توفیق اجباری

هامون رشیدیان

استقلال تهران فصل را به بدترین شکل ممکن آغاز کرد و گاه آنقدر حواشی این تیم بزرگ شد که هیچکس حتی خوشبین ترین هواداران این تیم هم امیدی به موفقیت تیمشان حداقل در این فصل از رقابت‌ها نداشتند. اما اتفاقاتی دست به دست هم داد تا منصوریان با یک توفیق اجباری راه موفقیت را در پیش بگیرد. استقلال که فصل را با خریدهای بزرگ آغاز کرده بود خیلی زود متوجه شد که فوتبال ورزشی گروهی است و صرف داشتن ستاره دلیلی برای موفیقت نیست. خریدهای بزرگ استقلال نه تنها از همان ابتدای فصل کمکی به این تیم نکردند بلکه با ایجاد حاشیه‌های فراوان روزهای تیره‌ای را برای تیم پرطرفدار ایران رقم زدند. البته این تنها مشکل آبی‌های پایتخت نبود و مصدومیت چندین و چند ستاره تاثیرگذار این تیم هم باعث شد استقلال به شدت دچار کمبود بازیکن شود. این کمبود وقتی حادتر شد که استقلال از نقل و انتقالات نیم فصل به دلیل همان حوادثی که می دانید محروم شد. اما همه این اتفاقات یک توفیق اجباری را نصیب این تیم کرد. استقلال که همه درها را به روی خود بسته می‌دید تنها راه را استفاده از نیروهای جوان و جویای نام خود دید.

خون تازه در رگ‌های استقلال

منصوریان که سابقه خوبی در استفاده از بازیکنان جوان به خصوص در نفت تهران داشت ابتدا با اندکی ترس میدان را به جوان‌ها واگذار کرد اما پس از مدتی وقتی جواب اعتماد خود را گرفت تیم جوان و جنگنده‌ای را راهی میدان کرد که حتی لشکری از ستاره‌های جهان فوتبال هم موفق به متوقف کردنشان نیستند و همانگونه که روز سه شنبه دیدیم توانستند السد را با ژاوی بزرگ و انبوهی از ستارگان از لیگ قهرمانان آسیا حذف کنند. استقلال جوان منصوریان تا همینجا بهترین خط حمله لیگ برتر تا پایان هفته بیستم را در اختیار دارد و تعداد گل‌های زده این تیم حتی از گل‌های زده دو تیم مدعی پرسپولیس و تراکتور سازی هم بیشتر است. جوانانی مثل سید حسین حسینی، بهنام برزای، مجتبی حق دوست، مجید حسینی، علی قربانی، میلاد زکی پور و …. خون تازه‌ای در رگ‌های استقلال جاری ساخته و آبی پوشان تا چند فصل می‌توانند از این مهره‌های جوان در ترکیب خود استفاده کنند.

 

استقلال در یکی از حساس‌ترین بازی‌های این فصل روز یکشنبه باید به دیدار حریف دیرینه خود برود حریفی که با اختلاف فاحش صدر جدول را در اختیار دارد و خیلی بعید است که قهرمان نشود. استقلال چه برنده بازی مقابل پرسپولیس باشد و چه بازنده یک پیام واضح به فوتبال ایران دارد و آن اینکه در فوتبال این نام‌ها نیستند که مطرح هستند بلکه این کیفیت بازیکن است که تعیین کننده است. بازیکنان میلیاردی هیچ تضمینی برای موفقیت نیستند و می‌شود به جای خرج بیهوده برای بازیکنان پا به سن گذاشته چندین و چند بازیکن جوان را جذب کرد و نتیجه آن را هم دید. استقلال اگر امسال هیچ موفقیتی هم کسب نکند با حفظ همین نفرات می‌تواند در سال‌های آینده اصلی‌ترین مدعی قهرمانی در ایران باشد البته اگر مدیریتی درست بر این تیم حاکم شود.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *