چند نما از دربی قرمزها در اندیشه فتح لیگ برتر

هر چه لیگ برتر به پایان خود نزدیک می‌شود، رقابت‌ تیم‌های حاضر در صدر جدول حساس‌تر می‌شود. لیگ برتر فوتبال ایران درحالی آخرین هفته خود را پشت سر می‌گذارد که یکی از جذاب‌ترین و البته حساس‌ترین داربی‌های سال‌های اخیر فوتبال ایران در راه است. در حال حاضر ۳ تیم استقلال، پرسپولیس و استقلال‌خوزستان شانس‌های اصلی قهرمانی هستند؛ هر چند که تیم‌هایی مثل ذوب‌آهن تراکتورسازی و نفت‌ تهران این تیم‌ها را تعقیب می‌کنند تا با توجه به لغزش احتمالی ۳ تیم بالای جدولی، بتوانند جای آن‌ها را در جدول رده‌بندی بگیرند. نکته جالب اینجاست که با توجه به بازی‌های مشترک این ۶ تیم بالای جدول، بعضی تیم‌ها هستند که نقش حیاتی را در تعیین قهرمان لیگ‌برتر بازی خواهند کرد.
آبی‌های اهواز
استقلال اهواز در این بین مهم‌ترین نقش را دارد؛ چراکه با ۴ تیم پرسپولیس، استقلال‌خوزستان ذوب‌آهن و تراکتورسازی باید بازی کند و بی‌تردید ۳ امتیازی بازی‌های این تیم در برابر تیم‌های بالای جدولی نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای در تعیین قهرمان دارد. با توجه به اینکه استقلال اهواز سقوطش به لیگ یک تا حد زیادی قطعی شده است، بسیاری از تیم‌ها انتظار دارند که از شاگردان سیاوش بختیاری‌زاده بازی جوانمردانه ببینند تا قهرمان به شکلی پاک در پایان فصل انتخاب شود.
سقوط ۸هفته‌ای آبی‌ها
استقلال طی ۸ هفته اخیر از ۲۴ امتیاز ممکن، تنها ۱۱ امتیاز گرفته است که در نوع خود باید برای مظلومی معنی بدهد. در حالی که استقلال در مقاطعی از فصل، بیش از ۱۰ امتیاز از پرسپولیس جلوتر بود و با وجود ضعف شدید سپاهان به نظر می‌رسید که فصل ساده‌ای برای قهرمانی دارد
این تیم در ۸ دیدار اخیر خود تا قبل از بازی با سپاهان اصفهان در تهران کاری کرد کارستان و امتیازهای بسیاری را از دست داد. استقلال تهران در این ۸ دیدار اخیر که از بازی با ملوان در هفته هفدهم شروع می‌شود، تنها ۱۱ امتیاز گرفت و موجب شد هم استقلال خوزستان و هم پرسپولیس به طور کامل قلمرو این تیم را تحت تأثیر قرار دهند و کار به اینجایی برسد که اکنون رسیده است.
۸ دیداری که می‌توانست ۲۴ امتیاز داشته باشد تنها با ۱۱ امتیاز به پایان رسیده است و این برای استقلالی که داعیه قهرمانی داشت، بسیار سنگین و سخت تمام خواهد شد. در واقع استقلال این اواخر به خودش باخته و خودش را از صدر جدول به رقابت تنگاتنگ رسانده است که اگر از هر بازی میانگین ۲ امتیاز استاندارد را هم گرفته بود، همین حالا با خیال راحت در صدر جدول جا خوش کرده بود. پرویز مظلومی باید دوباره نگاهی به همین دیدارها داشته باشد که دیدارهای بسیار سختی هم محسوب نمی‌شده‌اند، اما امتیازات زیادی را از استقلال گرفته‌اند.
کُری‌خوانی قرمزها
به گفته برانکو ایوانکوویچ، سرمربی پرسپولیس دربی امسال تعیین‌کننده قهرمان لیگ برتر خواهد بود. سرمربی پرسپولیس درباره تمدید قراردادش گفت: من، باشگاه و بازیکنان اهداف بلندپروازانه داریم. اولین هدف ما لیگ برتر و جام حذفی است. هدف دوم آسیاست. مطمئنم با آمادگی بهتر و خوب‌تر می‌توانیم موفق باشیم. خوشحالم باشگاه خودش را فقط به قهرمانی راضی نمی‌کند؛ بلکه به آنچه که استحقاقش را دارد و آن بزرگی باشگاه است، دست می‌یابد. امیدوارم همان طور که در لیگ برتر موفق هستیم، در آسیا هم موفق باشیم. سال گذشته برای مسابقات ما ۱۰۰ هزار نفر به ورزشگاه آزادی آمدند که این ارزشمند است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *