رویای ایران در ۱۰ دقیقه برباد رفت

آیدین بهاری

تیم فوتبال جوانان ایران در دومین دیدار خود در رقابت‌های در مسابقات جام جهانی جوانان ۲۰۱۷ کره جنوبی بازی ۲ بر صفر برده را با شکست ۴ بر ۲ عوض کرد تا برای صعود چشم به دیدار آخر داشته باشد. در دومین دیدار از مرحله گروهی جام جهانی فوتبال جوانان – ۲۰۱۷ کره‌جنوبی، تیم ملی ایران از ساعت ۱۲: ۳۰ روز گذشته در ورزشگاه جام جهانی ججو مقابل تیم ملی زامبیا قرار گرفت.

نیمه اول

در دقیقه یک، شوت سلطانی‌مهر از مقابل محوطه جریمه زامبیا با برخورد به مدافعان این تیم دور شد. در ادامه درخشان‌مهر توپ را به داخل محوطه جریمه ارسال کرد که رضا شکاری از ۶ قدمی و بدون حضور مدافعان حریف توپ را به بیرون زد تا فرصت بسیار خوبی از دست ایران برود. در دقیقه هفت، روی اشتباه مدافع اسپانیا توپ به رضا شکاری رسید و او با دریبل مدافع این تیم، تو را به گوشه دروازه زامبیا زد و ایران را با یک گل پیش انداخت. در دقیقه ۲۰، بازیکن زامبیا با ایستادن پشت ضربه ایستگاهی، از فاصله ۲۵ متری توپ را با فاصل از دروازه ایران به بیرون زد. در دقیقه ۳۱، بازیکن زامبیا با عبور از چند بازیکن ایران، موقعیت خوبی را برای هم بازی خود در داخل محوطه جریمه ایران فراهم کرد که مدافع‌های ایران سراسیمه این توپ را دور کردند. در دقیقه ۳۴، شوت بازیکن زامبیا به سمت دروازه نیما میرزازاد، با برخورد به صورت علی شهسواری از دروازه ایران دور شد. در دقیقه ۳۷، سانتر بازیکن زامبیا از روی نقطع کرنر توسط میرزازاد دور شد اما شوت برگشتی و محکم بازیکن این تیم با برخورد به مدافع‌های ایران به دروازه‌بان مشکی پوش ایران رسید.

نیمه دوم

در دقیقه ۴۸، امید نورافکن با توپ وارد محوطه جریمه زامبیا شد و در حالی که قصد دریبل زدن بازیکن زامبیا را داشت با خطای این بازیکن سرنگون شد و داور نقطه پنالتی را نشان داد. رضا شکاری پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و ضربه خود را برعکس جهتی که دروازه‌بان پریده بود زد و گل دوم ایران را به ارمغان آورد. بعد از این گل همه تقریباً برد ایران را قطعی می‌دانستند اما ناگهان روند بازی تغییر کرد. در دقیقه ۵۴، روی اشتباه علی شهسواری توپ در محوطه جریمه به ساکالا رسید و او با شوتی محکم دروازه ایران را باز کرد و اختلاف را به حداقل رساند. در دقیقه ۵۸، با کار تیمی بازیکنان زامبیا توپ مقابل محطوه جریمه به ام‌وِپو رسید و او با شوتی زمینی و محکم گل دوم تیمش را به ثمر رساند و بازی را به تساوی کشاند. در دقیقه ۶۵، بازیکن زامبیا بعد از عبور از بازیکن ایران توپ را سانتر کرد که میرزازاد با پا توپ را دور کرد اما در برگشت مهاجم زامبیا ضربه سر دیگری را زد که باز هم خط دفاع ایران برگشت داد اما در مرحله سوم ضربه باندا از فاصله کم وارد دروازه ایران شد و گل سوم زامبیا به ثمر رسید. در دقیقه ۷۱، حرکت تیمی بازیکنان زامبیا مقابل محوطه جریمه باز هم موقعیت شوتزنی به داکا رسید و این بازیکن با شوتی دقیق دروازه ایران را برای بار چهارم باز کرد. در دقیق ۸۵، در شلوغی محوطه جریمه، شوت محکم بازیکن ایران با برخورد به دیرک دروازه تبدیل به گل نشد. این دیدار در نهایت با پیروزی ۴ بر ۲ به سود زامبیا تمام شد تا ایران بازی دو هیچ برده را مقابل زامبیا واگذارکند و نماینده آفریقا به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند. بازی سوم ایران، روز یکشنبه مقابل تیم ملی پرتغال خواهد بود.

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *