روزهای تیره و تار سرمربی آبی‌ها

پوریا قلی پور

سرمربی آبی‌های پایتخت روزهای دشواری را سپری می‌کند. علیرضا منصوریان که با خواست استقلالی‌ها و هزاران امید و آرزو به این تیم آمد در نیم فصل دوم با دو چالش اساسی روبرو است.

چالش اول خرید بازیکن
طبق اعلام مدیران استقلال در لیست ورودی منصوریان نام رحیم زهیوی، سجاد شهباززاده، پژمان منتظری و ایمان مبعلی به چشم می‌خورد که به نظر می‌رسد هیچ کدام از آنها حاضر نیستند در نیم فصل با آبی‌ها قرارداد امضا کنند. به گفته مسوولان باشگاه استقلال رحیم زهیوی در این تیم خواهد ماند، سجاد شهباززاده بعید است از آلانیا اسپور جدا شود، پژمان منتظری به تمرینات الاهلی امارات برگشته است و باشگاه نفت هم اکیداً با انتقال مبعلی مخالفت کرده است تا تیر منصوریان در فصل نقل و انتقالات فعلاً به هدف نخورد.

چالش دوم رام کردن سرکش‌ها

دروازبان سرشناس استقلال که نقش مهمی در موفقیت‌های این تیم دارد یکی از بزرگترین چالش‌های منصوریان است. در کنار رحمتی بختیار رحمانی را هم باید اضافه کرد بازیکنی که در ابتدای فصل با مبلغی کلان به استقلال آمد اما حالا هیچ جایی در تیم منصوریان ندارد. منصوریان در شرایط فعلی نه برنامه‌ای برای جایگزینی این بازیکنان دارد و نه برنامه‌ای برای کار کردن با آنها. سؤال اینجاست که آیا سرمربی استقلال از این شرایط و ایجاد ابهام در سرنوشت بازیکنان چیزی کسب خواهد کرد و آیا این استراتژی منجر به بهبود روند کیفی بازیکنان مورد اشاره خواهد شد؟

پاکسازی

سؤال دیگر درباره مصاحبه‌ای از سرمربی استقلال است که اعلام کرده مشکل استقلال را پیدا کرده و تا ته خط خواهد رفت. او که می‌گوید به دنبال پاکسازی استقلال است و در این مسیر از بزرگان فوتبال مشورت گرفته است، چرا پاکسازی تیمش را منوط به خرید بازیکن جدید کرده است. اگر واقعاً مشکل استقلال حضور بازیکنانی است که در کار سرمربی اخلال ایجاد می‌کنند به نظر تصمیم نهایی در این زمینه باید بدون توجه به مسائل موجود در بازار نقل و انتقالات باشد. منصوریان با دو قطبی شدن بین او و رحمتی که در گفت و گوها ناخواسته به آن دامن می زند، به چه هدفی خواهد رسید؟ بخاطر داشته باشیم سابقه رفاقت بین این دو و البته آخرین تصویر مشترکشان؛ بالا بردن دست رحمتی در بازی با پدیده در ورزشگاه آزادی توسط منصوریان و جزییات دیگر از ذهن هواداران به سادگی بیرون نخواهد رفت. به نظر می‌رسد ناپایداری در اتخاذ تصمیم بزرگترین مشکل علیرضا منصوریان در اولین فصل سرمربیگری در استقلال است. او که دو جام مهم را برای ادامه کار در استقلال پیش رو دارد احتیاج به انرژی همه هواداران و البته یک تیم منسجم و یکدل در ادامه راه دارد. یقیناً تصمیم‌ها و رفتار امروز که بخشی از آن متأثر از یک بازی ۹۰ دقیقه‌ای در اصفهان است، در آینده این سرمربی و معادلات استقلال تأثیر زیادی خواهد گذاشت. چه خوب است منصوریان پختگی و اقتدار را چاشنی کار خود کند. در حال حاضر با توجه به عدم تکذیب اخبار مربوط به جدایی بازیکنان و گمانه زنی درباره فهرست خروجی استقلال، می‌شود اینطور استنباط کرد که عدم تمرکز روی تمرین، بخشی از طبیعت روزهای آماده سازی آبی‌ها برای دور برگشت لیگ است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *