لیگ به کام سرخابی‌ها

دامون رشیدزاده

هفته نوزدهم لیگ برتر تماماً به کام سرخابی‌های پایتخت بود. در این هفته همه مدعیان بالای جدول به جز استقلال و پرسپولیس متوقف شدند. با این وضعیت قرمزها حاشیه امنیتی ۶ امتیازی برای خود به وجود آوردند و استقلالی‌ها هم موفق شدند فاصله خود با ذوب آهن را به ۲ امتیاز کاهش دهند.

توقف تراکتور، برد پرسپولیس

در هفته نوزدهم لیگ برتر تراکتورسازی که جدی‌ترین رقیب پرسپولیس در راه قهرمانی است، با نتیجه بدون گل مساوی برابر ماشین سازی متوقف شد تا حالا قرمزهای تهرانی امیدوارتر از همیشه به کسب سومین قهرمانی خود در لیگ برتر فکر کند. تراکتوری‌ها در بازی‌ای که اشتباهات داوری کاملاً به ضررشان بود با ماشین سازی مساوی کردند تا پیروزی ۲ بر صفر پرسپولیس برابر صبا اختلاف دو تیم را در صدر جدول به ۶ امتیاز برساند. حالا پرسپولیس می‌تواند با خیالی راحت‌تر از گذشته به بازی روز یکشنبه برابر تراکتورسازی برود و شاید یک مساوی هم برای شاگردان برانکو حکم پیروزی داشته باشد.

استقلال

اما استقلال هم این هفته به شدت از اتفاق‌های جدول سود برد چرا که در بازی‌هایی که انجام شد نه ذوب آهن رده سومی موفق به پیروزی شد و نه سپاهان رده پنجمی تا حالا شاگردان منصوریان که به روزهای اوج رسیده‌اند، به ۲ امتیازی رده سوم جدول رده بندی و البته ۷ امتیازی رده دوم جدول برسند. البته روند بازی‌های هفته بیستم جدول هم به گونه‌ای است که استقلالی‌ها این شانس را دارند که خود را از این هم بالاتر بکشند. در این هفته استقلال با تیم ته جدولی ماشین سازی رقابت دارد در حالی که پرسپولیس و تراکتور سازی در حساس‌ترین دیدار هفته بیستم باید باه دیدار کنند. این یعنی بهترین بخت برای آبی‌های پایتخت برای نزدیک شدن به سه تیم اول لیگ.

سپاهان و ذوب آهن ناکامان اصفهانی

در هفته نوزدهم دو نتیجه تساوی صفر بر صفر نصیب دو تیم اصفهانی شد. هرچند که تعدادی از هواداران سپاهان نسبت به عملکرد تیمشان در مقابل صنعت نفت معترض بودند و علیه ویسی شعار هم داده شد ولی نباید فراموش کرد که آن تیم نه چندان هماهنگ ابتدای فصل امروز روی پله پنجم جدول لیگ قرار گرفته و این شانس را دارد تا در هفته‌های بعد حتی نیم نگاهی هم به سهمیه لیگ قهرمانان آسیا داشته باشد. هرچند که مجتبی حسینی سرمربی تیم ذوب‌آهن در کنفرانس مطبوعاتی پایان بازی تیمش در مقابل گسترش به این موضوع اشاره کرده بود که آنها به قصد پیروزی به زمین رفته بودند اما حسینی خودش هم به خوبی می‌داند گرفتن تساوی در مقابل تیمی که در سه فصل گذشته آنها را در تبریز برده بود یک نتیجه خوب برای ذوب‌آهن محسوب می‌شود. البته ذوب‌آهن می‌توانست بهترین استفاده را از توقف تراکتورسازی در مقابل ماشین‌سازی ببرد و به تیم دوم جدول نزدیک شود ولی بازی در سرمای تبریز و چمن یخ زده بنیان دیزل کار راحتی نبود.

با توجه به نتایج هفته نوزدهم هفته بیستم لیگ به خصوص در صدر جدول خیلی جذاب‌تر خواهد بود هفته بیستم لیگ برتر روز چهارشنبه با بازی استقلال و ماشین سازی آغاز می‌شود و با دیدار حساس پرسپولیس و تراکتور در روز یکشنبه هفته آینده پایان می‌یابد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *