گزارش کیمیای وطن از نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال : پیشتازی قرمزها

هامون رشیدیان

نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال ایران (بدون احتساب بازی عقب افتاده ماشین سازی و سایپا) عملاً به پایان رسید و قرمزهای تهرانی موفق شدند با اختلاف دو امتیازی نسبت به قرمزهای تبریزی عنوان قهرمانی را از آن خود کنند. پرسپولیس تحت هدایت برانکو و تراکتورسازی امیر قلعه‌نویی توانستند با عبور از مرز ۲۰ امتیاز در هر بازی نیم فصل نخست گام بلندی را برای قهرمانی این مسابقات بردارند و در صورت تکرار این نتایج احتمالاً یکی از دو تیم به قهرمانی لیگ شانزدهم می‌رسد.

ظهور پدیده‌ای به نام ساسان

عملکرد خیره کننده ساسان انصاری در امر گلزنی تا پایان نیم فصل نخست موجب برتری این فصل از مسابقات نسبت به شش دور اخیر لیگ برتر فوتبال از نظر گلزنی شده است. ساسان انصاری، مهاجم فولاد خوزستان ابتدای فصل جاری از این تیم راهی پرسپولیس شد اما بخت با او یار نبود و بعد از هفه سوم لیگ برتر مجدداً به تیم سابق خود بازگشت با این حال این بار توپ او پر بود و توانست در ۱۰ بازی ۱۲ گل به ثمر برساند و از طرفی با گلزنی در هفت دیدار پیاپی رکورد سابق فرهاد مجیدی با گلزنی در ۶ دیدار پیاپی را بشکند. ۱۲ گلی که انصاری در ۱۰ بازی گذشته به ثمر رسانده، از لیگ یازدهم تا شانزدهم هم عملکرد خوبی به شمار می‌رود چرا که هیچ مهاجم دیگری – حتی در لیگ‌های ۱۸ تیمی – موفق به زدن دوازده گل در نیم فصل نخست نشده است.

بیشترین و کمترین برد

پرسپولیس با ۹ برد توانست بیشترین پیروزی را در نیم فصل به دست بیاورد در حالی که صبا و ماشین سازی با یک پیروزی کمترین پیروزی را از آن خود کردند. که این نتیجه برای تیمی مانند صبای قم به هیچ عنوان عملکرد مناسبی نیست.

تساوی

همچنین گسترش فولاد با ۸ تساوی و ماشین سازی با ۳ تساوی بیشترین و کمترین تساوی‌ها را در نیم فصل نخست کسب کردند.

بهترین و بدترین خط حمله

تراکتورسازی با ۲۴ گل توانست بهترین خط حمله نیم فصل را به دست بیاورد و در آن سو همشهری این تیم یعنی ماشین‌سازی با ۸ گل بدترین خط حمله نیم فصل را داشته است.

بهترین و بدترین خط دفاع

پرسپولیس با ۵ گل خورده عملکردی خیره کننده در خط دفاع داشت که بیشتر آن را مدیون دروازبانان آماده خود است. در آمار بدترین خط دفاعی هم مانند بسیاری از آمارهای ضعیف بازهم نام تیم ماشین سازی با ۲۴ گل خورده به چشم می‌خورد.

رکوردها

ذوب آهن با ۵ پیروزی بیشترین پیروزی متوالی را بدست آورد در حالی که پرسپولیس و تراکتورسازی با ۱۳ بازی بدون شکست توانستند در این زمینه هم بهتر از دیگر تیم‌ها عمل کنند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *