نگاهی به دیدار سپاهان – نفت : انتقام به سبک زرد

پوریا قلی پور

در هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال کشور از ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه امروز سپاهان میزبان نفت تهران خواهد بود. سپاهانی‌ها که هفته گذشته موفق به شکست پدیده در مشهر نشدند و به تساوی یک بر یک رضایت دادند این هفته باید میزبان نفت زخم خورده باشند. نفت هفته قبل در دیداری جنجالی با یک گل مغلوب استقلال شد دیداری که اعتراض شدید علی دایی را به همراه داشت. اما دیدار امروز فارغ از تمام حواشی هفته گذشته دیدار انتقامی برای شاگردان ویسی خواهد بود. شاگردان ویسی حدود دو هفته پیش و در جریان جام حذفی در اصفهان مغلوب نفتی‌ها شدند و وداعی تلخ با جام حذفی داشتند. از این رو دیدار امروز برای سپاهانی‌ها جدا از ۳ امتیاز دیداری حیثیتی محسوب می‌شود. در بازی جام حذفی فارغ از همه اتفاقات و داوری‌ها دو اتفاق مهم رخ داد. اتفاقاتی که یک سر آن حاج صفی قرار داشت و یک سر آن علی دایی.

حاج صفی و دایی

حاج صفی کاپیتان سپاهان در حالی که فصل درخشانی را پشت سر می‌گذارد در دیدار با نفت پنالتی بسیار حساسی را از دست داد که در نهایت همین موقعیت از دست رفته منجر به حذف سپاهان از جام حذفی شد. این تنها پنالتی هدر رفته کاپیتان سپاهان نبود که دقایق پایانی بازی را ویژه کرد بلکه اتفاق مهم دیگری که به چشم آمد بلوایی بود که سرمربی حریف در اعتراض به اعلام پنالتی در کنار زمین به راه انداخت تا احتمالاً از این طریق تا حد امکان فشار روانی را بر پنالتی‌زن سپاهان افزایش دهد. بعد از مسابقه این فقط اصفهانی‌ها نبودند که از رفتار دایی گلایه داشتند بلکه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال هم این مربی را برای ۲ جلسه محروم کرد.

نبرد میانه جدول

اگرچه در نگاه اول موقعیت این ۲ همسایه هم‌امتیاز میانه‌جدولی در لیگ برتر بسیار شبیه به نظر می‌رسد اما در اصل چشم‌انداز آنها برای گرفتن مجوز حضور در دوره بعدی لیگ قهرمانان کاملاً متفاوت است به این دلیل مشخص که نفت با راهیابی به فینال جام حذفی تنها یک گام تا کسب سهمیه آسیایی فاصله دارد اما سپاهان باید این رؤیا را تنها از طریق مسابقات لیگ برتر دنبال کند. دیدار خانگی برابر میهمان تهرانی بهترین فرصت برای شاگردان عبدالله ویسی است تا گام مهمی در جهت تحقق این هدف بردارند و با کسب حداکثر امتیازات مسابقه حتی‌الامکان فاصله خود را با بالانشینان کمتر کنند. می‌توان گفت که با پیروزی احتمالی برابر نفت، طلایی‌پوشان اصفهانی با یک تیر ۲ نشان می‌زنند: هم انتقام باخت تلخ‌شان در جام حذفی را از این حریف می‌گیرند و هم احتمالاً به رده‌های بالاتر جدول نزدیک‌تر خواهند شد.

ترکیب احتمالی ۲ تیم

سپاهان: لی اولیویرا، سیدجلال عبدی، عارف غلامی، موسی کولیبالی، آرمین سهرابیان، طالب ریکانی، میلاد سرلک، احسان حاج‌صفی، فرید بهزادی کریمی، مسعود حسن‌زاده و مهرداد محمدی

نفت: میلاد فراهانی، فرید محمدی‌زاده، وحید حمدی‌نژاد، آرش رضاوند، ایمان مبعلی، عیسی آل کثیر، رضا اسدی، رضا علیاری، احمد آل نعمه، اکبر صادقی و امیرارسلان مطهری

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *