فینال ناکام‌ها

قلعه نویی- دایی؛

فینال ناکام‌ها

دامون رشیدزاده

دو تیم نفت تهران و تراکتورسازی تبریز روز پنجشنبه، ۲۱ اردیبهشت ماه در ورزشگاه خرمشهر (البته تا لحظه تنظیم این گزارش- زیرا به دلیل آماده نبودن این ورزشگاه ممکن است در آخرین ساعات ورزشگاه دیگری میزبان فینال شود) در فینال جام حذفی کشور مقابل هم قرار خواهند گرفت. البته شاید مهمتر از این بازی تقابل دو مربی صاحب نام دو تیم در دو سوی میدان خواهد بود. جایی که امیر قلعه نوعی باید با علی دایی رقابت کند. فارغ از رابطه نه چندان خوب این دو مربی باهم پیروزی در این میدان برای هر دو مربی بسیار حائز اهمیت است. تراکتورسازی و نفت در لیگ شانزدهم با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کردند و حالا تنها امیدشان برای اینکه نتیجه‌ای خوب برجای بگذارند، فینال حذفی است. دو مربی که در سال‌های گذشته روزهای سختی داشتند و چند سالی است دستشان از جام کوتاه مانده است. آخرین باری که علی دایی جام گرفت در سال ۹۰ روی نیمکت پرسپولیس بود که در رقابت‌های جام حذفی به موفقیت رسید و عنوان قهرمانی را به دست آورد. قلعه نویی نیز آخرین جام قهرمانی‌اش به سال ۹۲ و لیگ دوازدهم برمی گردد که با استقلال یک هفته مانده به پایان لیگ جام قهرمانی را از آن خود و تیمش کرد.

قلعه نوعی و تراکتور

سرمربی کنونی تراکتورسازی بسیار امیدوار بود امسال در لیگ برتر به قهرمانی برسد اما مشکلاتی که برای این تیم در امر محرومیت فیفا به وجود آمد این تیم را از کورس قهرمانی دور کرد. به جز مشکلات جذب بازیکن مشکلات مالی امسال صدای بازیکنان تراکتور را درآورد و باعث شد این بازیکنان صحبت‌های تندی را علیه مدیرعامل باشگاه مطرح کنند و سرانجام هم کار به اعتصاب و قهر بازیکنان این تیم رسید. با وجود این مسائل هیئت مدیره تراکتور توپ ناکامی را در زمین قلعه نوعی انداخته و با ایجاد جو متشنج سعی می‌کنند او را در مقابل هواداران تراکتور قرار دهند. با این وضعیت فینال جام حذفی برای قلعه نوعی بازی مرگ و زندگی محسوب می‌شود.

دایی و نفت

در سوی دیگر میدان، نفت‌تهران قرار دارد که از ابتدای فصل با مشکلات مالی زیادی دست و پنجه نرم کرده و حالا می‌توان گفت تقریباً این مشکلات برای اعضای نفت به یک عادت تبدیل شده است. نفتی که در اواسط مسابقات تا رتبه سوم جدول رده‌بندی هم بالا آمده در هفته‌های پایانی لیگ نتایج خوبی کسب نکرد و با این حال در بین تیم‌های نیمه بالای جدول قرار گرفت. نفت اگرچه هوادار آنچنانی ندارد اما شاگردان علی دایی بدشان نمی‌آید اولین جام تاریخ خود را کسب کنند. دایی که سودای مربیگری پرسپولیس را در سر دارد این روزها برای اثبات خود نیاز مبرمی به قهرمانی دارد. زیرا اگر او نتواند در نفت هم موفقیتی کسب کند بعید است شانسی برای مربیگری تیم محبوبش داشته باشد. به خصوص اینکه این روزها پرسپولیس با برانکو روزهای پرفروغی را دنبال می‌کند. به همین دلیل هم فینال جام حذفی برای دایی یک فینال حیثیتی است.

در نهایت باید به انتظار بنشینیم و ببینیم کدامیک از این دو مربی می‌توانند در نهایت جام قهرمانی را در کلکسیون افتخارات خود کسب کنند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *