اولین جام به قرمزها رسید

دامون رشیدزاده

سوپر جام فوتبال ایران با قهرمانی تیم فوتبال پرسپولیس به پایان رسید تا قهرمان فصل گذشته فوتبال ایران اولین جام این فصل را به ویترین افتخارات خود اضافه کند. قرمز پوشان پایتخت پس از تمرینات فشرده پیش فصل آماده‌تر از همیشه به مصاف تیم بحران زده نفت رفتند و موفق شدند با ۳ گل قهرمانی سوپر جام را جشن بگیرند.

ترکیب

پرسپولیس که در این دیدار دو خرید جدید خود یعنی گادوین منشأ و بشار رسن را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت با ترکیب: علیرضا بیرانوند، شایان مصلح، حسین ماهینی، شجاع خلیل زاده، محمد انصاری، محسن ربیع خواه، وحید امیری (کامیابی نیا ۸۴)، فرشاد احمدزاده، محسن مسلمان (حمید طاهرخانی، دقیقه ۸۸)، مهدی طارمی (دقیقه ۷۴، سیامک نعمتی) و علی علیپور به مصاف نفت رفت. در آن سو تیم بحران زده نفت که با رفتن علی کریمی و آمدن حمید درخشان بسیاری از بازیکنان مطرح خود را از دست داده است در این دیدار با ترکیب: میلاد فراهانی، جهانبخش ذبیحی‌طاهر، حسین جعفری، فرید محمدی‌زاده، امیرحسین فشنگچی (علی خدایی ۷۴)، علیرضا عزت‌کرامت، فرشاد هاشمی، علی میرخراط، مجتبی حق‌دوست، آرش شهامتی و عیسی آل‌کثیر در مقابل پرسپولیس قدم به میدان گذاشت. البته حمید درخشان که هنوز قرارداد خود را امضا نکرده ترجیح داد روی نیمکت تیم نفت ننشیند و بازی را از سکوها دنبال کرد. در مقابل اما برانکو در روزی که خیلی فشاری روی خود احساس نمی‌کرد بدون دغدغه تیمش را از کنار زمین هدایت کرد.

نیمه اول

این دیدار با برتری کامل پرسپولیس آغاز شد و تقریباً توپ و میدان در تمام لحظات بازی در اختیار این تیم بود و بازیکنان نفت تنها به دفاع کردن و زیر توپ زدن مشغول بودند. قرمزها توانستند در همان نیمه اول چندین موقعیت گل ایجاد کنند که برخی با بی دقتی و برخی هم با بدشانسی راهی به دروازه پیدا نکرد اما در دقیقه ۱۸ بازی روی یک ضد حمله سریع علی علیپور با فراری تماشایی توانست گل اول قرمزها را به ثمر برساند. دقایق انتهایی نیمه اول بدون اتفاق خاصی سپری شد و قرمزها با همان یک گل به رختکن رفتند.

نیمه دوم

با شروع نیمه دوم پرسپولیسی‌ها مجدداً توپ و میدان را در اختیار گرفتند و موقعیت‌های متعددی را روی دروازه نفت ایجاد کردند. در دقیقه ۶۶ روی پاس علیپور محسن مسلمان با شوتی تماشایی توانست برتری قرمزها را به دو گل افزایش دهد. نفتی‌ها بعد از گل دوم سعی کردند به دروازه پرسپولیس نزدیک شوند اما ضعف تاکتیکی مشهود بازیکنان این تیم باعث می‌شد شمار پاس‌های سالم بازیکنان نفت حتی به ۳ پاس هم نرسد. در دقیقه ۸۳ فرار خوب ماهینی و پاس تماشایی این بازیکن به درون محوطه جریمه با خطای مدافع نفت همراه بود و پرسپولیس را صاحب یک ضربه پنالتی کرد. ضربه پنالتی را فرشاد احمدزاده در خلاف جهت دروازبان به گل تبدیل کرد تا قهرمانی قرمزها با ۳ گل تثبیت شود.

بحران نفت

نفت در این دیدار نشان داد که بحران به وجود آمده در این تیم خوب تا چه اندازه مخرب بوده است. قهرمان جام حذفی ایران و یکی از تیم‌های خوب این سال‌ها به دلیل مشکلات متعدد مالی و رها شدن از سوی وزارت نفت با مشکلات بیشماری روبروست و با روند فعلی بعید به نظر می‌رسد که بتواند از این مشکلات رهایی پیدا کند.

پرسپولیس اگر چه در این دیدار با اقتدار قهرمان شد اما قهرمانی در فصل آینده لیگ برتر و همینطور قهرمانی در آسیا برای این تیم به این راحتی‌ها نخواهد بود. قرمزها می‌توانند تا شروع لیگ سرخوش از قهرمانی باشند اما با شروع لیگ دوران ماه عسل برانکو و یارانش به پایان خواهد رسید.

 

 

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *