هفته دفاع مقدس و مظلومیت شهدای کردستان

سر مقاله روزنامه کیمیای وطن نوشته : دکتر حسن کامران

سخت‌ترین بخش دفاع مقدس، رزم در سرزمین کردستان و تقدیم شهدای معزز این منطقه بود. بیش از ۵۰ درصد این شهدا از استان اصفهان هستند که با نثار خون خود و با مظلومیت برای کشور و منطقه اقتدار آفریدند.
چون وضعیت هوا، زمین و خاک به گونه‌ای بود که حمل قوت و غذا، جنگ‌افزار و حتی جنازه شهدای معزز و زخمی‌ها با قاطر در ارتفاعات به سختی انجام می‌گرفت.
در این رزم چریکی، برخی گروهک‌های محلی که در خدمت رژیم استکباری آمریکا و صهیونیست بودند از پشت خنجر می‌زدند و موقعیت و وضعیت مقابله با کفر و نفاق را در این منطقه پیچیده کرده بودند.
اما یاران امام با عشق به دین خدا و با همکاری پیشمرگان کُرد مسلمان با این جریان‌های نااهل و تکفیری و ضدانقلابی مقابله کردند و روسیاهی برای دشمن به یادگار ماند.آنان به تاریخ آموختند که همیشه از مردان واقعی که حسین‌وار جان خود را تقدیم می‌کنند، یاد کند و به افرادی که در پرتو این خون‌ها، کرسی‌های حکومت را صاحب می‌شوند و به افراد چاپلوس و نیرنگ‌باز میدان می‌دهند و از فرهنگ امام و رهبری فاصله می‌گیرند، لعن و نفرین روا دارد.
از طرفی رزمندگان برای نام و نان و آب در جبهه حضور نیافتند؛ بلکه با درک واقعیت و برای گسترش دین خدا جان خود را تقدیم کردند تا برای همیشه بشریت شاقول و میزانی داشته باشد که بهانه از صاحبان ثروت و قدرت گرفته شود؛ پس باید هر صاحب‌منصبی اعم از وکیل، وزیر، استاندار، شهردار و مدیر کل با این میزان و مقیاس سنجیده شوند که آیا بر خون ایشان ریاست می‌کنند یا فرهنگ و ایثار و شهادت
را توسعه می‌دهند؟
علاوه بر این چرا بعضی ادارات، مؤسسات، بانک‌ها شهرداری‌ها و … قوانین ایثارگران را به خوبی اجرا نمی کنند؛ این افراد شامل فرمایش حضرت امام(ره) می‌شوند که فرمودند: کارشکنی در امور خانواده محترم شهدا، یک اقدام ضدانقلابی است؛ چرا باید حق
و حقوق یک رزمنده معسر یا مطالبات ایثارگران در دست‌انداز‌های اداری به فراموشی سپرده شود و یا مطالبات آزادگان عزیز با منت آن هم اندکی پرداخت گردد.
امیدوارم دولت و مجلس در هم‌رأیی با ایثارگران در تدوین برنامه ششم کمتر از لایحه خدمات ایثارگران و ماده ۴۴ برنامه پنجم پیش‌بینی نکند؛ چون دولت محترم توجهی به این امر مهم نکرده است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *