مدیر عامل سازمان ورزش شهرداری اصفهان: وظیفه شهرداری‌ها پرداختن به ورزش همگانی است نه قهرمانی

اصغر قلندری

مدیر عامل سازمان ورزش شهرداری اصفهان در نشست خبری روز سه شنبه چهاردهم دیماه ۹۵ با اشاره به برنامه‌های دراز مدت این سازمان، در راستای توسعه وروند رو به رشد شاخص‌های طرح اصفهان ۱۴۰۰ گفت: با بهروری ازفرمایشات ورهنمود های عالمانه بزرگان دینی از جمله مقام معظم رهبری امیدواریم بتوانیم با سوق دادن ورزش به سوی خانواده‌ها جامعه‌ای سالم وبا نشاط را در زندگی همشهریان خود رقم بزنیم. علی قاسمی که ازجمله مدیران با تجربه و با کفایتی است که درطول سال‌های خدمتی خود در پست‌های گوناگون ومقاطع مختلف مدیریتی به ویژه ورزشی، منشاء خدمات ارزشمندی بوده است، افزود: احساس مدیریتی خود را برپایه پیام گهربار رهبرکبیرانقلاب حضرت امام خمینی (ره) که فرموده بودند، ورزش و تربیت بدنی جزء لاینفک علوم تعلیم وتربیت است و مقام معظم رهبری که فرموده‌اند: محیط ورزش باید محیطی سالم، معنوی، الهی، و سرشارازتقوا وپاکی وخصلت های پهلوانی و روح جوانمردی باشد بنا می‌کنیم وامیدواریم درعمل بتوانیم رهنمودهای داهیانه وارزشمند ایشان را درچارچوب مسائل دینی وانقلابی عملی کنیم وبا گسترش ورزش همگانی گامی شایسته در راه تحقق این هدف‌های آرمانی و مهم برداریم.

توسعه ورزش همگانی وشهروندی

قاسمی خطاب به خبرنگاران اظهارداشت: در امرورزش فضای مناسبی درسازمان ورزش شهرداری اصفهان حاکم است که نیاز به کمک وحمایت مستمر و اهتمام ویژه شما عزیزان ارباب جراید و اصحاب رسانه دارد که همیشه یار و یاور ما درمقاطع مختلف بوده‌اید. چراکه یقین دارم بدون حمایت شما به هدف‌هایمان که گسترش وتوسعه ورزش همگانی وشهروندی است نخواهیم رسید زیرارسانه ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی یار طلایی ورزش تلقی می‌شوند. وی تصریح کرد: ازتمامی رسانه‌های نوشتاری وگفتاری خواهش می‌کنم با نقد کردن ما را راهنمایی و همراهی کنند تا بتوانیم درجهت رفع کاستی‌هایی که به یقین در ورزش شهرمان وجود دارد گام‌های مثبت واساسی برداریم. مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری در ارتباط با اساسنامه سازمان ورزش شهرداری‌ها به ویژه دررابطه با ورزش قهرمانی وتیمداری در رقابت‌های لیگ کشوری گفت: اصول کار ما مدیریت واحد در ورزش همگانی است، البته ممکن است از نظرحقوقی این اساسنامه دارای ایراداتی هم باشد اما کارو وظیفه ذاتی شهرداری‌ها پرداختن به ورزش همگانی وشهروندی است نه قهرمانی! وی افزود: در شورای عالی ورزش این امر به طور یک جانبه به شهردارها واگذار شده است که باید با ایجاد زمینه‌های مدیریت واحد در ورزش همگانی را در دستور کارمان داشته باشیم و درمواقع لزوم به نهادهای مرتبط با ورزش کمک نمائیم تا به یک برنامه عملیاتی مناسبی دست پیدا کنیم.

طرح اصفهان ۱۴۰۰

قاسمی با اشاره به برنامه‌هایی که برای سالهای آینده این سازمان طراحی شده گفت: ازجمله برنامه‌های ابلاغی کاربه معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری طرح اصفهان ۱۴۰۰ است که برای یک برنامه پنج ساله پیش بینی شده وما درآغاز سال اول آن قرار داریم وطبیعی است با توجه به حجم کاری، با برخی مشکلات هم مواجه هستیم، اما تمام برنامه‌ها به منظورپیشبرد شاخص‌های این طرح را دنبال خواهیم کرد. ازجمله کارهای این شاخص‌ها محورهای اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، مدیریت شهری و استانداردهای ایمنی است که با تفکروخرد جمعی می‌شود بومی کرد. قاسمی با اشاره به برنامه‌های مشترک با سازمان آموزش وپرورش اظهار داشت: ما به عنوان حامی و مشارکت کننده در خدمت سایرارگانها به ویژه سازمان آموزش وپرورش هستیم، ضمن اینکه در سالهای اخیرامکانات خوبی را دراختیارمدارس قرارداده ایم و تلاش می‌کنیم با برنامه‌های مشترک وضعیت موجود را بهبود ببخشیم. البته باید ببینیم نگاه آموزش وپرورش نسبت به این حرکت ما نگاه حمایتی است یا مشارکتی. وی در پاسخ به سئولات مطرح شده از سوی خبرنگاران پاسخ داد ودرنهایت گفت: نگاه ما در تمام زمینه‌های ورزشی صرفاً نگاه رشد و توسعه ورزش همگانی در دوبخش آقایان و بانوان است که ۵۰٪ درصد مخاطبان ما را تشکیل می‌دهند.

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *