذوب آهن که به دلیل حذف تیم نفت تهران جانشین این تیم در مسابقات آسیایی شده است. در اولین گام موفق شد تیم ناشناخته آیزاول هند را از پیش رو بردارد. البته آن دیدار با دیدارهای گروهی این مرحله از لیگ قهرمانان آسا قابل قیاس نیست و ذوب آهن برای صعود از این مرحله رقابت سختی را با رقبایی قدرتمند پیش رو دارد.

الدحیل قطر میزبان ذوبی‌ها در دوحه است و اصلی‌ترین مدعی این گروه محسوب می‌شود و قلعه نویی به خوبی می‌داند که در شروع کار باید برابر این تیم نتیجه‌ای مناسب کسب کند تا بتواند با تکیه بر شروع خوب خود، راهی دیگر مسابقات شود. امیر قلعه نویی با استقلال به جمع ۴ تیم برتر مسابقات رسید اما با تراکتورسازی و سپاهان توفیق چندانی نداشت و تنها توانست طعم صعود از مرحله گروهی را بچشد و حالا در چهارمین چالش خود با تیمی در لیگ قهرمانان آسیا شرکت می‌کند که نایب قهرمانی این مسابقات را در کارنامه خوددارد. سرمربی ذوبی‌ها که تا پیش از دیدار با سایپا عملکرد درخشانی را داشت، امیدوار است در سخت‌ترین دیدار مرحله گروهی بتواند با تیم آماده و سر حال خود نتیجه‌ای مناسب کسب کند تا ذوب آهن نیز برای او مانند استقلال، تجربه‌ای موفق در مسابقات آسیایی باشد.

الدحیل

الدحیل که پنجشنبه شب و در هفته شانزدهم لیگ ستارگان قطر میهمان الغرافه بود با نتیجه پنج بر یک پیروز شد تا جایگاه خود در صدر جدول رده‌بندی لیگ ستارگان قطر را مستحکم‌تر کند. باشگاه الدحیل قطر، تغییرنام یافته از باشگاه لخویا است. این باشگاه ابتدا با نام الشرطه قطر تأسیس شد، اما در سال ۲۰۰۹ به لخویا و در سال ۲۰۱۷ به الدحیل تغییر نام داد. بازیکنان این تیم را ترکیبی از بازیکنان لخویا و الجیش تشکیل می‌دهند. این تیم تا کنون پنج عنوان قهرمانی لیگ ستارگان قطر را به نام خود ثبت کرده است و یکی از حریفان قدرتمند ذوب‌آهن در مرحله گروهی است. الدحیل که از باشگاه‌های متمول قطر محسوب می‌شود، یک بازیکن آرژانتینی هم در ترکیب خود دارد.

ذوب آهن

تیم فوتبال ذوب‌آهن امسال هفتمین حضور خود در لیگ قهرمانان آسیا پس از سال‌های ۲۰۰۴، ۲۰۱۰، ۲۰۱۱، ۲۰۱۲، ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ را تجربه می‌کند. البته این تیم در سال ۲۰۱۲ موفق به صعود از مرحله پلی‌آف نشد. نایب‌قهرمانی آسیا با هدایت منصور ابراهیم‌زاده در فصل ۲۰۱۰ بهترین نتیجه سبزپوشان اصفهانی در لیگ قهرمانان آسیا بوده و این تیم در سال ۲۰۱۶ نیز با کسب چهار برد و دو تساوی، بهترین تیم مرحله گروهی این رقابت‌ها لقب گرفت. ذوبی‌ها در ترکیب و فهرست آسیایی خود بازیکنان با تجربه بالایی در اختیار دارند که امیر قلعه نویی همواره نشان داده به استفاده از آنها به ویژه در دیدارهای سخت علاقه دارد. قاسم حدادی فر، مهدی رجب زاده و مرتضی تبریزی در کنار رشید مظاهری و بختیار رحمانی برای تیم قلعه نویی از جمله بازیکنان قدیمی و تأثیر گذار و با تجربه حساب می‌شوند که سرمربی ذوبی‌ها مطمئناً حساب ویژه‌ای روی آنها باز کرده است.

داوران

قضاوت این دیدار حساس را داورانی از ژاپن بر عهده دارند. داور وسط: ساتو ریوجی از ژاپن، کمک داور اول: تور ساگارا از ژاپن، کمک داور دوم: هیروشی یامائوچی از ژاپن، داور چهارم: یوسوکه آراکی از ژاپن، ناظر داوری: عمر ابولوم از اردن، نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا: پارک سوئگ کین از کره جنوبی قضاوت این دیدار را بر عهده دارند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *