تیم ملی فوتبال ایران بزرگترین کابوس آسیایی‌ها

دامون رشیدزاده

تیم ملی از چند روز دیگر اردوی خود را برای دو دیدار سرنوشت ساز مقدماتی جام جهانی آغاز می‌کند. دیدارهایی که در صورت پیروزی می‌تواند بلیت مستقیم ایران به جام جهانی روسیه باشد. از همین رو اهمیت این دو دیار برای تیم ملی فوتبال کشورمان به حدی است که اکثر بازی‌های دوستانه و تمرین‌های تیم ملی در چند ماه اخیر پشت درهای بسته برگزار شده است. یکی از تاکتیک‌های منحصر به فرد کی روش همین بی خبر گذاشتن رقبا از برنامه‌های تاکتیکی ایران است. قطر و چین دو رقیب ایران در بازی‌های پیش رو اگرچه در مقایسه با ما تدارکات بسیار مناسبی داشته‌اند اما حداقل در یک مورد از ما عقب هستند و این یک مورد چیزی نیست جز تاکتیک ایران و شاید تنها برگ برنده کی روش در مقابل رقبای تا دندان مسلح خود. البته کی روش به همین هم بسنده نکرده است و در تازه‌ترین اقدام ۹ بازیکن از طریق پیامک و کاملاً مخفیانه به اردوی تیم ملی دعوت شده‌اند و پشت درهای بسته زیر نظر دستیاران کی روش مشغول تمرین هستند. گفته می‌شود محمدرضا اخباری، مسعود ابراهیم زاده، احسان حاج‌صفی ساسان انصاری، مهدی ترابی، عزت پورقاز، مرتضی پورعلی گنجی و پژمان منتظری بازیکنان دعوت شده هستند.

کی روش استاد بازی‌های روانی

چه از کی روش و روش‌های کاری‌اش خوشمان بیاید و چه خوشمان نیاید او استاد بازی‌های روانی با حریفان است و گاهی آنقدر با مهارت این کار را انجام می‌دهد که حریف قبل پا گذاشتن به زمین خود را بازنده میدان می‌داند. روش‌های منحصر به فرد کی روش در سالهای اخیر باعث شده ما در عین شایستگی و با وجود کمبود شدید امکانات همچنان رتبه برترین تیم آسیا را در اختیار داشته باشیم.

ایران بزرگترین کابوس آسیایی‌ها

ایران اکنون نه تنها یک تیم قدرتمند و صاحب فوتبال در آسیا بلکه بزرگترین کابوس تیم‌های آسیایی است. تیم‌های حاشیه خلیج فارس که روزگاری سخت‌ترین رقبای ما به شمار می‌رفتند اکنون چیزی بیش از حریف‌های دم دستی در مقابل ما نیستند. قطر با لشکر بازیکنان خارجی و هزینه‌های میلیاردی هیچ حرفی در فوتبال در مقابل ما ندارد و کره و ژاپن ابرقدرت‌های فوتبال آسیا و تنها کشورهای قاره که به معنای واقعی کلمه لیگ حرفه‌ای دارند در تمام این سال‌ها مغلوب هنرنمایی بازیکنان جوان ما بوده‌اند. طبق برنامه قرار است بعد از بازی‌های آسیایی، لیست تیم ملی متشکل از ۹ بازیکن مذکور و نفرات تیم‌های آسیایی اعلام شود و در مرحله بعدی لژیونرها خود را به اردوی تیم ملی برسانند. در نهایت هم اردوهای رسمی تیم ملی برای دو مسابقه با قطر و چین از روز ۲۶ یا ۲۷ اسفندماه برگزار خواهد شد. طبق اعلام قبلی تیم ملی روز ۲۸ اسفند پشت درهای بسته دیداری تدارکاتی با عراق برگزار می‌کند و همان شب با چارتر راهی قطر می‌شود.

برنامه دیدارها

تیم فوتبال کشورمان پنجشنبه ۳ فروردین ۹۶ ساعت ۲۰:۳۰ در قطر میهمان این تیم خواهد بود و سه شنبه ۸ فروردین ۹۶ در ورزشگاه آزادی و درمقابل ۸۰ هزار تماشاگر ساعت ۱۶:۳۰ پرشور میزبان چین خواهد بود تا آخرین گام‌ها را برای رسیدن به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بردارد. برای تیم ملی کشورمان آرزوی موفقیت داریم و امیدواریم با پیروزی در این دیدارها و بازی‌های آینده جشن ملی صعود را در کشور برگزار کنیم.

 

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *