کارگران اصفهان، نایب‌قهرمان کشور شدند

اصغر قلندری

رقابت‌های هنرهای فردی و زورخانه‌ای قهرمانی کارگران کشور با قهرمانی فارس و نایب‌قهرمانی اصفهان به پایان رسید.
در سومین دوره مسابقات هنرهای فردی و زورخانه‌ای قهرمانی کارگران کشور که به میزبانی بیرجند از ۱۸ تا ۲۰ بهمن‌ماه درزورخانه ولیعصر حاجی‌آباد از توابع بیرجند برگزار شد، کارگران استان فارس مقام قهرمانی را کسب کردند و کارگران استان اصفهان دوم شدند.
در کباده وزن ۹۰- کیلوگرم: مجید گلپیرا از اصفهان اول شد، حمید راه‌پیما از فارس دوم و امیر سیاه‌کوهی از کرمان سوم شدند.
در کباده ۹۰+ کیلوگرم: محمدعلی صالحی از فارس رتبه اول را کسب کرد، ابراهیم خداوردی از اصفهان مقام دوم را به خود اختصاص داد و روح‌اله قاسمی و معین ضیافر از همدان به طور مشترک سوم شدند.
در میل‌بازی وزن ۹۰- کیلوگرم: مصطفی دلاکه از خراسان جنوبی، علی فرهنگ از اصفهان و محمود ثیر از خراسان جنوبی به ترتیب اول تا سوم شدند.
در میل‌بازی ۹۰+ کیلوگرم: علی صفری از استان مرکزی اول و حسین میکده از فارس دوم شدند.
در چرخ وزن ۹۰- کیلوگرم: صادق بازی‌پور از فارس، محمدرضا سعدی‌زاده از خراسان جنوبی و عبدالکریم دوستی از اصفهان به ترتیب عناوین اول تا سوم را کسب کردند.
در چرخ وزن ۹۰+ کیلوگرم: حسین پشت‌ کوهی از تهران اول و محمد کوسیفی از اصفهان دوم شدند.
در میل سنگین ۹۰- کیلوگرم: مهدی راحی از فارس اول، علی محمودزاده از خراسان جنوبی دوم، علی نیکویی از خراسان شمالی سوم شدند.
در میل سنگین ۹۰+ کیلوگرم: امین شهریاری از اصفهان اول و محمد صاحب‌کرم از فارس دوم شدند.
جواد شیرانی در دیدار با کارگران مدال‌آور هنرهای فردی و زورخانه‌ای با گفتن تبریک اظهار داشت: قدمت تاریخی‌فرهنگی چند هزار ساله، اصالت ورزش باستانی و زورخانه‌ای در ایران و نقش این ورزش در تحکیم هویت ملی ایرانیان و خانواده‌ها و همچنین جذابیت، محبوبیت و مقبولیت آن نقش ویژه‌ای دارد و تأثیر اخلاقی، ارزشی و تربیتی آن در جامعه امروزی به‌ویژه دربین خانواده‌های کارگری و رشد و توسعه فرهنگ پهلوانی آن در پیشگیری از تهاجـم فرهنگی بر کسی پوشیده نیست و اهمیت و توجه به ورزش باستانی را که از نیاکان ما به یادگار مانده، دوچندان کرده است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *