نبرد ایرانی‌ها با عربستان و امارات

آشنایی با رقبای نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا

نبرد ایرانی‌ها با عربستان و امارات

هامون رشیدیان

۴ نماینده ایران در روزهای امروز و فردا به مصاف حریفانی از عربستان و امارات می‌روند. ۴ تیم التعاون عربستان، الجزیره امارات، الاهلی عربستان و الوحده امارات حریفان سرسخت نمایندگان کشورمان در مهمترین جام باشگاهی آسیا هستند. در این گزارش نگاهی خواهیم داشت به ۴ حریف تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا.

التعاون عربستان

تیم فوتبال استقلال در چارچوب لیگ قهرمانان آسیا باید به مصاف التعاون عربستان برود. کونستانتین کاسا سرمربی رومانیایی و ۴۴ ساله تیم التعاون است. او در دوران بازیگری برای تیم‌های مایورکا، ویارئال، اسپانیول و آلمریا بازی کرده و ۶۸ بازی ملی برای کشورش هم انجام داده است. او کارش به عنوان مربی را هم در تیم دوم آلمریا آغاز کرد و بعداً سرمربی تیم زیر ۲۱ سال رومانی شد. او همچنین مدتی در استوا بخارست و اسپانیول هم کار کرده است. این تیم برای نخستین بار است که راهی رقابت‌های آسیایی شده و طبیعتاً افتخار آسیایی ندارد. ریکاردو ماچادو مدافع میانی و پرتغالی تیم التعاون مشهورترین بازیکن این تیم است. او سابقه بازی در استوا بخارست و تیم دوم ماریتیمو کشورش را دارد. تیم التعاون با گذشت ۱۹ هفته از لیگ عربستان در رده ششم قرار دارد.

الجزیره امارات

تیم فوتبال استقلال خوزستان در ادامه رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الجزیره امارات می‌رود. هنک تن کاته سرمربی هلندی تیم الجزیره امارات است. او در تیم‌هایی مثل بارسلونا و چلسی مدتی دستیار بوده و در آژاکس سرمربیگری کرده است. او همچنین تجربیاتی در تیم‌های عربی حوزه خلیج فارس را هم دارد. الجزیره افتخارات آسیایی ندارد. آن‌ها تنها یکبار در سال ۲۰۰۷ قهرمان باشگاه‌های عربی خلیج فارس شده‌اند. علی مبخوت ستاره اماراتی، بهترین بازیکن این تیم است. او در سال ۲۰۱۵ بهترین بازیکن لیگ قهرمانان آسیا شد. او با ۲۳ گل زده بهترین گلزن فعلی لیگ امارات است. تیم فوتبال الجزیره با ۵۰ امتیاز از ۱۹ بازی در صدر جدول لیگ امارات قرار دارد.

الاهلی عربستان

تیم فوتبال ذوب‌آهن ایران در چارچوب گروه سوم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به مصاف تیم الاهلی عربستان می‌رود. کریستین گروس سرمربی ۶۲ ساله سوئیسی هدایت الاهلی جده عربستان را برعهده دارد. او سابقه هدایت تیم‌هایی مثل اشتوتگارت، تاتنهام و بازل سوئیس را دارد. او با تیم بازل موفق به کسب جام شده و در سال ۲۰۰۸ برترین مربی سوئیس و در سال ۲۰۱۵ برترین مربی سال عربستان شده است. این تیم در سال ۱۹۸۵ و ۲۰۱۲ موفق شده فینالیست لیگ قهرمانان آسیا شود اما هر دو بار در کسب عنوان قهرمانی ناکام مانده است. عمر السوما بهترین و مشهورترین بازیکن الاهلی است. این بازیکن ۲۷ ساله سوری یکبار آقای گل لیگ کویت شده و دوبار هم عنوان کفش طلای لیگ عربستان را به خود اختصاص داده است. تیم فوتبال الاهلی با ۴۰ امتیاز در رده چهارم لیگ عربستان است.

الوحده امارات

تیم فوتبال پرسپولیس در دومین مصاف آسیایی خود مهمان تیم الوحده امارات است. خاویر آگیره سرمربی مشهور مکزیکی هدایت این تیم را برعهده دارد. آگیره ۵۸ ساله هدایت تیم‌های بزرگی مثل تیم ملی مکزیک، تیم ملی ژاپن و باشگاه‌هایی مثل اوساسونا، اتلتیکو مادرید، زاراگوزا و اسپانیول را بر عهده داشته است. سباستین تالیابوئه آرژانتینی معروف‌ترین بازیکن تیم الوحده است. این بازیکن ۳۱ ساله سابقه بازی در اورتون را هم دارد. او با ۱۵ گل زده بهترین گلزن تیمش محسوب می‌شود.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *