«کپی برابر اصل» درباره فرش ایرانی مصداق ندارد

کاشان آمنه تسلیمی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: فرش ایران اصالت دارد و شعار «کپی برابر اصل است» در مورد فرش و طرح‌ها و تلاش بافنده ایرانی مصداق ندارد. محمدرضا فیاض در آیین بهره برداری از دو واحد تولیدی صنعتی در کاشان اظهار کرد: امروز باید بازار را از طریق جلب رضایت مشتری دوباره به سمت ایران برگردانیم تا بتوانیم در بازارهای جهانی رقابت کنیم. وی افزود: نمی‌توانیم به رقبای خود در بازار فرش بگوییم چرا قیمت را کاهش می‌دهید، زیرا آن‌ها این کار را برای گرفتن بازار از طریق ارزان کردن قیمت و دادن امکانات بیشتر به واحدهای صنعتی خود انجام می‌دهند. معاون توسعه، مدیریت و منابع امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: از دست دادن بازارهای فرش ماشینی به دلیل عوامل مهمی همچون کوتاهی ما در برهه‌های مختلف و ذکاوت و زیرکی رقبا برای گرفتن فرصت بازار از دست ما و جلب نظر مشتریان به سوی خودشان بوده است. معاون منابع انسانی وزارت صنعت تاکید کرد: باید در هنگام تبلیغات شرایط برای تولیدکننده بهتر شود و در هنگام جلب رضایت مشتریان خارجی توجه بیشتری صورت گیرد. فیاض افزود: در زمانی که به صادرات فکر می‌کنیم باید طرحی نو دراندازیم و فروش و بازاریابی در خارج و داخل باید متفاوت باشد که این امر نیازمند استفاده از نیروهای کارآمد، فکور و خبره در زمینه صادرات است. وی ادامه داد: کسی که می‌خواهد بازارهای جهانی را فتح کند باید دارای فوت و فن و خبره این تخصص باشد که در ایران استعدادهای خوبی داریم.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *