اثبات چند باره شایستگی پتروشیمی برای قهرمانی

اصغر قلندری

درآغاز برگزاری رقابت‌های بسکتبال ایران درمرحله پلی آف وجدال دومدعی قهرمانی لیگ برتر فصل جاری با شکست سنگین پالایش نفت آبادان با اختلاف ۲۲ امتیاز در بازی دوم همه را متعجب کرد! مسابقات بسکتبال لیگ برتردرمرحله پلی آف که قرار بود به صورت چهار از هفت برگزار شود، ازسوی سازمان لیگ مقرر گردید به صورت سه از پنج برگزار شود. از آنجایی که تیم‌های صدر جدول گروه‌های فرد و زوج با تیم‌های چهارم وتیم های دوم هر گروه با تیم‌های سوم درمرحله پلی آف مواجه شدند تیم‌های پتروشیمی بندرامام و پالایش نفت آبادان با برد راحت در برابر تیم‌های نیروی زمینی و شهرداری کاشان فینالیست شدند و تیم‌های دانشگاه آزاد وشهرداری اراک درتقابل با تیم‌های سوم گروه(شهرداری تبریز و شیمیدرتهران را از پیش روبرداشتند تا برای تصاحب مقام سوم وچهارم دیدارهای مرحله پلی آف را برگزارکنند.

پالایش نفت آبادان – پتروشیمی بندر امام

بازی‌های شهرآورد پالایش نفت آبادان وپتروشیمی بندر امام به قدری از حساسیت بالایی برخوردارشده است که مسئولان فدراسیون بسکتبال واجرایی مسابقات تصمیم گرفتند درمسابقه ای که درآبادان انجام می‌شود بدون حضورهواداران پتروشیمی وبازی برگشت که در سالن اندیشه بندرامام پتروشیمی میزبان است بدون حضور تماشاگران آبادانی وهوادار تیم پالایش نفت آبادان برگزار شود! تا مسابقه درآرامش وامنیت بیشتری به مورد اجرا درآید واز درگیری احتمالی هواداران دوتیم پیشگیری شود! به هر حال درچنین شرایطی اولین دیداردوتیم هم استانی در جوی سالم و بدون کوچک‌ترین درگیری برگزار شد وپتروشیمی با اختلاف ناچیزی (۸۰ ــ ۷۴) به برتری رسید. اما بازی دوم با نوسان و فراز و نشیب‌های فراوان وباورنکردنی همراه بود.

دیدار دوم

دراین بازی پتروشیمی به لطف درخشش حامد حدادی، بهنام یخچالی، محمد جمشیدی، اوشین ساهاکیان، جیمز وایت، حامد حسین زاده و رضا لطفی شروع خوبی داشت وکوارتر اول را ۱۹ ــ ۱۵ پشت سرگذاشت اما در کوارتر دوم شاگردان مهران شاهین طبع علیرغم درخشش حدادی مقهور بازی توفانی پالایش نفت شد ونتوانست از کمند یاران حماد سامری به ویژه بازی فکورانه سعید داورپناه باتجربه، رایان ریچاردز و محمد حسن زاده که پرتلاش ظاهرشده بودند رها شود. وبا یک بازی سایه به سایه نیمه اول را باحساب ۳۶ ــ ۳۴ به حریف واگذارکرد. با شروع کوارتر سوم پتروشیمی موسی نبی پور و رضا لطفی را بیشتر در ترکیب تیم قرارداد ودر چهار دقیقه آغازین با کسب (۱۵) امتیاز به یک نتیجه حیرت انگیزودور از انتظار دست پیدا کرد! درحالی که پالایش نفت آبادان به رغم بازی خوب عماد سلمانی، سجاد مشایخی، فرید اصلانی وسعید داور پناه نتوانسته بود حتی یک توپ را وارد سبد پتروشیمی کند و یک امتیاز به دست آورد ونهایتا نتیجه ۴۹ ــ ۳۶ را به سود پتروشیمی رقم زد! معلوم نبود تیم پالایش نفت آبادان را چه می‌شود که در پایان نیمه اول بازی با اختلاف دو امتیاز برترمیدان بود وبا شروع نیمه دوم این چنین دچارافت دوراز انتظار شد؟! تا سرانجام محمدحسن زاده بانی شکسته شدن طلسم شد ویکی ازدو پرتاب پنالتی را تبدیل به امتیاز کرد. اما بحران روحی دست ازسرنفتی های عصبی آبادان برنداشت تارفته رفته فاصله امتیازات بیشتر و بیشترشد! تلاش داورپناه که قفل سبد را با پرتاب‌های سه امتیازی بازکرده بود هم کارساز نشد! به طوری که کوارتر سوم را با ۲۰ امتیاز اختلاف «۶۵ ــ ۴۵» به پایان رساندند! ریباندهای بی نقص حامد حدادی و پرتاب‌های از راه دور یخچالی شیرازه تیم پالایش را بهم ریخته بود و بازیکنان عصبی پالایش نفت که تمرکزشان راازدست داده بودند متاسفانه خطاهای شخصی وغیرورزشی و برخوردهای خشونت بار را جایگزین بازی زیبا وجذاب نیمه اول خود کردند تا درنهایت با اختلاف ۲۲ امتیاز (۸۴ ــ ۶۲) بازنده این بازی در پلی آف دوم باشند.

یک گام تا قهرمانی

پتروشیمی بندرامام برای تصاحب جام قهرمانی فقط به یک برد دیگر نیازدارد که قراراست روز پنجشنبه «چهارم خرداد ماه» به مورد اجرا درآید. درحالیکه تیم پالایش نفت آبادان برای رسیدن به مقام قهرمانی باید درسه بازی به پیروزی برسد که قدری دشواروتا حدی غیرممکن به نظرمی رسد. قضاوت این بازی را حسن نیکخواه، هادی سالم و جعفر محمدپور برعهده داشتند و ناظربازی محمود حاج اسماعیلی بود.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *