یوز پلنگ‌های ایران جهانی شدند

اصغر قلندری

رفتن به جام جهانی عزم ملی می‌طلبید که یوز پلنگ‌های ایران در دوشنبه شب ۲۲ خرداد مقابل چشمان ده‌ها هزارتماشاگرمشتاق حاضردر ورزشگاه آزادی تهران ومیلیون ها بیننده‌ای که ازطریق گیرنده‌های تلویزیونی تماشاگربازی ازبک‌های آبی پوش وسفید پوشان ایران بودند، به خوبی توانستند با به نمایش در آوردن فوتبال ایرانی با عزم ملی را با برتری ۲ بر صفر برابر ازبکستان به اثبات رسانند. به یقین تلاش و عملکرد کارلوس کی روش سرمربی پرتغالی در سال‌های اخیر تأثیر گذاربوده است که برای رشد و پیشرفت فوتبال ایران وهموار کردن راه صعود به جام جهانی، علاوه براستفاده از بازیکنان بزرگ ومستعد و بازی دادن به جوان‌ها، با استفاده ازتمام ظرفیت‌های موجود برای رسیدن به موفقیت‌های هر چه بیشتربا تیم ملی ازهمه ابزارهای قانونی استفاده کرد وبه نتایج ارزشمندی دست یافت که حاصل آن در نهایت صعو تیم ملی کشورمان به مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه می‌باشد.

نیمه اول

تیم ملی فوتبال کشورمان درساعت ۱۵/۲۱ دوشنبه شب گذشته در یکی از حساس‌ترین دیدارهای خود در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف تیم ملی ازبکستان رفت تا با کسب ۳ امتیازاین دیدار برای دومین بار متوالی به عنوان سومین تیم صعود کننده به مسابقات جام جهانی بعداز تیم‌های روسیه (میزبان) و برزیل باشد. تیم ملی فوتبال ایران که دربازی رفت خود (مهرماه سال ۹۵) در تاشکند موفق شده بود تیم ملی ازبکستان را با یک گل شکست دهد وبا ۱۸ امتیازدرصدرجدول گروه (A) قراربگیرد درشبی که بیش از ۷۵ هزار تماشاگرمشتاق که با نظم خاص وتشویق ایسلندی شوروهیجان زیادی به مسابقه داده بودند با بازی توفانی مالکیت توپ ومیدان رادراختیارگرفت و بی آنکه دست به بازی احساسی بزند بازی متعادلی را به نمایش گذاشت و در یک موقعیت استثنایی با استفاده از اشتباه مدافعان ازبکستانی که خود را در تله آفساید گیری اسیرکردند، سردار آزمون پا به توپ شد و تا دهانه دروازه ازبک‌ها پیش رفت و درشرایطی که فقط الکساندر لوبانوف را پیش رو داشت از بین دو پای دروازه بان جسور و چالاک ازبکستان توپ را به کنج دروازه ازبک‌ها فرستاد وگل اول ایران را در دقیقه (۲۳) بنام خود ثبت کرد. نیمه اول علیرغم تلاش شاگردان بابایان اف با همین نتیجه یک بر صفربه سود ایران به پایان رسید.

نیمه دوم

با شروع نیمه دوم ودردقیقه ۴۸، بازی تهاجمی مهاجمان ما باعث شد تامدافعان ازبکستان روی مهدی صارمی مرتکب خطای پنالتی شوند. اما در شرایطی که داوروسط اعتقادی به پنالتی نداشت به تشخیص کمک داور اول خود احترام گذاشت واعلام پنالتی به سود ایران کرد که مسعود شجاعی کاپیتان تیم ملی کشورمان مأمور زدن این پنالتی شد وبا ضربه‌ای سنگین توپ را از بالای دروازه به بیرون فرستاد تا این فرصت طلایی برای گل دوم از دست برود! پنالتی که می‌توانست خیال ایران را راحت‌تر کند. در ادامه عادل احمد اف کاپیتان تیم ازبکستان، ایسمائیل اف، حیدراف، عبدال خولی کوف وشور اخمادوف به هردری زدند تا شاید راهی به دروازه ایران پیدا کنند اما هر بار با دفاع خوب ومنطقی یاران ما مواجه بودند. البته چند بارنیز با سانتر روی دروازه و ارسال توپهای عمقی دروازه ایران را به خطر انداختندکه علیرضا بیرانوند با خروج بموقع و چالاکی توپها را دراختیارگرفت تا سرانجام پاس زیبای سردارآزمون و فرار عالی مهدی صارمی که پا به توپ وارد محوطه شده بود شیرازه خط دفاعی ازبکها را به هم ریخت و شوت روپای راست طارمی در دقیقه ۸۷ گل دوم ایران را به ثبت رساند ومایه خوشحالی کادر فنی وتماشاگران شد، به ویژه کارلوس کی روش که از فرط خوشحالی دست از پا نمی‌شناخت وحرکاتش بسیارتماشایی بود. شایان ذکر اینکه دو بازی بعدی ایران جنبه تشریفاتی و تدارکاتی دارد و ایران با همین ۲۱ امتیاز به مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه راه پیدا کرد. راهیابی افتخارآفرین تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را به عموم مردم شریف ایران تبریک می گوئیم وآرزو می‌کنیم در رقابت‌های جام جهانی قابلیت وشایستگی های فوتبالیست‌های جوان کشورمان به اثبات برسد.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *