گزارش کیمیای وطن از نابودی تیم قدیمی فوتبال ایران نفت، تیمی که سوخت

تیم دوست‌داشتنی نفت تهران از معدود تیم‌های لیگ برتر فوتبال ایران بود که با پشتوانه بازیکن‌سازی و اعتماد به جوانان توانسته بود در این سال‌های اخیر از مدعیان فوتبال ایران باشد. این تیم قدیمی
و ریشه‌دار یکی از آخرین باشگاه‌هایی بود که به جوانان گمنام شهرستانی این شانس را می‌داد که در سطح اول فوتبال ایران بدرخشند؛ اما جبر زمانه یا بی‌تدبیری مزمن تیم‌های دولتی به سراغ این باشگاه هم آمد و حالا سرمایه‌های نفت هر روز تاراج می‌شوند و تا کوتاه‌زمانی دیگر نام و نشانی از این باشگاه قدیمی باقی نخواهد ماند و نفت هم به سرنوشت ناگوار پاس خواهد پیوست.
قصه نابودی نفت
قصه نابودی نفت درست مثل چند باشگاه ریشه‌دار پایتخت از چند سال پیش و با موضوع انتقال به شهری دیگر آغاز شد؛ گرچه با هجمه انتقادی رسانه‌ها علیه این تصمیم، نفت همچنان در تهران به فعالیتش ادامه داد و دست بر قضا نتایج فوق العاده‌ای هم گرفت، اما چه فایده که با گذشت مدت کوتاه دوباره سیاست‌های وزارت نفت به عنوان مالک و متولی این باشگاه در بحث تیمداری حرفه‌ای تغییر کرد تا نفتی‌ها یک فصل عجیب و غریب را پشت سر بگذارند.
وضعیت اسف‌بار نفت
تیمی که در هفته‌های پایانی درست مثل تیم‌های محلی اداره می‌شد نه هتلی داشت که اردو بزند، نه پولی که با هواپیما از این شهر به آن شهر برود.بازیکنانش روز بازی چند ساعت زودتر در یک نقطه شهر دور هم جمع می‌شدند، ناهار می‌خوردند و راهی ورزشگاه می‌شدند تا مقابل حریف خود صف‌آرایی کنند! اما با این حال خم به ابرو نیاوردند و توانستند فصل را با جایگاه نسبتا خوبی به پایان برسانند.
تاراج بازیکنان
بازیکنان نفت وقتی دیدند مدیران باشگاه در خواب زمستانی فرورفتند و تمایلی ندارند تا تکلیفشان
را روشن کنند، یکی پس از دیگری به پیشنهادات رسیده پاسخ مثبت دادند تا جایی که دیروز هم دو چهره سرشناس دیگر این تیم راهی دو تیم مطرح پایتخت شدند تا از ترکیب ۱۱ نفره اصلی پارسال تا الان، بیرانوند، سیدجلال حسینی، وحید امیری، سعید لطفی و علی قربانی، جدایی‌شان قطعی شود و به این جمع به احتمال فراوان تا چند روز آینده ایمان مبعلی سیامک کوروشی وحید شیخ‌ویسی، ارسلان مطهری و مهدی شیری نیز اضافه خواهند شد تا عملا از ترکیب ۱۱ نفره پارسال، ۹۰ درصد راهی تیم‌های دیگر شوند.
سرنوشت تیم‌های ریشه‌دار
تیمی که در دو، سه فصل گذشته با سوزاندن رقبای خود نتایجی گرفت، فراتر از انتظار حالا تا آستانه نابودی پیش رفته و کسی هم نیست به داد این تیم برسد. البته فوتبال ایران عادت دارد شاهد این اتفاقات باشد؛ چون کم تیم مثل نفت نبود که در این سال‌ها به خاطر سوء‌مدیریت این‌گونه در ورطه نابودی قرار بگیرد. فوتبال ایران بدون تیم‌های ریشه‌داری مانند نفت، دارایی، برق شیراز، شاهین بوشهر و … نمی‌تواند به آینده روشن امیدوار باشد؛ زیرا که درختی که ریشه نداشته باشد محکوم به سقوط است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *