شاخص‌های جوان انقلابی

رهبر معظم انقلاب اسلامی:
مقابله با جنگ نرم، نیازمند تربیت جوانان انقلابی است.
روز چهارشنبه هفته گذشته هزاران نفر از دانش‌آموزان عضو انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، توفیق شرفیابی و زیارت رهبر معظم انقلاب اسلامی راپیدا کردند که در این دیدار، معظم له فرمایشات مهمی داشتند؛ از آن جمله به جوانان انقلابی اشارتی فرمودند که به نظر می‌رسد این بیان ادامه سخنان قبلی ایشان است که بر انقلابی بودن و ماندن حوزه علمیه و خبرگان رهبری و … تاکید داشتند و این حکایت از اهمیت موضوع است؛ لذا در این سطور به شاخص‌های دانش‌آموزان می‌پردازیم.
بی‌تردید یکی ازمهم‌ترین سرمایه‌های حال و آینده کشور، دانش‌آموزان هستند که سرآمد جوانان محسوب می‌شوند؛ زیرا دو ویژگی مهم «تحرک و نشاط» و «پاکی و معنویت» را در خود جمع کرده‌اند. همان‌طور که در دوران پیروزی انقلاب و نیز در دوران دفاع مقدس، به واسطه این دو ویژگی، ثمرات فراوانی از سوی دانش‌آموزان نصیب کشور شد، در مرحله کنونی نیز که در جنگ نرم دشمن هستیم، استفاده‌های بسیاری می‌توان از این سرمایه بزرگ برد؛ نتیجه اینکه تحرک و نشاط و پاکی و معنویت از شاخص‌های مهم جوان و دانش‌آموز انقلابی است.
بدیهی است که دانش آموزان مسلمان و متعهد همواره در روند رشد و شکوفایی حرکت اسلامی و انقلابی جامعه مؤثر بوده‌اند و هویت ضداستکباری و ستم‌ستیزی‌شان جزو جدانشدنی آن‌ها به حساب می‌آید.
امروزه هیچ‌کس در نقش راهبردی دانش‌آموزان در انقلاب اسلامی شکی ندارد و نمی‌توان نقش آنان را در پیروزی انقلاب اسلامی، خاموشی فتنه‌های داخلی و خارجی، اداره هشت سال صحنه‌های سلحشورانه جنگ تحمیلی و حضور در عرصه‌های سازندگی نادیده گرفت و این ظلم‌ستیزی از شاخص‌های مهم دانش‌آموز انقلابی است مسئله تهذیب و تعهد را در کنار تحصیل علم، مطرح و به دانش‌آموزان چنین توصیه می‌کنند:«شما باید در هرجا که تحصیل می‌کنید و جوان‌ها و کودکان ما در سرتاسر کشور، در هر مرکزی که اشتغال به تحصیل دارند، باید توجه به این داشته باشند که تحصیل همراه تهذیب و همراه تعهد و همراه اخلاق فاضله انسانی است که می‌تواند ما را به حیات انسانی برساند و می‌تواند کشور ما را از وابستگی‌ها نجات بدهد.
پس تهذیب و تحصیل نیز شاخص‌های مهم دیگر دانش‌آموز انقلابی است که نتیجه‌اش استقلال کشور است. شاخص دیگردانش‌آموزان، جلوگیری از انحراف، کجروی‌ها و نفوذ احتمالی دشمن است که بسیار دارای اهمیت است؛ در مدارس و مراکز آموزشی ممکن است افرادی باشند که با طرح مسایل منحرف‌کننده، باعث پیدایش مشکلات فکری و اعتقادی در دانش‌آموزان شوند؛ لذا دانش‌آموزان باید واکنش نشان دهند و با اقدام سریع و زیرکانه در رفع آن بکوشند. دانش‌آموزان آینده‌سازان این کشورند و باید همواره باعث افتخار و سربلندی این مردم باشند و از نظام اسلامی و ارزش‌های آن پاسداری کنند.از مهم‌ترین شاخص‌‌های دانش‌آموز انقلابی، ارتباط معنوی و روحی بسیار عمیق با خدا و ترک نکردن نماز و ترک محرمات است. شاخص دانش‌آموز انقلابی، توجه به تحصیل و یاد گرفتن و به معنای واقعی کلمه دانش‌آموز بودن است؛ یک دانش‌آموز انقلابی باید بتواند آینده‌ای روشن از مسیر خود ترسیم کند و هدف‌دار باشد؛ به این ترتیب آینده کشور به روشنی رقم می‌خورد.
بدون شک حراست و محافظت از ارزش‌ها، اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی، وظیفه‌ای است بر عهده همگان؛ از مسئولان نظام گرفته تا عموم مردم و به ویژه دانش‌آموزان عزیز انقلابی که این هم شاخص مهم دیگری است بر انقلابی بودن.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *