چهار توصیه برای ترک سیگار

پرستو عجمی

کارشناس ارشد روانشناس بالینی

۱- مضرات سیگار و دلایلی که باعث شده شما بخواهید سیگار را ترک کنید روی یک برگه برای خود بنویسید، سپس زمانی را برای ترک سیگارتعیین نمایید و اقدام به ترک سیگار کنید.

۲- بهتر است در مدتی که اقدام به ترک سیگار می‌کنید، خانواده، دوستان و اطرافیان خود را در جریان بگذارید زیرا کمک، حمایت و دلگرمی آن‌ها می‌تواند شما را در این زمینه یاری کند و همینکه آن‌ها در جریان ترک باشند باعث می‌شود شما در حضور آنها کمتر اقدام به استعمال دخانیات بکنید.

۳- با وجود اینکه ترک سیگار برای خیلی از افراد سخت و حتی برای بعضی از افراد غیر ممکن است اما در صورتی که سبک زندگی خود را تغییر دهید، نیروی اراده قوی داشته باشید، ورزش را در برنامه زندگی خود بگنجانید، برای مدتی از افراد سیگاری و مکان‌ها و جشن‌هایی که در آنجا سیگار استعمال می‌شود فاصله بگیرید. در خانه سیگار نگهداری نکنید می‌توانید موفق شوید که زندگی سالم و روزهای بدون استعمال دخانیات را پشت سر بگذرانید.

۴- چیزی را جایگزین مصرف سیگار بکنید و زمان‌هایی که اشتیاق به سیگار کشیدن پیدا می‌کنید، آب بنوشید، خود را به صحبت کردن با دیگران مشغول کنید و … هدف این است، کمی فاصله ایجاد کنید تا رغبت شما برای مصرف سیگار مرتفع شود. توصیه می‌شود تفریحات جدیدی را تجربه کنید، ورزش کنید، کتاب بخوانید و به هر روشی که می‌توانید حواس خود را از میل به سیگار کشیدن پرت کنید.

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *