نمونه هایی از جنگ نرم دشمنان در تاریخ اسلام

نمونه هایی از جنگ نرم دشمنان در تاریخ اسلام

دکتر محمد جواد قاسمی استاد و پژوهشگر دانشگاه

در شماره قبل  ۵نمونه ازطرح و برنامه های جنگ نرم دشمنان در تاریخ اسلام از جمله فریب کاری در فرافکنی، تنزیه خود و شوم پنداری رهبران دینی، اتهام به پاکان و تکرار اتهام، شکستن قداست شخصیت های مقدس و مقصر معرفی کردن مجاهدان

بیان شد و اما دنباله بحث،

۶-تحمیل سازش با جنگ نرم

سوژه جنگ روانی مزدوران معاویه و عمروعاص در کوفه این بود که: «ببینید نتیجه ی حکومت پنج ساله ی علی در این شهر چه شد؟ چقدر خونریزی شد؟ چقدر زن ها بی شوهر شدند؟ چقدر بچه ها یتیم شدند؟ چقدر کشاورزی های شما به واسطه آن که به آن ها نرسیدید از بین رفت؟ چقدر تجارت شما از بین رفت و اکنون از نظر افتصادی عقپ مانده اید؟ در این مسائل چه کسی مقصر بود؟ اگر علی علیه السلام از اول با ما صلح می کرد، نه جنگی واقع می شد، نه خونریزی می شد، نه این بدبختی ها به وجود می آمد، نه این همه زنان بیوه می شدند، نه این همه بچه های یتیم و نه این خرابی ها و عقب ماندگی های اقتصادی به بار می آمد… و عمّال معاویه این تبلیغات را در داخل جامعه ی عراق آن روز که تابع امیرالمؤمنین (ع) بودند، پخش می کردند و مردم را علیه آن حضرت می شوراندند و زمینه ی شورش و بی مهری را فراهم می کردند.

آیا امروز نمونه ای از این تبلیغات وجود ندارد؟ چقدر در این روزنامه ها می خوانید که اگر بعد از فتح خرمشهر امام قدس سره جنگ را متوقف کرده بود، مشکلات امروز را نداشتیم» .

با این که بارها این مسائل حلاجی شده و به بهترین وجه جواب داده شده است، کسانی که شرم ندارند باز همان حرف ها را تکرار می کنند. همان سیاستی را دارند که معاویه داشت. سیاست معاویه این بود که اگر یک حرف غلطی که غلط بودنش مانند آفتاب هم روشن باشد، زیاد تکرار کنند، کم کم جا می افتد و مردم قبول می کنند. این ها هم درست همین سیاست را بازی می کنند».

۷-کوبیدن ارزش ها به صورت مستقیم

شگفت این است که گاهی دشمنان برای مقابله با ارزش ها و مقدسات به صورت مستقیم علیه یاران حق ، جنگ روانی به راه می اندازند نه در لفافه و پنهان، تا به این وسیله سه هدف را دنبال کنند. اول این که خود آن ارزش و امر مقدس را بکوبند. دوم این که صاحب آن ارزش را بکوبند. سوم این که بیدارگری را متوقف کنند. به عنوان مثال: قوم لوط با تظاهرات و جنگ روانی پیامبر خود و یاران او را با عنوان این که می خواهند پاک باشند، در جامعه منزوی ساختند قرآن در این باره می فرماید: « قالُوا أَخْرِجُوا آلَ لُوطٍ مِنْ قَرْیَتِکُمْ إِنَّهُمْ أُناسٌ یَتَطَهَّرُونَ» (نمل:۵۶) به یکدیگر گفتند خاندان لوط را از شهر و دیار خود بیرون کنید که این ها افرادى پاکدامن هستند.

امروزه شاهدیم که بسیاری از انسان های پاک که با انحرافات مخالفت می کنند را با عناوینی همچون حزب الهی ، بسیجی و مأموران نظام منزوی ساخته و مانع فعالیت آن ها می شوند تا سه هدف را هم زمان دنبال کنند. هم حزب الله وبسیج و مدافع نظام الهی را بکوبند و هم فرد حزب اللهی و بسیجی را و هم فریضه مقدس امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه نابود کنند.

 

۸-شعار زندگی، نه جنگ

شگفت این که شعار «زندگی، نه جنگ » و شعار حسن بصری ها مانند: «لا قتالَ » یا شعار «العیش العیش» زندگی، زندگی، همواره شعار مشترک گروه از نفس افتادگان دنیاپرست  در مقابله با انبیاء و امامان معصوم علیهم السلام بوده است که آن ها را به سازش با طاغوت ها فرامی خواندند و آن ها را به عنوان افراطی، تندرو، خشونت طلب و جنگ طلب معرفی می کردند.

امیرمؤمنان علیه السلام بدترین، منفورترین و دورترین فرقه از فرقه های منحرف در اسلام را سامری هایی دانسته که شعار مخالف جنگ سرداده و خواهان تسلیم در برابر دشمن هستند.

۹-صلح طلبی منافقانه

در جنگ روانی جبهه باطل همواره مظلومان، خشونت طلب و ظالمان طرفداران صلح معرفی شده اند.به عنوان مثال:

در کربلا وشام،امام حسین علیه السلام را «خارجی» یعنی خشونت طلبی که علیه خلیفه خروج کرده است معرفی می کردند و یزید را امیرالمؤمنین  می نامیدند.

امروزه نیز جهانخواران غربی و غرب گرایان خودباخته، مردم مظلوم و فقیر یمن، سوریه، فلسطین، بحرین، عراق، نیجریه، و همه مظلومان و  ستمدیدگان و پابرهنگان جیهه حق در جهان را تروریسم، ضد حقوق بشر، مخالف آزادی، نابودگراندیشه، ضد دموکراسی و جامعه مدنی معرفی می کنند و اسراییل، عربستان، آمریکا  و اروپا را مهد تمدن، صلح و دوستی، دموکراسی، حقوق بشر، مخالف سلاح های کشتارجمعی در بوق و کرنا می کنند.

غربی هایی که خود منشأ همه جنگ ها و خشونت ها در عصر حاضر و منبع صدور انواع سلاحها و مواد مخدر برای نابودی نسل بشرند، اسلام را دین خشونت که فقط با شمشیر( آن هم شمشیر امام علی علیه السلام) پیش رفته و در آینده پیش می رود، معرفی می کنند. در صورتی که حتی یک مورد برای اثبات ادعای خود در تاریخ نمی توانند ذکر کنند که با زور، یکی از معصومین علیهم السلام کسی را به اسلام وارد کرده باشند.

 

امام خمینی (ره)، امام خوبی ها را آغازگر جنگ و صدام و اربابانش را صلح طلب، آمریکا و اروپا را عامل پیشرفت و تمدن دانسته، استقلال و بی نیازی از آن ها را انزوا و افراطی گری معرفی می کنند. با شعار «تعامل، تعامل »، همواره قصد فروش همه ارزش ها و منافع کشور را دارند و هر روز با نقشه ای به جنگ باورها وارزش ها بر می خیزند.

یک روز مذاکرات شتابزده و منفعلانه در برابر دشمن را بر رهبر و کشور تحمیل کرده و جشن می گیرند و روزی دیگر، هنگام ناکامی در مذاکرات، همان گروه رهبر را مقصر معرفی می کنند.

۱۰-سقوط افراد شاخص جبهه حق

شگفتی دردناک دیگر این است که برخی از پیشکسوتان جبهه حق به ناگاه دچار سقوط وانحراف گردیده، گذشته عزتمند خود را با دست خود ویران، به اردوگاه باطل پیوسته و به عاملی برای جنگ روانی دشمن تبدیل می شوند. در اکثر فتنه ها چه در فتنه های صدر اسلام و چه در فتنه های اخیر در ایران، شاهد این حادثه عجیب و غمبار هستیم.

در ایران این گروه می گویند ما از اول اشتباه کردیم مرگ بر آمریکا و اسراییل گفتیم، لانه جاسوسی را گرفتیم و از مظلومان حمایت کردیم. ما از اول باید با آمریکا صلح می کردیم تا همه مشکلاتمان حل می شد.

نتیجه

باید دیدگاه قرآنی، صحیح و واقع گرا را همیشه نصب العین خود داشته باشیم

دیدگاهی که صداقت و وفاداری، عدالت و پرهیزگاری و جهاد و استقامت و انقلابی گری را محور حرکت ها می داند.

دیدگاه انبیا، که دعوت به توحید و هدایت است. دفاع از مظلومان، ستمدیدگان و پابرهنگان است.

دفاع از جبهه رحمت و مهربانی، جبهه حق و عدالت است .

براساس این دیدگاه، طاغوت ها، فرعون ها و قارون ها جبهه باطل اند که همواره آغازگر جنگ ها و بحران ها و عامل اصلی مشکلات جوامع بشری به شمار می آیند و به طور مستمر باید با آن ها به مبارزه برخاست.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *