جشن پیروزی ذوب آهن در تاشکند

دردور سوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا

جشن پیروزی ذوب آهن در تاشکند

اصغرقلندری

فوتبال اصفهان امسال، سال بسیاربد و سختی را پشت سرگذاشت! از شرایط حاکم درباشگاه فولاد مبارکه سپاهان و ذوب آهن درآستانه شروع فصل بازی‌ها وتغییرات ناگهانی مدیریت باشگاه وسرمربی سپاهان گرفته تا تغییردرکادرفنی ذوب آهن وجدایی وآسیب دیدگی بازیکنان کلیدی وتاثیرگذار، همه وهمه حکایت تلخی ازاتفاقات ناخوش آیندی دارد که امسال گریبانگیرفوتبال اصفهان شده است. گرچه در ادامه شرایط حداقل برای سبزپوشان ذوب آهن تغییرکرد واین تیم با حمایت همه جانبه مسئولان ذوب آهن، به ویژه «سعید آذری» مدیرعامل باشگاه دروضعیت نسبتاً بهتری قرارگرفت اما درهفته های اخیرباردیگر دچارافت چشمگیری شد و با باخت های متوالی آزرده سوم جدول به رده چهارم جدول لیگ برترسقوط کرد!

ذوب آهن جایگاه واقعی خودرا پیدا می‌کند

تیم فوتبال ذوب آهن با بازی منطقی واصولی خود دردور سوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا وبرد شیرین ۲ بر صفرمقابل تیم بنیاد کارازبکستان، نشان داد که ارزش‌های واقعی خودرا پیدامیکند. شاگردان سبزپوش سید مجتبی حسینی در دیدار با تیم بنیاد کار که در ورزشگاه اختصاصی‌اش برگزار شد درمصافی شرافتمندانه و با ارائه یک بازی منطقی وتاکتیکی موفق به پیروزی بسیار ارزشمندی شد و به واقع مدافع اعتبار وحیثیت فوتبال اصفهان گردید. ذوب آهن ۲۵ دقیقه اول را به ارزیابی حریف پرداخت وچشم به ضدحمله دوخت، ازبک‌ها درخانه خود با اندک تماشاگری که به ورزشگاه آمده بودند برخلاف تاکتیک بازی ذوب آهنی‌ها سعی دربازی هوایی داشتند، اما ذوبی‌ها با پرس در میانه زمین و با اضافه شدن مدافعان کناری اجازه نفوذ به مهاجمان حریف ندادند تا بتواند با نزدیک شدن به محوطه جریمه گلزنی کند. درچنین شرایطی مهاجمان ذوب آهن با گذر از کمند مدافعان بنیادکار چند فرصت خوب گلزنی داشتند، مضاف به اینکه درثانیه های پایانی نیمه اول خطای مدافعان بنیادکار را ابتدا فهد جابرالثمری داور قطری پنالتی اعلام کرد اما با دیدن پرچم خط نگهدار اول خود اعلام آفساید نمود تا نیمه نخست بدون رد و بدل شدن گلی به پایان برسد.

نیمه دوم

ذوب آهن با توجه به بازی خوب ومنطقی وپرس درمیانه میدان، نیمه اول را درخانه حریف خوب و منطقی به پایان رساند، اما با تغییراستراتژیک در نیمه دوم بهتر ونسبتا توفانی بازی را آغاز کرد. ذوب آهنی‌ها با تمرکز بیشتر و روی آوری به بازی زمینی و سرعت بخشیدن به بازی تیم خسته شده بنیاد کار را به ستوه آورد تا خشونت را چاشنی کارکنند! اما کارهای گروهی وترکیبی شاگردان مجتبی حسینی که با انرژی وسرعت خوب و بازی از دفاع به حمله را عالی به کارگرفتند سرانجام نتیجه داد و ارسال پاس عمقی مهدی مهدی پور و فرارعالی جری بنگستون با ضربه حساب شده و دقیق این بازیکن باهوش گل اول ذوب آهن در دقیقه ۵۵ را رقم زد. تعویض‌های بنیاد کاردراصل به سود ذوب آهن شد وتیمی که با دریافت گل شیرازه‌اش بهم ریخته بود پس ازاخراج وادیم سمیرتان دردقیقه ۶۳ با دفاع آشفته وهراسان بارها مرتکب اشتباه شد و نهایتاً درثانیه پایانی چهاردقیقه وقت اضافی مرتکب خطای پنالتی شد تا ذوبی‌ها توسط مرتضی تبریزی به گل دوم دست پیدا بکنند. ذوب آهن با احتساب این بازی ۶ بار با بنیادکار بازی کرده است ۱۲ گل زده، ۲ گل خورده و ۵ بازی را برده و تنها یک بار درمقابل ازبک‌های بنیادکارتن به شکست داده است.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *