گام نخست ذوب آهن و امیدواری‌های آینده

اصغر قلندری

در فوتبالی که هدف بیشتر باشگاه‌ها بردن و برنده شدن به هرقیمتی است! درتیم ذوب آهن هدف دیگری هم دنبال می‌شود، تیمی که با تلفیقی از نیروهای جوان وبازیکن های با تجربه تشکیل یافته، نیم نگاهی هم به آینده دارد. با سر گرفته شدن مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، تیم ذوب آهن درگام نخست باخوش شانسی ازکمند العین امارات گریخت و با کسب یک امتیاز از تساوی یک – یک شادمان به کشور بازگشت!

بازی برای تساوی

این تساوی در شرایطی به دست آمد که تیم العین برتر میدان بود و از آغاز مسابقه سوار بر بازی توپ و میدان را دراختیار داشت وبا بازی تهاجمی عمرعبدالرحمن، میونگ جولی وکایو «که بیشترمیل به شوت‌های ازراه دور داشت» ۴۵ دقیقه تیمه نخست فقط حمله کرد اما نتیجه نگرفت! زیرا مجتبی حسینی اساساً تیم را برای گل نخوردن چیده بود و بازی تهاجمی روی دروازه حریف را در اولویت بعدی قرارداده بود. البته این تاکتیک گرچه بسیارمؤثر واقع شد تا ذوب آهنی‌ها بدون دریافت گل درنیمه اول به رختکن بروند اما قطعاً در بی انگیزگی بازیکنان جوان که تشنه گلزنی هستند اثر منفی گذاشت و این سئوال را درپی داشت که آیا ذوب آهن با این تاکتیک به هدف می‌رسد؟ و قادرخواهد بود حریف را به تسخیر در آورد و از این بازی خارج ازخانه امتیاز کسب کند؟ جواب مثبت بود و دیدیم که با شروع بازی در نیمه دوم سفید و سبز پوشان ذوب آهن از لاک دفاعی خارج شدند و علاوه بر بسته نگاه داشتن راه‌های نفوذی نیم نگاهی هم به دروازه العین داشتند و سرانجام از روی یک فرار عالی وکشیدن بازی به داخل محوطه جریمه العین و پاس عرضی با ضربه سر (که مشخص بود تمرین شده است) توپ در دهانه دروازه به جری بنگستون رسید تا با ضربه نچندان محکم پای چپ این بازیکن به گل برسند ودروازه العین را در دقیقه ۵۷ فرو ریزند!

دفاع منطقی و درخشش مظاهری

اماراتی‌ها که دوست نداشتند درخانه و در مقابل دیدگان بیش از پنج هزار هوادارشان پذیرای شکست باشند، بعداز گل دریافتی فشار زیادی را روی دروازه ذوب آهن داشتند ودرنهایت در دقیقه ۷۵ با ارسال توپ از نقطه کرنر و ضربه سراسماعیل احمد به گل تساوی دست پیدا کردند و دردقایق باقی مانده نیز برتر میدان بودند. اما دفاع منطقی مدافعان و واکنش‌های عالی محمد رشید مظاهری (چهره برتراین میدان) فرصت گلزنی را از شاگردان زوران مامیچ گرفت تا این بازی حساس با نتیجه مساوی به پایان برسد وذوب آهنی‌ها با کسب یک امتیاز شادمان به وطن بازگردند.

ترکیب

ترکیب تیم ذوب آهن را محمد رشید مظاهری، وحید محمدزاده، علی حمام، مهران درخشان مهر «جوان‌ترین بازیکن» محمد نژادمهدی، دانیال اسماعیلی فر، مهدی مهدی پور، احسان پهلوان، مهدی رجب زاده (از دقیقه ۸۹ قاسم حدادی فر) محمد رضا حسینی، جری بنگستون (ازدقیقه ۷۲ مرتضی تبریزی) تشکیل داده بودند وسرمربی سید مجتبی حسینی بود. داوراین بازی بسیار حساس با علی صباح بود که با کمک عبدالحسین حیدرو داوود حسین قضاوت خوبی داشتند. بهترین بازیکن این میدان محمد رشید مظاهری دروازه بان چالاک ذوب آهن بود.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *