کاچی، به ازهیچی!

نگاهی به نتایج تیم ذوب آهن

کاچی، به ازهیچی!

اصغر قلندری

پس ازشروع بسیار بد و ناکامی‌های متوالی درهفته های آغازین فصل جاری لیگ برتر کمترکسی باور داشت تیم ذوب آهن با سید مجتبی حسینی که جای یحیی گل محمدی را درسمت سرمربی گرفت با حضور طیفی از بازیکنان جوان و کم نام و نشان و با سرمایه گذاری اندک، با وجود حضور تیم‌هایی که با دراختیارداشتن ستاره‌های شاخص تیم ملی و مربیان گران قیمت وصرف هزینه‌های میلیاردی و برخوردار از حمایت گسترده هواداران فراوان نظیر تیم استقلال تهران درپائین جدول جا خوش کرده بودند موفق شد در رده سوم جدول جای بگیرد! طبیعی است از تیم فوتبال ذوب آهن با سوابق درخشان ادوار گذشته‌اش وکسب دوجام حذفی و یک جام در لیگ برتر باشگاه‌های کشورکه همواره از جمله تیم‌های مطرح دررقابت های داخلی ومسابقات آسیایی بوده است جزاین انتظار نمی‌رفت، اما با وجود جدایی کاوه رضایی و مسعود حسن زاده از این تیم و مصومیت شدید قاسم حدادی فر، قرارگرفتن درکنارتیم های چندین میلیاردی پرسپولیس و تراکتورسازی و سایر تیم‌های پرستاره حکایت ازتوانمندی همین جوانان پرانگیزه و بی ادعای ذوب آهن دارد.

بازیکنان

با این اوصاف وجود مرتضی تبریزی و جری نگستون درخط حمله و قرارداشتن دانیال اسماعیلی فر و احسان پهلوان دوجوان دونده در میانه میدان با برخورداری از تجارب مهدی رجب زاده کاپیتان کاردان و پرتلاشی که با ۳۸ سال سن پابه پای جوان‌ترها دوندگی دارد و با ارسال‌های بسیاردقیق وخوب خود بارها شایستگی و قابلیت‌های منحصربه فرد خود را به نمایش درآورده و سهم بزرگی درپیروزی های ذوب آهن داشته است، غنیمتی برای این تیم ریشه دار به شمارمی آیند. ضمن اینکه درخط دفاعی ذوب آهن نیزمحمد نژاد مهدی، مهران درخشان مهر، وحید محمد زاده، مهرداد قنبری، مهدی مهدی پور و محمد رضا حسینی، هرگاه درترکیب تیم ذوب آهن قرارگرفتند بااعتماد به نفس بالایی دردفاع چهره موفقی داشتند. ضمن اینکه جوان باهوش، خوش قد و قامت وچالاکی به نام محمدرشید مظاهری درحفاظت از دروازه این تیم کوشا بوده و بارها در سخت‌ترین لحظات و فشارهای بی امان مهاجمان تیم‌های حریف با پروازهای بلند و واکنش‌های به موقع ناجی فروریختن دروازه‌اش شده است. حال تیمی با چنین مشخصه عالی وکادرفنی مجرب وبا دانش چرا چهارهفته متوالی تن به شکست داده وامتیازی کسب نکرده است جای سئوال دارد؟! به ویژه با باخت دو بر یک به تیم همشهری (سپاهان) با یک علامت سئوال بزرگی در برابر هواداران و منتقدان مواجه گردیده است.

بازی مقابل نفت

تیم ذوب آهن بعد ازباخت های مکرر و روزهای پرحاشیه، برای جبران باخت به سپاهان وکسب سه امتیاز برابر نفت تهران قرار گرفت، اما بازی این تیم درنیمه اول چنگی به دل نمی‌زد و با وجود چندین فرصت خوب نتوانست به گل دست پیدا بکند. شاگردان علی دایی که اشتهای فراوانی برای گلزنی داشتند در یک فرصت استثنایی توسط اکبرصادقی پرتجربه در دقیقه ۳۸ به گل برتری دست پیدا کردند، اما درنیمه دوم ذوب آهن حاکم بر میدان بود و بهتر از نفت تهران بازی را اداره کرد و دست به حملات گسترده‌ای زد تا سرانجام دردقیقه ۶۵ جری بنگستون، مهاجم هندوراسی گل تساوی را به ثمر رساند. گلی که پایه ریزآن علی حمام بود که با تعصب وغیرت مثالزدنی در این دیدار دوندگی کرد وتلاش مضاعفی داشت. با این حال بازی متعادل وآبرومندی را شاگردان مجتبی حسینی به نمایش درآوردند و با اینکه هر دو تیم موقعیت‌های زیادی برای گلزنی داشتند سرانجام این بازی با حساب یک بریک به پایان رسید تا تیم ذوب آهن با ۳۴ امتیازهمچنان در رده چهارم جدول باقی بماند وتیم نفت تهران با ۳۳ امتیازدر رده ششم.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *