ایران سرآمد دروازبانی در آسیا

بردیا عباس زاده

یکی از جذابیت‌های امسال لیگ برتر حضور دروازبان های ممتاز درون دروازه اکثر تیم‌هاست. شاید آمار پایین گلزنی در لیگ ایران را باید در وجود همین دروازبان ها جست و جو کرد. این اتفاق اگر چه باعث شده تماشاگران از دیدن بازی‌های پر گل محروم شوند اما تیم ملی ایران می‌تواند برنده بزرگ این ماجرا باشد زیرا آنقدر دروازبان خوب در ایران وجود دارد که تا سالها خیامان از بابت حراست از دروازه تیم ملی راحت است. بدون اغراق در حال حاضر ایران بهترین دروازبان های آسیا را در اختیار دارد و از این جهت فاصله معنا داری با دیگر تیم‌های آسیایی دارد. به همین بهانه در این گزارش نگاهی خواهیم داشت به موفق‌ترین دروازبان های لیگ برتر تا هفته نوزدهم.

علیرضا بیرانوند، پرسپولیس

دروازه بان قرمزها پس از هر بازی در این تیم، جایگاه خود را در جدول گلرها دست نیافتنی‌تر می‌کند، بیرانوند که در دیدار برابر صبا نیز دروازه خود را بسته نگه داشت توانست تعداد کلین شیت های خود را به عدد ۱۱ برساند و در این آیتم نیز صدرنشین محسوب شود. او که در ۱۴ بازی برای پرسپولیسی‌ها به میدان رفت تنها ۳ گل دریافت کرده است. گلر سرخ پوشان با آمار خوبی که از خود به جا گذاشته است هر ۴۲۰ دقیقه یک بار دروازه خود را باز شده می‌بیند.

رشید مظاهری، ذوب آهن

رشید مظاهری نیز در بازی اخیر ذوب آهن توانست با واکنش‌های خود از دروازه این تیم به خوبی حفاظت کند و تعداد کلین شیت های خود را به عدد ۱۰ برساند و پس از بیرانوند در رده دوم قرار بگیرد. مظاهری که در ۱۷ بازی برای اصفهانی‌ها به میدان رفته است تنها ۹ بار اسیر مهاجمان حریف شد و میانگین زمانی باز شدن دروازه خود را به ۱۷۰ دقیقه است.

محمدرضا اخباری، تراکتورسازی

دروازه بان ملی پوش تراکتوری‌ها نیز پیش از بازی مهم این تیم توانست عملکرد خوبی از خود به جا بگذارد و در دربی حساس تبریز دروازه خود را بسته نگه دارد و از صف صدرنشینان عقب نماند، اخباری تاکنون توانسته از ۱۹ دیداری که برای تبریزی‌ها به میدان رفته در ۱۰ بازی کلین شیت کند، اخباری در دیدارهای لیگ شانزدهم ۱۲ بار دروازه خود را باز شده دید و به طور میانگین هر ۱۴۲ دقیقه یک بار مغلوب حریفان می‌شود.

حامد لک، سایپا

دروازه بان این روزهای نارنجی پوشان که لیگ شانزدهم را با صبای قم آغاز کرد در فصل نقل و انتقالات به جمع سایپایی‌ها پیوست و تاکنون در چهار دیدار برای این تیم به میدان رفته است، حامد لک در چهار بازی اخیر تنها یک بار و در بازی برابر پرسپولیس دروازه خود را باز شده دید و در ۳ دیدار کلین شیت کرد تا آمار فوق العاده ای در ابتدای حضور در سایپا از خود به جا بگذارد.

به این لیست دروازبان هایی مانند سوشا مکانی، علیرضا حقیقی، محسن فروزان، وحید شیخ ویسی و دانیال داوری را هم اضافه کنید تا ببینید چرا ایران سرآمد دروازبانی در آسیاست.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *