چرا تماشاگران از فوتبال گریزان شده‌اند؟ بی‌کیفیتی فوتبال و عدم استقبال تماشاگران

مدت‌هاست که پایین آمدن کیفیت مسابقات فوتبال باشگاهی و در رأس آن رقابت‌های لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا سبب گردیده تا تماشاگران پرشور و فوتبال‌دوست کمتری برای دیدن مسابقات از نزدیک در ورزشگاه‌ها حضور پیدا کنند و ازخود شور وشوقی نشان دهند؛ این در شرایطی است که از گوشه و کنار می‌شنویم که نه تنها جوانان دوستدار فوتبال که حتی افراد پا به سن گذاشته هم، تا پاسی از شب گذشته پای تلویزیون‌ها نشسته و از طریق کانال‌های تلویزیونی و ماهواره‌ای رقابت‌های جام اروپا را پیگیری می‌کنند. در اماکن عمومی به تحلیل بازی‌های برگزار شده می‌پردازند تفسیر وتحلیل به عمل می‌آورند و نتایج برد و باخت تیم‌هایی نظیر بارسلونا
رئال مادرید، بایرن مونیخ و… را پیش بینی می‌کنند. در واقع باید بگوییم اگر روزی روزگاری فوتبال باشگاهی کشورمان به عقب برگردد، ارتقا پیدا کند و هیجان وکیفیت لازم را بیابد، به یقین مانند گذشته تماشاگرانی که فوتبال را می‌شناسند، مشتاقانه در ورزشگاه‌ها حضور پیدا می‌کنند و با اشتیاق از مسابقات استقبال به عمل می‌آورند.
ضعیف تیم‌ها در لیگ برتر
یکی از دلایل عمده بازی‌های فاقد جذابیت و کیفیت ضعیف تیم‌ها در لیگ برتر نبود تمرینات منظم و دل سپردن به حاشیه‌هاست! کمبود انرژی کافی، بازدهی و راندمان پایین تر از استانداردهای بین المللی فوتبال، شانه خالی کردن برخی از بازیکنان نامی و ملی پوش از زیر بار تمرینات فشرده، کمبود تمرینات و خلاصه به حاشیه‌ها بهتر از متن توجه داشتن و نهایتا بازی با موبایل حتی در حین تمرینات و حضور در جلسات مؤید این حقیقت تلخ است که این روزها دامنگیر بازیکنان مطرح و متاسفانه بعضی از مربیان شده است.
والیبال
این در حالی است که والیبالیست‌ها بعد از اتمام مسابقات سنگین جهانی و بازی‌های آسیایی هم، دست از تمرینات منظم و مستمر برنداشته و در همه حال روزانه دردو نوبت صبح و عصر به تمرینات پرداخته و تاکتیک‌های گوناگون ومتنوع را مرور می‌کنند و در ریکاوری و حفظ آمادگی جسمانی برای حضوری قاطع و مقتدرانه در مسابقات جهانی و گرفتن سهمیه المپیک ازجان مایه می‌گذارند.
کشتی
در رشته کشتی هم همین طوراست؛ به گونه‌ای که در مسابقات جهانی کشتی همگان از میزان آمادگی جسمی کشتی گیران کشورمان پی برده و غبطه می‌خوردند؛ مسلما این آمادگی و واکنش‌های برق آسا ی کشتی گیران ما دراجرای فن، تنها در سایه تمرینات منظم وپشت سر گذاشتن برنامه‌های سنگین بدنسازی حاصل شده بود.
پول و حاشیه سازی
والیبال و کشتی، دو الگوی مناسب در فوتبال ما به بوته فراموشی سپرده شده و پول و حاشیه سازی همه‌ معادلات را به هم ریخته است؛ قهر و آشتی مکرر بازیکنان و سر پیچی از دستورات مربیان و دیگر عوامل کادر فنی و اجرایی هم قوز بالای قوزشده تا بهانه‌ای برای گریز بازیکنان سرشناس از تمرینات و تحمل فشار تمرینات باشد. این قضایا چنان بر فوتبال کشورمان سایه افکن شده که جوان‌ترها هم به تبعیت از بازیکنان قدیمی از تمرینات طفره می‌روند و سعی در تلف کردن برنامه‌های تمرینی روزانه و هفتگی دارند. مسلما با این شرایط و با این رویه پیش رفتن، نمی‌توان آینده خوب و درخشانی برای فوتبال کشورمان متصور شد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *