عباس بهروان در گفت و گوی اختصاصی با کیمیای وطن: مشکل ورزش ایران شعاری بودن است

شهره باقری

سال ۱۳۳۰ در نصف جهان متولد شد. در فن سخنوری و گزارشگری مهارت خاصی دارد. دستی هم در هنر دارد. برای گزارش فوتبال از شبکه سه سیما مسیر ۵۰۰ کیلومتری اصفهان _تهران را طَی کرد که آن اتفاق وحشتناک افتاد چون عاشق کارش بود. صحبت از عباس بهروان است مجری توانمند صدا وسیما که با دعای خیر پدر و مادرش مرگ را در منطقه افساید قرار داد. آنچه در زیر خواهید دید، گپ و گفتی اجمالی با این هنرمند و گزارشگر توانای ورزشی است که در یک فضای صمیمانه صورت گرفته است.

من یک آدم احساسی هستم

عباس بهروان اعتقاد دارد اگر بعد از ۵۹ روز زنده از کما بیرون آماده بدون شک علاوه بر لطف خداوندی دعای خیر مردم و حاصل زحمات پزشکان بوده است.

بهروان: پدر و مادرم از من راضی هستند و دعای خیر آنها همواره راهگشای من بوده است. من یک آدم احساسی هستم و قلبم برای پدر و مادرم می‌تپد.

کارم را با فعالیتهای هنری شروع کردم

دنیای واژگان او بسیار گسترده است. خود وی می‌گوید که کار حرفه اش را با اجرای هنری شروع کرده است برخلاف اینکه همه او را با تفسیرها و گزارش‌های ورزشی‌اش می‌شناسند، سال‌ها در حیطه هنر با چیرگی بر سخنوری خود یکه تاز میدان بود.

عباس بهروان: دستور اولیه من هنر بود و هنر هم هست.

او از ارحام صدر به بزرگی یاد می‌کند.

مملکت من استثنایی است

بهروان یک ایرانی واقعی است با همه عشق و علاقه و تعصبی که به این سرزمین دارد معتقد است که ایران یک مملکت استثنایی است با استعدادهای بی نظیر و مردمی ایثارگر. حتی اشاره‌ای به واکنش مثبت مردم ایران در هنگام رخداد بلایای طبیعی همچون زلزله و سیل دارد.

از دید این گزارشگر پیشکسوت مردم ایران نجیب‌ترین مردم دنیا هستند و افتخار می‌کند که برای این مردم سالیان سال کار کرده است.

مشکل ورزش ایران شعاری بودن است

مرد ورزشی ایران علاوه بر گزارشگری و تفسیر فوتبال بعد از عطااله بهمنش تنها گزارشگری است که رشته‌های دیگر ورزشی مانند والیبال و کشتی و هندبال و…. را گزارش می‌کند.

او که خود جزء کارشناسان تربیت بدنی نیز هست مشکل ورزش ایران را شعاری بودن آن می‌داند. بهروان در کارنامه خود قهرمانی فوتبال و والیبال آموزشگاه‌های اصفهان _سرپرست و کمک مربی تیم استقلال اصفهان – سرپرست تیم‌های برق و پلی اکریل اصفهان _ مشاورورزشی باشگاه ذوب آهن _ مشاور ورزشی شهرداری اصفهان و ریاست اداره بازی‌ها و تفریحات استان اصفهان را دارد.

تجربه سالها گزارشگری و پرداختن به رشته‌های مختلف هنری باعث گردیده تا همچنان نسل نو اندیش ما به پرتوافشانی وی در عرصه هنر و نقش آفرینی وی در فضای ورزشی امیدوار بوده و آن را به یک مطالبه جدی تبدیل نمایند.

برای این پیشکسوت ارزنده کشور و استان آرزوی سلامتی و توفیق در عرصه‌های مختلف هنری و ورزشی داریم.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *