گناه نابخشودنی مدیران تراکتورسازی

بردیا عباس زاده

قبول نکردن اشتباهات کم کم به یک فرهنگ همه گیر در بین مدیران ایرانی تبدیل می‌شود. وقتی فاجعه‌ای مانند پلاسکو هیچ مقصری ندارد و هیچ کسی هم عذرخواهی نمی‌کند خیلی هم نباید امید داشت مدیران غیر فوتبالی ففوتبال بابت اشتباهات مضحک و دور از ذهنشان عذر خواهی کنند. نکته جالب ماجرا اما اینجاست مدیران فوتبالی بر خلاف مدیران سیاسی ابتکارات جالبی هم برای دور کردن افکار عمومی از خود دارند و با قرار دادن هواداران در مقابل فدراسیون و یا مخفی شدن از دسترس رسانه‌ها سعی می‌کنند به هر شکل شده صندلی خود را حفظ کنند.

مورد عجیب تراکتور

در مورد عجیب تراکتور با وجود همه اشتباهات فدراسیون فوتبال که تقریباً دیگر عادی شده مدیران تراکتور این واقعیت را به هواداران نمی‌گویند که در موارد این چنینی همواره باشگاه مسئول است و فیفا باشگاه را جریمه خواهد کرد نه فدراسیون. بر اساس قوانین جدید یکی، دو سالی است که فیفا مستقیم با باشگاه‌ها مکاتبه می‌کند و تنها فدراسیون فوتبال را به هنگام صدور رأی و در ادامه برای اجراء به شهادت می‌گیرد. حتی در آیین نامه‌ها داخلی همه به باشگاه‌ها گفته شده مسئولیت بازی دادن به بازیکن محروم با باشگاه‌ها است و اگر باشگاهی از بازیکن محروم استفاده کند و فدراسیون فوتبال مانع نشود این باشگاه است که ضربه می‌خورد. پیش‌تر دیده بودید سپاهان به دلیل استفاده از بازیکن محروم – رحمان احمدی – از لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته شد. یا تیم ملی امید که در بازی با عراق از کمال کامیانی نیای دو اخطاره استفاده کرد و حذف شد. تراکتورسازی با توجه به نامه محرومیتی که از سوی فیفا دریافت کرده بود حتی باید، پیش قدم می‌شد و نامه دکتر علیرضا اسدی به سازمان لیگ برتر را نقض می‌کرد چون از محرومیت خود خبر داشت و می‌دانست که این رفتار فدراسیون فوتبال سهواً یا عمداً غیر قانونی و خطای بزرگی است. گناه تراکتورسازی نابخشودنی است چون با علم به محرومیت صورت گرفته است و این صورت مسئله به سادگی پاک نمی‌شود و بهانه‌های توجیهی هم گره‌ای را باز نخواهد کرد.

بازنده‌های بزرگ

اما شاید بازنده‌های بزرگ این میدان سه بازیکن بی گناه تراکتور باشند که باید تاوان اشتباهات مدیران نالایق را پس بدهند. احمد نورالهی، امید عالیشاه و هاشم بیک زاده با این تصور که تراکتورسازی قادر به استفاده از پنجره زمستانی است به این تیم پیوستند و طبیعتاً در بدترین شرایط هم فکر نمی‌کردند این باشگاه با علم به محرومیت دست به جذب بازیکنان جدید بزند اما به ظاهر در فوتبال ایران وقوع هر اتفاقی محتمل به نظر می‌رسد. اگر امید عالیشاه، احمد نورالهی و هاشم بیک زاده بر اساس اشتباه مشترک فدراسیون فوتبال و باشگاه تراکتورسازی تا مرداد ماه سال آینده حق بازی نداشته باشند دوری ۸ ماهه‌ای از فوتبال و شرایط مسابقه خواهند داشت و این ضربه جبران ناپذیری را به این سه بازیکن می زند. آن هم به بهای گناهی که اصلاً مرتکب نشده‌اند.

 

 

 

 

 

 

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *