سرمربی پرسپولیس به دنبال چیست؟ خنجر برانکو در پهلوی تیم ملی

پوریا قلی پور

بازهم مصاحبه‌های برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس علیه کارلوس کی روش جنجال آفرین شد. صبح دیروز در حالی که تیم ملی در اردو به سر می‌برد سرمربی قرمزها بدون هیچ دلیل مشخصی حرف‌های جنجالی‌ای را علیه سرمربی تیم ملی فوتبال مطرح کرد حرف‌هایی که قطعاً از طرف مرد پرتغالی بی پاسخ نخواهد ماند. البته در اینکه پرسپولیس رقابت سختی را برای قهرمانی در لیگ و لیگ قهرمانان اروپا در پیش دارد شکی نیست اما این فرار به جلو و نتیجه نگرفتن‌های احتمالی را به گردن تیم ملی انداختن بدون شک بر اعتبار کاری برانکو اضافه نخواهد کرد. برانکو در این صحبت‌ها اتهام‌هایی را مطرح کرد که شنیدن آن از زبان یک مربی حرفه‌ای عجیب است.

جنجال برانکو

برانکو در صحبت‌های جنجالی خود عنوان کرد: اگر ما قهرمان نشویم؛ اگر پرسپولیس و سایر تیم‌هایی که در لیگ قهرمانان آسیا بازی دارند به دور بعدی صعود نکنند، مقصر اصلی کی روش است. دوست دارم یک نفر بیاید با دلیل و مدرک و کاملاً حرفه‌ای به من پاسخ بدهد که آیا اردوی دوبی درست است؟ عاقلانه است؟ آن هم بدون بازی تدارکاتی! سایت‌های مراکشی نوشته‌اند بازی در کار نیست. حتی اگر بازی هم برگزار شود، من چیزی که فکر می‌کردم را گفتم. مثل زمانی که گفته بودند اگر تیم ملی به اردو نرود، من مقصر هستم. برای این اردو در دوبی، می‌دانستم برگزار خواهد شد. زمانی که در اردوی امارات بودیم، گفتند که تیم ملی به امارات می‌آید. یعنی از ۳ ماه قبل مکان اردو رزرو شده بود و به هیچ کس هم نگفتند. چون می‌دانستند اعتراض می‌شود.

جواب کی روش

نکته‌ای که در این میان بسیار نمود دارد این است که سرمربی باتجربه پرتغالی عادت به فرو خوردن خشم خود را ندارد، او از پا نمی‌نشیند تا بتواند پاسخ گوی مرد کروات باشد، در حقیقت اصولاً به یاد نداریم کی روش در رابطه با هیچ مسئله‌ای کوتاه بیاید و در نهایت حرف خود را بر زبان نیاورد، پیراهن‌های تیم ملی، زمین تمرین، اردوهای مختلف، قضیه ایفمارک و … تمام مسائلی هستند که کی روش در دوران حضور خود پیش کشید و تا رسیدن به هدف نهایی، کوتاه نیز نیامد.

این داستان ادامه دارد…؟

در اینکه سرمربی پرتغالی پاسخ دندان شکن خود را به زودی اعلام می‌دارد، شکی نیست، اما باید دید این داستان ادامه خواهد داشت؟ برانکو اصولاً به دنبال جنگ‌های اینچنینی نیست و بیشتر ترجیح می‌دهد در سکوت به کار خود بپردازد اما در این زمان با توجه به بازی‌های پرفشار و متراکم پرسپولیسی‌ها در لیگ و آسیا و در طرف مقابل دیدارهای حساس تیم ملی در دور برگشت رقابت‌های مقدماتی جام جهانی باید دید این داستان تا کجا ادامه خواهد یافت، داستانی که شاید تنها راه پایانش، ادامه ندادن برانکو است چرا که کارلوس کی روش پیش از این بارها نشان داده است هرگز کوتاه نمی‌آید.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *