مسیر سخت تراکتور

دامون رشیدزاده

مراسم قرعه‌کشی لیگ برتر در فصل ۹۷-۹۶ برگزار شد و ۱۶ تیم حاضر در این رقابت‌ها تا پایان هفته‌های لیگ رقبای خود را شناختند. هفدهمین دوره لیگ برتر از روز پنج‌شنبه، پنجم مردادماه آغاز می‌شود. قرعه کشی این دوره چندان با حواشی همراه نبود اما جدول رقابت‌ها برای بعضی تیم‌ها آسان و برای بعضی تیم‌ها سخت رقم خورد.

قرعه سخت تراکتور

شاید سخت‌ترین قرعه این دوره از رقابت‌ها برای تراکتور سازی رقم خورد جایی که این تیم تبریزی باید در سه هفته اول رقابت‌ها به مصاف تیم‌های استقلال خوزستان، پرسپولیس و استقلال تهران برود. تراکتوری‌ها باید در هفته اول در گرمای وحشتناک اهواز به مصاف استقلال خوزستان بروند. با توجه به شرایط آب و هوایی اهواز در این فصل از سال و گرمای بالای ۵۰ درجه دیدار این تیم تبریزی مقابل آبی‌های خوزستان از همین حالا هم شبیه کابوس خواهد بود. این تیم در هفته دوم میزبان قهرمان فصل قبل لیگ برتر خواهد بود و در هفته سوم در ورزشگاه آزادی باید به مصاف استقلال برود.

دربی

دربی هشتاد و پنجم در هفته دهم برگزار می‌شود بازی که به گفته خیلی‌ها جدال بین دو مدعی اول قهرمانی است و برنده آن می‌تواند تاثیری زیادی در راه تعیین قهرمان لیگ برتر ایفا کند. استقلالی‌ها در این نقل و انتقالات تابستانی با جذب بازیکنانی مثل مجتبی جباری، سجاد شهباززاده، پژمان منتظری، حسن بیت سعید، داریوش شجاعیان و مهدی قائدی از نظر بازیکن بسیار قدرتمندتر از فصل گذشته شده‌اند و بی تردید هواداران این تیم به چیزی جز قهرمانی و البته پیروزی در دربی فکر نمی‌کنند. اما پرسپولیسی‌ها در این فصل به جز از دست دادن سروش رفیعی بازیکن دیگری را از دست نداده است و اسکلت فصل گذشته خود را حفظ کرده است و با جذب بازیکنانی مثل بشار رسن، شجاع خلیل زاده، منشأ و سیامک نعمتی تا حد زیادی توانسته‌اند نقاط ضعف فصل گذشته را برطرف کنند. طبیعی است که پرسپولیسی‌ها هم امیدوار هستند در این فصل شکست دربی ۸۴ را خیلی زود جبران کنند.

قرعه خوب طلایی پوشان

سپاهان در هفته اول لیگ برتر میزبان سایپا خواهد بود. این تیم در هفته دوم در مشهد به مصاف پدیده خواهد رفت. طلایی پوشان در هفته سوم میزبان پارس جنوبی خواهند بود. به این ترتیب قرعه سپاهانی‌ها برای چند هفته اول قرعه مناسبی است. اما در هفته چهارم دربی اصفهان میان سپاهان و ذوب آهن برگزار خواهد شد که در نوع خود برای هر دو تیم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود. قرعه دیگر تیم اصفهانی نیز قرعه چندان سختی نیست و حداقل ذوبی‌ها می‌توانند امیدوار باشند که در هفته‌های اول لیگ امتیازات مناسبی را کسب کنند. ذوب آهن در سه هفته اول به ترتیب به مصاف سیاه جامگان، گسترش فولاد و پیکان خواهد رفت.

برنامه کامل سه هفته ابتدایی لیگ به شرح زیر است.

هفته اول

پیکان تهران- پدیده خراسان

صنعت نفت آبادان- استقلال تهران

سیاه جامگان- ذوب‌آهن اصفهان

استقلال خوزستان- تراکتورسازی تبریز

نفت تهران- سپیدرود رشت

گسترش فولاد تبریز- پارس جنوبی جم

پرسپولیس تهران- فولاد خوزستان

سپاهان اصفهان- سایپا تهران

هفته دوم

پدیده- سپاهان

سایپا- صنعت نفت

ذوب‌آهن اصفهان- گسترش فولاد

استقلال تهران- استقلال خوزستان

پارس جنوبی- پیکان

فولاد خوزستان- نفت تهران

سپیدرود- سیاه جامگان

تراکتورسازی- پرسپولیس

 هفته سوم

صنعت نفت آبادان- پدیده

پیکان- ذوب‌آهن اصفهان

استقلال خوزستان- سایپا

نفت تهران- پرسپولیس

گسترش فولاد- سپیدرود

استقلال تهران- تراکتورسازی

سیاه جامگان- فولاد

سپاهان- پارس جنوبی جم

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *