آقای گل لیگ یک نارنجی پوش شد

هامون رشیدیان

با پایان فصل شانزدهم لیگ برتر فوتبال کشور بازار نقل و انتقالات بار دیگر داغ شد. به همین بهانه در سلسله گزارش‌هایی قصد داریم تا آخرین اخبار نقل و انتقالات فوتبال کشور را به اطلاع شما برسانیم.

پارس جنوبی و سودای درخشش در لیگ برتر

پارس جنوبی جم در ادامه آماده سازی برای لیگ قرارداد مدافع راست فصل گذشته خود فرشاد محمدی مهر را تمدید کرد. همچنین این تیم مهدی عبدی بازیکن فصل گذشته خیبر خرم آباد را نیز به جمع بازیکنان خود اضافه کرد. در ادامه میثم تیموری و واحد بخشی نیز قرارداد خود را تمدید کردند تا پارس جنوبی با حفظ اسکلت فصل گذشته آماده لیگ هفدهم شود.

محمد عباس‌زاده به سایپا پیوست

مهاجم سابق پرسپولیس و نساجی مازندران با عقد قراردادی سه ساله رسماً به سایپا پیوست. محمد عباس‌زاده که فصل اخیر را در لیگ یک سپری کرد و با وجود عدم راهیابی همراه نساجی مازندران به لیگ برتر، با به ثمر رساندن ۲۴ گل عنوان آقای گلی این رقابت‌ها را به دست آورد در لیگ هفدهم برای نارنجی پوشان به میدان خواهد رفت. عباس‌زاده یک بار در سال ۹۲ با نظر علی دایی از نساجی قائمشهر به پرسپولیس پیوست و شاگرد آقای گل جهان شد که در نخستین سال حضور در لیگ برتر، با وجود بازی‌های اندک نمایش درخشانی ارائه کرد و ۵ گل زد که تمام آنها در ۶ هفته پایانی فصل بود و این عملکرد موجب شد یک فصل دیگر در جمع سرخ پوشان بماند.

پورموسوی سرمربی فولاد خوزستان شد

سیروس پورموسوی سرمربی فصل گذشته استقلال خوزستان هدایت فولاد را برعهده گرفت. پورموسوی جانشین نعیم سعداوی می‌شود که در این فصل با تیمش بد کار نکرد اما در انتهای فصل اختلافاتی جدی با مدیران فولاد پیدا کرد. پورموسوی در فصل گذشته جانشین عبدالله ویسی شده بود و استقلال خوزستان را با مشقت تا انتهای لیگ حفظ کرد. پورموسوی ۴۶ ساله است و در کارنامه خود یک سال سرمربیگری استقلال خوزستان را دارد. او قبلاً در فولاد به عنوان دستیار کار کرده و از این باشگاه شناخت دارد.

هافبک ماشین سازی به گسترش پیوست

کاخاشویلی هافبک گرجستانی ماشین سازی با تیم دیگر تبریز قرارداد جدید امضا کرد. کاخا یکی از سهمیه‌های خارجی تیم رسول خطیبی بود که علیرغم سقوط ماشین سازی به دسته پایین‌تر نمایش‌هایش خوبی از خود نشان داد. هافبک تدافعی فصل گذشته ماشین سازی قرارداد جدید خود را با گسترش فولاد تبریز منعقد کرد تا یک فصل دیگر در فوتبال ایران حضور داشته باشد.

ساسان در سه راهی تهران- اصفهان و لژیونر شدن

شنیده می‌شود با توجه به صادرنشدن ویزای شنگن، ساسان انصاری به همراه سه بازیکن دیگر از اردوتیم ملی خارج شده‌اند. ساسان انصاری مهاجم فولاد در لیگ شانزدهم موفق شد رکوردش در فوتبال ایران نسبت به فصل قبل را بهبود ببخشد، او که در لیگ پانزدهم به عنوان سومین بازیکن اثرگذار لیگ انتخاب شده بود، در لیگ شانزدهم رتبه‌اش را بهبود بخشید و به رتبه دوم صعود کرد، قرارداد این بازیکن با فولاد به پایان رسیده است و به نظر می‌رسد با توجه به کم شدن بودجه و معلوم نشدن مربی آینده فولاد، مهاجم نورآبادی به روزهای انتهایی حضورش در تیم خوزستانی رسیده و با توجه به درخشش در لیگ برتر با پیشنهادهایی مواجه شده است. ساسان که هنوز تصمیمش را نگرفته است دو پیشنهاد جدی یکی از تیم‌های سرخابی و یکی از اصفهان دارد و شنیده می‌شود یک پیشنهاد نیز از خارج از کشور برای این مهاجم گلزن آمده است. ساسان در دو فصل اخیر مجموعاً توانسته برای فولاد در لیگ برتر و جام حذفی ۳۰ گل به ثمر برساند و مطمئناً انتظارات زیادی از او می‌رود تا بتواند امار خوبش را در هر تیمی باشد؛ تکرار کند.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *