درمرحله نیمه نهایی جام حذفی: سپاهان بازی را باخت نفت اخلاق را

اصغر قلندری

۳۸ هزار هوادار سپاهان یکپارچه وپرشورتر از همیشه تیم محبوبشان را تشویق کردند اما شاگردان ویسی قدر موقعیت‌های به دست آمده را ندانستند وکاپیتان حاج صفی هم که دراین دیدارپرتلاش وبا تعصب زیاد چهره برتر میدان بود، ضربه پنالتی را هدر داد تا نقشه علی دایی عملی شود! نقشه‌ای که برای تخریب روحیه پنالتی زن سپاهان طراحی شده بود! هرچند که (اسطوره فوتبال کشورمان) سرمربی عصبی تیم نفت اخلاق ورزشی را در برابردیدگان تماشاگران حاضردرورزشگاه ومیلیون ها بیننده تلویزیونی، خدشه دارکرد! وبا دریافت کارت قرمز از بازی اخراج شد وهدایت تیمش دربازی فینال را هم از دست داد، اما به خواسته‌اش رسید.

عملکرد سپاهان

سپاهان که در این بازی با سیستم ۴ ـ ۳ ـ ۳ بازی را آغاز کرده بود وبا اضافه شدن دو مدافع ازجناحین باپنج هافبک به اداره بازی پرداخته بود برخلاف جهت بازی نتوانست به نتیجه مطلوب دست پیدا بکند وتیم نفت را از پیش رو بردارد، البته گلی را هم که از نقطه پنالتی دریافت کرد کولیبالی مقصر بود که در برگشت تعلل کرد و در واقع به خاطر قامت بلند وکندی حرکت جا ماند و آل کثیر را با امینی تنها گذاشت تا دروازه بان جوان سپاهان مجبور شود با خطا این بازیکن را متوقف کند و پنالتی را به جان بخرد. حاج صفی که در زدن ضربات ایستگاهی وارسال از نقطه کرنر وپنالتی تبحر خاصی دارد، دراین بازی بسیار حساس در مقابل عکس العمل های تخریب روحی علی دایی قدرت کارایی همیشگی را از دست داده بود، حتی بعد از اخراج توحید غلامی از دقیقه ۷۸ هم نتوانست یارانش را در گلزنی کمک کند.

اتفاقات ناخوشایند

رویهم رفته بازی دو تیم نفت تهران وسپاهان از نظر هیجان در سطح بالایی بود ولی از نظر فنی می‌توانست بهتر باشد، اتفاقات ناخوش آیند در این بازی اصلاً درشان فوتبال و ورزش کشورمان نبود وکسی که به عنوان اسطوره فوتبال ایران دردنیا مطرح شده است که بایدالگوی اخلاق باشد برای جوانان کشور تمرکز و تعادل فکری خود را ازدست داده بود وهرگزدرطول این بازی آرام وقرار نداشت! برد در یک بازی به چه قیمتی؟! اگر قرار باشد با هرتصمیم داوری مربیان طراز اول فوتبال یا هر رشته ورزشی دیگر، با پرخاشگری وحرکات ناشایست به رأی داوران اعتراض کنند و جونا سالم ونا آرام را در ورزشگاه حاکم نمایند، آیندگان چه برداشتی خواهند کرد؟ زمانی که یک مربی در کنار زمین کنترلش راازدست می‌دهد وباعلم به اینکه میلیونها نفرازطریق گیرنده‌های تلویزیونی درسرتاسرایران وخارج از کشورنظاره گر بازی‌ها هستند، با نهایت عصبانیت وبا ازدست دادن کنترل خود باعث بروزدرگیریهایی در بین بازیکنان می‌شوند و داور را مجبور می‌کنند با کارت قرمزآنها جریمه کند واز جایگاه کادر فنی اخراج نماید چه باید کرد؟! قبول داریم که کار مربیگری، حرفه‌ای بسیار سختی است وفشار زیادی را باید متحمل شوند اما دلیل نمی‌شود که اخلاق ورزشی را زیر پا بگذارند وهر طور که دلشان می‌خواهد رفتار کنند. دراین بازی برخلاف علی دایی، عبداله ویسی سرمربی جوان ومتین سپاهان درکمال آرامش ومتانت بازیکنانش را هدایت کرد حتی بعد ازاعلام پنالتی وگلی که تیمش دریافت کرد. با مشاهده این گونه حرکات آنهم از سوی اسطوره‌های ورزش باید گفت (با کدام روسپیدی طمع بهشت داریم).

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *