باید فرهنگ پهلوانی را در ورزش نهادینه کرد

عضو و سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان:

باید فرهنگ پهلوانی را در ورزش نهادینه کرد

اصغرقلندری

در نشست خبری رسول جزینی، پهلوان نامدار کشتی فرنگی ایران، عضو و سخنگوی کمیسیون اجتماعی وفرهنگی ورزشی و عضوشورای اسلامی وشورای برنامه ریزی مناطق محروم شهر اصفهان که برای اولین باربه میزبانی زورخانه پوریای ولی مجموعه ورزشی کارگران اصفهان دراین زورخانه برگزارشد از بی توجهی مسئولان ورزش به قهرمانان ومدال آوران سخن گفت. عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در راستای کاربردی کردن فرهنگ پهلوانی در ورزش وفرهنگ عامه مردم در زورخانه‌ها اظهارداشت: در این دوره زمانه‌ای که اخلاق درورزش گم شده واحترام به بزرگان وپیش کسوتان به دست فراموشی سپرده شده است رنج می‌برم! وبه طور کلی دراین مکان مقدس یادآور می‌شوم حلقه مفقوده فرهنگ و اخلاق در ورزش باید پیدا شود و فرهنگ پهلوانی وجوانمردی بازگردد به ورزش و فرهنگ عامه مردم، که به یقین فقط به وسیله قلم شما قلم بدستان اصحاب رسانه و خبرنگاران ورزشی نویس عملی است.

کم توجهی به مدال آوران

وی تصریح کرد: مردم اصفهان بسیار باهوشند اما علیرغم دارا بودن از پتانسیل و توانمندی‌هایی که درت مام زمینه‌های سیاسی، اجتماعی هنری، فرهنگی ورزشی صنعتی دارند وحتی در مسئله جنگ وشهادت پیشگام و سرآمد سایرمردم بوده‌اند و ۲۳ هزار شهید تقدیم این انقلاب کرده و درهرعرصه ای که پا نهاده‌اند با توفیقاتی که به دست آورده‌اند زبا نزد خاص وعام بوده‌اند، درمسیردرستی قرار نگرفته‌اند و نسبت به قهرمانان مدال آورمیادین بزرگ جهانی و المپیک که بدون حمایت مسئولان ورزش افتخارآفرینی کرده‌اند کم توجه وگاها بی توجه‌اند! سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: با اینکه اصفهان با مشکل بی آبی مواجه است و چند سالی است که در قایقرانی حرفی برای گفتن ندارد، خانم رازقیان در مسابقات قایقرانی موفق به کسب مدال آسیا شده است. در ورزش سه گانه هم به لطف برنامه ریزی مدون آقای رهنما رئیس دلسوز و زحمتکش هیات ورزش‌های سه گانه رقیب نداریم واز جایگاه خوبی درسطح کشور برخورداریم ودرمسابقات قهرمانی کشور قشم در تمام رده‌ها به دریافت جام قهرمانی و مدال‌های مختلف نائل شده‌ایم. جزینی با انتقاد ازعدم توجه مسئولان به ورزشکاران مدال آوراصفهانی گفت: اصفهان درتمام زمینه‌های ورزشی حرف برای گفتن دارد اما مسئولین برای ورزشکاری نظیر رضا قاسمی بی توجه بوده و کاری را صورت نداده‌اند! وی با اشاره به پیش بینی بودجه ۲ هزارو ۷۵۰ میلیارد تومانی شهر اصفهان درسال ۹۶ گفت: ازاین بودجه مصوب ۲ هزار میلیارد به پروژه‌های عمرانی، ۵۰۰ میلیارد به مترو، و ۲۵۰ میلیارد مابقی برای فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی وورزشی تخصیص داده شده است. در حالی که بیش از ۳۰ مرکز ورزشی با ظرفیت‌های مختلف دراصفهان دردست ساختند که سال آینده باید به بهره برداری برسند.

ورزش بانوان

جزینی به ورزش بانوان اشاره کرد وافزود: ورزش بانوان ما مورد غفلت قرار گرفته واز آنجایی که بانوان نمی‌توانند درهر مکانی به ورزش بپردازند، باید زمینه مناسبی برای آنها فراهم آوریم و شرایط را برایشان بهبود ببخشیم وسالن های اختصاصی بانوان احداث کنیم. وی درپایان به سرمایه گذاری در ورزش اشاره داشت و معتقد بود ورزش نیاز به اسپانسر و حمایت مالی بخش خصوصی دارد و با سرمایه گذاری دربخش صنعت فرق می‌کند زیرا ورزش عشق است صنعت منبع درآمد. جزینی در خاتمه گفت: حال ورزش اصفهان خوب نیست ومدیریت هم تنها امضاء کردن نیست، اگر مدیری نمی‌تواند کارکند بهتر است کنار برود.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *