گزینه‌های پیش روی نام آوران کشتی فرنگی : خداحافظی یا بازگشت؟

پوریا قلی پور

دور جدید تمرینات تیم ملی کشتی فرنگی به مربی گری علی اشکانی آغاز شده است. نکته مهم این دور از تمرینات دعوت از چهره‌های سرشناس کشتی فرنگی در المپیک به اردو است. کشتی گیرانی که به باور خیلی‌ها دورانشان به پایان رسیده و شانسی برای حضور ترکیب نهایی تیم ملی ندارند. اشکانی با این کار عملاً سرشناسان کشتی ایران را در دوراهی خداحافظی یا بازگشت قرار داده، تصمیمی که می‌تواند آینده کشتی فرنگی ایران و همچنین آینده مربیگری اشکانی را بهتر مشخص کند.

حمید سوریان

حمید سوریان با ۷ طلای جهان و المپیک پرافتخارترین کشتی‌گیر ایران به حساب می‌آید که خبر خداحافظی‌اش از دنیای قهرمانی پس از ناکامی در المپیک ریو منتشر شد. هر چند وی تا این لحظه بصورت رسمی از دنیای کشتی خداحافظی نکرده اما بعید به نظر می‌رسد قصدی برای ادامه فعالیت در دنیای حرفه‌ای داشته باشد.

امید نوروزی

دیگر فرنگی‌کار ایران در المپیک ریو امید نوروزی در وزن ۶۶ کیلوگرم است که این روزها بواسطه گرد و خاک در جریان مجمع هیات کشتی فارس و پیگیری برای استعفای عرب پس از ۳۰ سال ریاست بر این هیات، بار دیگر خبرساز شده است، هر چند ادبیات او در بیان انتقادات زیبنده یک قهرمان المپیک نبوده است. نوروزی که مدال طلای المپیک ۲۰۱۲ لندن و همچنین طلا و نقره جهان را در کارنامه خود دارد از دیگر فرنگی‌کاران ایران بود که در المپیک ریو عملکرد بسیار بدی داشت و خیلی زود از دور رقابت‌ها کنار رفت. نوروزی نیز پس از بازگشت به ایران و استعفای محمد بنا از سرمربیگری ایران در مصاحبه‌های خود از تصمیمش برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا پس از قبولی در آزمون خبر داد اما تاکید کرد کماکان به فکر حضور در تیم ملی است و قصد دارد تا المپیک بعدی نیز کشتی بگیرد.

سعید عبدولی

یکی از ۲ برنزی کشتی فرنگی ایران در المپیک ریو بود که بالاخره توانست تاحدودی مزد زحماتش را بگیرد و مدال المپیک را نیز به ویترین افتخاراتش اضافه کند. به گفته مهرزاد اسفندیاری‌فر مربی خوزستانی تیم ملی، عبدولی برای حضور در تمرینات تیم ملی اعلام آمادگی کرده و خواستار حضور در اردوی تیم ملی شده است. اتفاقاً عبدولی از جمله معدود مهره‌های المپیکی است که کماکان می‌تواند عصای دست علی اشکانی در روزهای سخت باشد و با تجربه خود به تیم دگرگون شده کشتی فرنگی ایران کمک کند.

قاسم رضایی

قاسم رضایی به حق یکی از بهترین فرنگی کاران ایران طی سال‌های اخیر بوده که بی توجه به برخی حواشی سعی کرده بر روی تمرینات خود تمرکز کند. رضایی دیگر مدال‌آور ایران در ریو بود که توانست پس از طلای المپیک لندن اینبار با کسب مدال برنز بر سکوی سوم این رقابت‌ها قرار گیرد تا به لطف این مدال ارزشمند پرافتخارترین فرنگی کار ایران در رقابت‌های المپیک لقب بگیرد. رضایی گفته است: با توجه به سختی‌های وزن کم کردن و اینکه وزنم بالا رفته است تصمیم دارم در صورت نیاز در سنگین وزن به میدان بروم.

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *