اولین گام برای تصاحب جام طلایی لیگ برتر

لیگ برتروالیبال ایران درایستگاه پایانی

اولین گام برای تصاحب جام طلایی لیگ برتر

عکس: فدراسیون والیبال

اصغرقلندری

درتهران و سالن مملو از تماشاگر خانه والیبال همه نگاه‌ها به بازی دوتیم پیکان و بانک سرمایه و بازیکنان ملی پوش دوخته شده بود! جایی که شاگردان پیمان اکبری سرمربی خوب و فکور پیکان در فاصله دو روز استراحت در برابر تیم بانک سرمایه‌ای قرار گرفته بود که یک هفته بیشتر استراحت داشته است. با این حال برای پیروزی دراین جدال خانگی سرشار از انگیزه و روحیه بودند که بخت با آنها یار نشد و با مصدوم شدن امیرغفور، مهره کارساز و بازیکن ملی پوشی که در قطر پاسور چهره تابناکی داشت بازی برده را باخت!

کار سخت پیکان

سرمربی تیم پیکان با توجه به دراختیار نداشتن بازیکن جایگزین ناچارشد محمد جواد معنوی نژاد را به جای غفور در پست غیراختصاصی‌اش مورد استفاده قراردهد! بازیکنی که خود نیز دچار مصدومیت و عمل جراحی بوده و هنوز تحت مداوا است وگرچه ازآمادگی کاملی نیز برخوردار نبود باغیرت وتعصبی مثال زدنی، بسیارخوب ظاهر شد. اولین بازی مرحله نهایی لیگ برتر، جایی که تقابل ملی پوشان والیبال کشورمان برای نشان دادن قابلیت‌ها محسوب می‌شد، تیم سرشار از انگیزه پیکان تهران با هدایت خوب پیمان اکبری وکوبندگی عالی امیرغفور، ستاره درخشان این تیم، ست اول را با نتیجه ۲۵/۲۱ با پیروزی پشت سر گذاشت ودر ست دوم نیز به رغم در اختیار نداشتن امیرغفور با سرویس‌های هدفمند، دفاع عالی روی تور ودقت درگرفتن توپ‌های اول وبرگشتی توسط کووا کویچ مشابهی ست اول با نتیجه ۲۵/۲۱ به برتری رسید تا زنگ خطر را برای شاگردان ملی پوش مصطفی کارخانه به صدا درآورند!

بازگشت بانک سرمایه

ازآغاز ست سوم مصطفی کارخانه سرمربی تیم بانک سرمایه که علاوه بر بازیکنان ملی پوش فراوان از وجود چند بازیکن خارجی هم سود می‌برد، ترجیح داد جاچیچ را به جای فرهاد قائمی وعلی شفیعی را به جای عادل غلامی درترکیب تیم قرار دهد و با تغییر تاکتیک، مانع روند برتری پیکانی‌ها شود. که این تدبیر مؤثرواقع شد وتعویض ها کارخود را کرد. زیرا شفیعی درکار دفاع روی تور و زدن آبشارهای کم نظیر خود علاوه بر سهم بسزایی که در پیروزی تیمش داشت، زنگ خطر را برای هم بازی‌های ملی پوشش نیز به صدا درآورد. شفیعی به راحتی جای عادل غلامی یارملی پوش را پرکرد که مثل گذشته مهره مؤثری نبود وبا روزهای اوج خود فاصله پیدا کرده بود! شفیعی نشان داد که تیم ملی باید بفکر بازیکن‌های جوان‌تری باشد که دارای انرژی و انگیزه بیشتری هستند. شفیعی درکنار محمد موسوی بهترین مدافع روی تورآسیا وجهان، مهاجمان پیکان را با سد نفوذ ناپذیری مواجه کرده بود، مضاف بر اینکه شهرام محمودی با پرش‌های بلند و آبشارهای دیدنی خود مکمل بازی درخشان جاچیچ شد که جزو امتیازآورترین بازیکن‌های میدان بود. البته تیم پیکان هم با چند اشتباه فردی راه برتری تیم بانک سرمایه را هموارکرد تا ست سوم با نتیجه ۲۵/۲۲ به سود بانکی‌ها تمام شود. کسب امتیاز گام به گام دوتیم در ست چهارم تا امتیاز ۱۴ ادامه یافت، اما ازاین لحظه دو دفاع متوالی موسوی باعث شد تا بانکی‌ها پیشتازی خود را تا رسیدن به مرز پیروزی ۲۵/۲۰ حفظ کنند و سرنوشت بازی را به ست پنجم بکشند. ست پنجم را تیم روحیه گرفته بانک سرمایه بهتر از پیکان آغاز کرد و به لطف توانمندی موسوی در دفاع و آبشارهای مهار نشدنی محمودی ودریافت های بی نقص ظریف ومجتبی یوسفی ۱۵/۹ به برتری رسید و موفق شد در گام نخست ازکمند شکست رهایی یابد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *