بارگذاری بی حد صنایع در اصفهان، گردشگری را به انزوا برد

شهردار محمدآباد مطرح کرد:

بارگذاری بی حد صنایع در اصفهان، گردشگری را به انزوا برد

زهرا نصیری

شهرهای کوچک، ظرفیت‌های بالقوه درزمینه گردشگری و جذب توریست دارند که باید مدیریت شهری و مسئولان استانی زمینه‌های توسعه، عمران و آبادانی درشهر ها و روستاهای استان اصفهان را فراهم نمایند. شهردارمحمد آباد جرقویه سفلی، که البته جوان‌ترین شهردارکشوربه شمار می‌رود، خطاب به مسئولان و مدیران استان و کشوربه این مسئله اشاره داشت که همه چیزدرداشتن بودجه نیست و اینکه برخی عدم کارخود را در مناطق محروم منوط به نداشتن بودجه و امکانات می‌کنند نادرست است.

مدیران برای مردم کارجهادی کنند

مهدی نصر اصفهانی، تاکید کرد: مدیران باید به این موضوع کاملاً اعتقاد داشته باشند که با کار جهادی می‌توانند به اهداف برسند و اگرکارجمعی و از خودگذشتگی داشته باشند می‌توانند درجهت خدمت به مردم بهترین کارها را انجام دهند. معتقدم که فرموده رهبر معظم انقلاب درباره تحقق اقتصاد مقاومتی با کار مدیران در عرصه‌های مناطق محروم و کم برخوردار محقق می‌شود نه صرفاً حضور در مراکز شهرها و با استفاده از بودجه‌های کلان. وی درنشست خبری با خبرنگاران گفت: اصفهان فقط جاذبه‌های گردشگری روستای ابیانه، یا سی و سه پل و غیره ندارد، سراسر استان اصفهان پر است از جاذبه‌های گردشگری که مردم باید آن‌ها را بشناسند و از آن‌ها استفاده کنند و بتوانند اوقات خود را درآن ها سپری کنند. نصر، از بارگذاری‌های بی رویه صنایع دراصفهان انتقاد کرد وافزود: از دیرباز اصفهان به جاذبه‌های گردشگری و دارا بودن ۱۲ اقلیم آب و هوایی در کشور و جهان معروف بود ولی متاسفانه با بارگذاری صنایع بزرگ تمامی جاذبه‌های گردشگری و توریستی این شهربه انزوا رفت.

روستاهای کهن، موزه‌های بی نظیر درکشور

وی با اشاره به اینکه محمدآباد مملو از میراث فرهنگی ملموس و ناملموس است افزود: ارگ تاریخی محمدآباد یکی ازبناهایی بود که پس از سه سال کار جهادی، ظرفیت خوبی برای جذب توریسم به شهر شد و تا چند ماه آینده، فاز سوم این ارگ شامل ۱۱ شب خواب، دالان قدیمی و بازارچه سنتی به بهره برداری خواهد رسید. وی بااشاره به اینکه یکی از بی نظیرترین موزه‌های شرق اصفها ن در شهر محمد آباد جرقویه به ثبت رسیده است و منتظر کمک‌های دولتی نماندیم گفت: با ظرفیت ایجاد شده از سوی شهرداری، خوشبختانه در شهر محمدآباد بافت فرسوده نداریم، ولی وجود بافت تاریخی به وفور مشاهده می‌شود، به همین منظور ۵۰ درصد تخفیف برای به سازی و مرمت خانه‌های قدیمی در نظر گرفته شد. نصر، با اشاره به اینکه روستاهای کهن، موزه‌های بی نظیردرکشوربه شمارمیروند ادامه داد: اگر بتوانیم ظرفیت‌های شهری را احیا کنیم باعث ایجاد اقتصاد شهری و در نهایت رونق درسطح منطقه شویم و در این صورت مهاجرت از شهرهای حاشیه‌ای به کلان شهرها را به حد صفر برسانیم. شهردار محمد آباد افزود: کسی باید در بحث گردشگری حرف بزند که کارنامه‌ای خوب و کوله بار تجربه همراه داشته باشد و شهر را به عنوان گنجینه و میراث ماندگار به همه دنیا معرفی کند.

بی توجهی به حیات وحش کلاه قاضی

وی با توجه به پتانسیل قوی منطقه حیات وحش کلاه قاضی در شرق اصفهان و گله مندی از محیط زیست استان، افزود: همجواری منطقه حیات وحش کلاه قاضی، پتانسیل خوب شهر محمد آباد است ولی متاسفانه با کوتاهی محیط زیست، مردم از طبیعت بکر این منطقه لذت نبرده‌اند و مستلزم این است که سازمان محیط زیست استان در قالب تشکل و انجمن یک اقدام جامع را در زمینه حفاظت از حیات وحش به کار گیرد. نصر با بیان اینکه خشکسالی گریبان شرق اصفهان را گرفته است، تاکید کرد: امروز شهر محمد آباد پایلوتی برای کشت‌های کم آب نظیر پسته، زعفران و عناب شده است.

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *