خارجی‌های ناموفق

دامون رشیدزاده

 لیگ شانزدهم فوتبال کشور شاهد حضور تعداد زیادی بازیکن خارجی بود که البته مانند همیشه تعدادی از آنها به معنای واقعی کلمه موفق بودند و تعدادی هم چیزی جز ناکامی برای تیم‌هایشان به ارمغان نیاوردند. در ای گزارش ما نگاهی خواهیم داشت به تعدادی از بازیکنان ناموفق و گرانقیمت لیگ شانزدهم.

کرار جاسم مرد حاشیه‌ها

نام هافبک عراقی تیم فوتبال تراکتورسازی با حاشیه گره خورده است. کرار جاسم بازیکن خوش تکنیک عراقی این فصل هم حتی با وجود فردی مانند قلعه نویی دست از حاشیه برنداشت و فصل ناموفق دیگری را در فوتبالش رقم زد. او حالا به نفت آبادان پیوسته و باید منتظررفتارهای عجیب و غریب او در برزیل ایران باشیم.

ادینیو؛ آقای گل کم فروغ

دومین خارجی ناموفق لیگ هم به تراکتور سازی تعلق دارد. لوسیانو ادینیو هر چند با گل از فوتبال ایران خداحافظی کرد اما نباید فراموش کرد که عملکرد او در لیگ برتر با رقم قرارداد ۱٫۴ میلیاردی این بازیکن هماهنگ نبود تا در نهایت این مهاجم برزیلی در آخرین فصل حضور خود در فوتبال ایران را با ۷ گل به پایان برساند و گل‌های او برای این تیم نزدیک به ۲۰۰ میلیون تومان هزینه داشته باشد.

لی اولویرا؛ اوج دیرهنگام در نصف جهان

دروازه بان برزیلی خیلی دیر در سپاهان به اوج رسید. او که قرار بود نقش دخسوس را برای ویسی ایفا کند، در لیگ شانزدهم شروع خوبی نداشت و شرایط برای او بسیار بد پیش رفت. این دروازه بان هفته‌های زیادی نیمکت نشین شد اما در نهایت در هفته‌های پایانی به دروازه‌ی سپاهان بازگشت و نمایش‌های خوبی داشت اما با این وجود عملکرد او مطمئناً به اندازه‌ی رقم قرارداد ۱٫۱ میلیاردی نبود تا او نیز از جمله ناکام‌های لیگ باشد.

مانوئل فرناندز؛ پرونده‌ی اسپانیایی جدید برای تبریز

دروازه بان ماشین سازی یکی از با کیفیت‌ترین بازیکنان این تیم بود. او که از اسپانیا راهی ایران شده بود، در اندک زمان حضور خود در فوتبال ایران درخشید اما مشکلات مالی باعث شد تا ایران را ترک کند و حالا احتمالاً ماشین سازی باید با شکایت این بازیکن تمامی رقم قرارداد او را پرداخت کند تا این بازیکن نیز یکی از گران‌ترین بازیکنان لیگ باشد که نفعی به تیم خود نرسانده است.

اوکراینی‌های پرسپولیس

اما بدون شک عنوان ناموفق‌ترین خارجی‌های لیگ شانزدهم با اقتدار به دو بازیکن اوکراینی پرسپولیس تعلق می‌گیرد. ولادیمیر پریموف و الکسی پلی‌یانسکی، ۲ بازیکن اوکراینی تیم فوتبال پرسپولیس بدون هیچ تأثیر مثبتی از این تیم جدا شدند. هنوز ابهاماتی از قبیل رقم دقیق قرارداد این دو بازیکن و دلیل حمایت برانکو از آنها وجود دارد. این دو که جز بدترین بازیکنان خارجی سال‌های اخیر فوتبال ایران هستند هزینه‌ای سنگین روی دست مدیران پرسپولیس گذاشتند. پریموف، قراردادی ۸۴۰ میلیونی با پرسپولیس داشت و پل یانسکی ۹۰۰ میلیون قرارداد بسته بود. پریموف ۱۸۴ و پلیانسکی، ۱۲۷ دقیقه به میدان رفتند. در نتیجه پریموف دقیقه‌ای ۴.۵ میلیون و پلیانسکی دقیقه‌ای ۷ میلیون تومان از پرسپولیس پول گرفتند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *