شهرداری ارومیه – پیکان تهران، یک گام تا فینال

نبرد حساس نیمه نهایی لیگ برتر والیبال

شهرداری ارومیه – پیکان تهران، یک گام تا فینال

اصغر قلندری

به یقین باید قبول کنیم ارومیه، شهر عاشقان والیبال ایران است. در یک روز پرشور و به یاد ماندنی، تماشاگران خون گرم و فهیم والیبال ارومیه در سالن غدیر این شهر حاضر شدند وبا تشویق‌های بی امانشان حماسه آفریدند تا تیم محبوبشان درمقابل تیم پر ستاره وملی پوش پیکان تهران فاتح سه برصفر شد و انتقام باخت سه بر صفر در تهران را گرفت.

حضور پر شور تماشاگران

در روزی که تیم پایتخت نشین بانک سرمایه موفق شد سایپا را در یک سالن سرد و بی روح و با اندک تماشاگر مشابه بازی رفت سه بر یک شکست دهد ارومیه «شهرعاشقان والیبال ایران» غرق در تلاطم بود و درخیابان منتهی به سالن ۶ هزارنفری غدیر حرکت اتومبیل‌ها کند تراز روزهای معمولی حرکت می‌کردند که خبر از یک رویداد مهم ورزشی داشت! جمعیت انبوهی دردوصف منظم خود را به سالن محل بازی برگشت تیم شهرشان (شهرداری) باتیم پیکان تهران رسانده بودند و سالن از تماشاگر موج می‌زد، ساعت ۱۵ درهای ورودی بسته شد، اما بیرون از سالن بالغ بر دو هزار نفر ملتمسانه درخواست ورود به سالن را داشتند! ای کاش روزی که سالن ۶ هزارنفری ارومیه ساخته می‌شد با توجه به علاقه مندان بیشمار والیبال این شهرکه پایتخت والیبال ایران است، یک سالن باگنجایش حداقل ۱۰ هزار نفر می‌ساختند. صدای تشویق بی امان تماشاگران با سوت وهیاهوی نوجوانان وجوانان پرشور درهم آمیخته شده بود تا هراس را دردل تیم پیکان تهران بیافکند! چشم که می‌گرداندی علاوه بر صندلی‌ها، دورتا دور زمین مملو از تماشاگر بود ودکتر سعادت استاندارآذربایجان غربی در بین تماشاگران به سختی شناخته می‌شد! واقعاً جای سوزن انداختن نبود! مسئولین از طریق رسانه‌های گفتاری اعلام کردند دیگر کسی به ورزشگاه غدیر مراجعه نکند. طبق معمول، داوران وخبرنگاران و عکاسان به ناچار دو، سه ساعت قبل بازی به سالن آمده بودند. هواداران تیم شهرداری با پیراهن‌های قرمزی که به تن داشتند ورودی آن نوشته شده بود (عشقیم ارومیه و یا قیزیل دورنالار) با بالای سربردن بنرهایی که نوشته بودند «ما قهرمانیم»«یاشاسین آذربایجان» «یاشاسین ارومیه» اشعاری هم درثنای تیم محبوبشان سرداده بودند و فریاد برمی آوردند«آسیا، آسیا ما برای آمدن آماده‌ایم تا دنیا بداند ما عاشق ارومیه هستیم!

درخشش ارومیه‌ای‌ها

درچنین شرایط و روزی که تک تک بازیکنان تیم شهرداری ارومیه «سوپرمن» شده بودند وبرخلاف شاگردان پیمان اکبری، روز پرفروغی داشتند و با انگیزه‌ای مضاعف برای جبران شکست سه بر صفر در تهران پرتوان ظاهر شدند و سه برصفر به پیروزی رسیدند، مجتبی میرزاجانپور، فرهاد پیروت پور، کاپیتان حامد رضایی، آرش کشاورزی، آرمین تشکری کوبنده تراز همیشه روی پاس‌های ناب وبی بدیل پرویز پزشکی پاسور با تجربه وپنجه طلایی چنان توفانی به پاکردند که نه تنها ملی پوشان تیم پیکان به ویژه سعید معروف مقهور هنرنمایی آنان شدند که اکبری و دیگر عوامل کادرفنی تیم پیکان مات ومبهوت زمانی به خود آمدند که تیمشان بازنده سه برصفرزمین بازی را ترک کرد! دریافت‌های فوق العاده زیبا ودقیق عبدالرضا علیزاده نه تنها کارسازندگی را برای پزشکی آسان کرده بود که نشان داد درمورد کنار گذاشتن وی که از لیبروهای خوش تکنیک است، فدراسیون مرتکب اشتباه شده وقدرمسلم آقای کولاکوویچ سرمربی جدید تیم ملی که در سالن حضور داشت واز نزدیک بازی دوتیم را زیر نظر گرفته بود وی را به تیم ملی دعوت خواهد کرد. به هرحال علیزاده درپیروزی تیم شهرداری ارومیه سهم بسزایی داشت. با برد تیم شهرداری ارومیه، برای مشخص شدن فینالیست دوم لیگ برتر والیبال ایران، امروز یکشنبه ۱۵ اسفند ماه جاری دوتیم شهرداری ارومیه وپیکان تهران در خانه والیبال تهران به مصاف هم می‌روند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *