کسر امتیاز بیخ گوش پرسپولیس

دامون رشیدزاده

مشکلات پرسپولیس هر روز بغرنج‌تر از قبل می‌شود. تیم پرسپولیس در حالی که فصل رؤیایی را آغاز کرده بود ناگاهان با محرومیت ستاره تیم خود مواجه شدو محرومیت طارمی قرمزها را هم از داشتن یک مهاج گلزن محروم کرد و هم این تیم را از دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم کرد. با این اتفاق پرسپولیس مجبور بود از همان داشته‌های خود بهره ببرد با این حال و با وجود حذف تلخ این تیم از جام باشگاه‌های آسیا اما نتایج خوب در لیگ باعث شد هواداران امیدوارانه فصل را دنبال کنند. قهرمانی در نیم فصل و حل و فصل موقتی مشکل پرسپولیس و ریزه اسپور بر سر ماجرای طارمی باعث شد هوادران انتظار فصلی رؤیایی را داشته باشند. اما حذف غیر منتظره این تیم از جام حذفی باعث شد تیم پرسپولیس و هوادارنش از خواب خرگوشی بیدار شوند و خطر را بیش از گذشته احساس کنند. حذف از جام حذفی وقتی تلخ‌تر شد که استقلال موفق شد با پیروزی به مرحله بعدی صعود کند. اما این پایان مشکلات قرمزها نبود. ماجرای طاهری و مبالغ هنگفت حیف و میل شده توسط او تیم همراهش حسابی کام طرفداران قرمزها را تلخ کرده بود تا اینکه خبری تلخ‌تر از راه رسید. شکایت دو بازیکن پیشین پرسپولیس حالا این تیم را در شرایطی قرار داده که می‌تواند تمام رؤیاهای هواداران و بازیکنان را بر باد دهد.

فرناندو گابریل

فرناندو گابریل، هافبک برزیلی سابق پرسپولیس که در لیگ چهاردهم و با نظر حمید درخشان به جمع سرخپوشان اضافه شده بود، در انتهای آن فصل با توجه به مشکلات اخلاقی و حرفه‌ای از سوی برانکو ایوانکوویچ در لیست مازاد قرار گرفت. این بازیکن بعد از آن با توجه به عدم پرداخت مطالبات خود علیرغم پیگیری صورت گرفته، شکایتی تنظیم و به فیفا ارسال کرده که با پاسخ همراه شد و باشگاه پرسپولیس موظف شد طلب ۷۰ هزار دلاری او را پرداخت کند. بر اساس توافقی که پیش از این صورت گرفته بود، باشگاه پرسپولیس باید مطالبات این بازیکن را طبق اقساط مشخص شده پرداخت می‌کرد اما اکنون با تعویق این اتفاق او بار دیگر شکایت خود را به فیفا ارسال کرده و این باشگاه را در آستانه خطر کسر امتیاز و حتی سقوط به دسته پایین‌تر قرار داده است. در پرونده شکایت فرناندو گابریل باشگاه پرسپولیس به دلیل عدم اجرای رأی قبلی به مبلغ ۱۰ هزار فرانک سوئیس محکوم شده است. آن‌ها در صورتی که ظرف ۳۰ روز پول گابریل را ندهند ۶ امتیاز به صورت اتوماتیک وار از باشگاه پرسپولیس کسر خواهد شد.

لوکا ماریچ

البته این تنها معضل پرسپولیسی‌ها نیست. دیگر بازیکنی که اکنون پرسپولیس را با خطر سقوط و کسر امتیاز تهدید می‌کند پرونده مربوط به لوکا ماریچ است. مدافع کروات سابق سرخپوشان که از حیث فنی عملکرد خوبی از خود به جا گذاشت و بعد از ترک این باشگاه اکنون از این تیم مبلغ ۷۵ هزار دلار طلبکار است. با این حال این بازیکن نیز تاکنون نتوانستند مطالبات خود را در این زمینه دریافت کند تا او نیز با توجه به شکایت خود اکنون پرسپولیس را در خطر کسر امتیاز و تهدید سقوط به دسته پایین‌تر قرار دهد. باشگاه پرسپولیس باید تا ۱۹ ژانویه مبلغ بدهی لوکا ماریچ بازیکن سابق باشگاهش را نیز بپردازد و اگر تا تاریخ اعلام شده این پول داده نشود آن وقت پرونده این بازیکن به کمیته انضباطی FIFA خواهد رفت تا جرائم دیگر لحاظ شود.

طلب ۱۴۵ هزار دلاری این دوبازیکن با در نظر گرفتن دلار ۴ هزار تومانی رقمی در حدود ۵۸۰ میلیون خرج روی دست پرسپولیس خواهد گذاشت. هرچند این رقم برای باشگاهی مانند پرسپولیس رقم چندان قابل ملاحظه‌ای نیست اما تجربه تلخ گذشته نشان داده سوء مدیریت و انداختن تقصیر به گردن این و آن در این شرایط می‌تواند نتایج فاجعه باری به دنبال داشته باشد. قرمزهای پایتخت اگر خیلی زود فکری به حال این مشکلات نکنند احتمال فصل رویاییشان خیلی زود به تراژدی‌ای تاریخی تبدیل خواهد شد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *