یزد وگسترش حاشیه نشینی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد گفت: یکی از مشکلات شهر یزد و شهرهای صنعتی استان حاشیه نشینی شهری است که متأسفانه این معضل به سرعت در حال گسترش است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد در نشست با شهرداران یزد اظهار داشت: حاشیه نشینی شهری باعث دو مشکل عمده می شود که یکی مشکلات فرهنگی و ناهنجاریهای اجتماعی و مشکل دیگر مشکلات سازه ای است که به علت ساخت وسازهای غیرمجاز، غیراصولی و غیراستاندارد برای شهرها به وجود می آید.

سیدحسینی گفت : این حاشیه نشینی، تصرف و تجاوز غیرمجاز اراضی در شهر یزد نیز آرام آرام شکل گرفته و ساخت وسازهای غیرقانونی در مناطقی از شهر در حال گسترش است.

وی عنوان کرد : در شرایطی که ما هزینه های زیادی برای ایجاد فضای سبز و نگهداری آنها می پردازیم شاهد تفکیک باغها و خشکاندن عمدی آنها و ساخت وساز غیرمجاز و غیرقانونی در آنها هستیم و این اقدام نه تنها به فضای سبز آسیب می رساند بلکه مشکلات فراوانی برای شهر به وجود می آورد و لازم است با متخلفین برخورد جدی و قانونی صورت گیرد.

وی در ادامه عنوان کرد : یکی دیگر از مشکلات مهم که به ویژه در شهر یزد گسترش یافته وجود متکدیان در معابر عمومی و چهارراههای اصلی شهر است که اغلب هم غیربومی هستند و به صورت سازمان یافته در حال تکدی گری در شهر هستند و چهره شهر را زشت نموده اندکه شایسته است نسبت به جمع آوری این متکدیان نیز اقدامات لازم صورت گیرد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *