جدال جذاب در شهرآورد اصفهان

اصغر قلندری

تقابل دو مربی کهنه کار و پرتجربه فوتبال درشصت ودومین دربی اصفهان به سود زلانکوکرانچار به پایان رسید. بازی دو تیم ذوب آهن وفولاد مبارکه سپاهان درهفته چهارم لیگ برتر (جام خلیج فارس) درورزشگاه اختصاصی ذوب آهن در (فولاد شهر) بسیار جذاب وتماشایی ازآب درآمد. با فرارسیدن روز پنشنبه ۲۶ مرداد ماه ۱۳۹۶ انتظار هواداران مشتاق دو تیم همشهری برای دیدن بازی دربی کلانشهراصفهان درلیگ هفدهم به پایان رسید وهواداران پرشوردو تیم با حضوردر ورزشگاه فولاد شهر شاهد یکی اززیباترین وجذاب ترین مسابقات فوتبال لیگ برتردرهفته چهارم بودند وبا شور وهیجان خاصی به تشویق تیم محبوبشان پرداختند. از حق نگذریم بازیکنان هر دو تیم عالی بازی کردند و شایسته پیروزی دراین دیدار بودند اما زرد پوشان سپاهان از موقعیت‌ها بخوبی بهره بردند وشاگردان امیرقلعه نویی در زدن ضربه‌های پایانی بی دقت عمل کردند واسیرواکنش های بسیار زیبای اولیویرا شدند.

سپاهان به دنبال جبران ناکامی‌ها

حساسیت این دربی برای هردوتیم به اوج خود رسیده بود و زرد پوشان سپاهان برای جبران ناکامی‌های سه هفته گذشته با انسجام وهماهنگی وباتمام وجود وتدارکی وسیع پای به میدان تیم همشهری گذاشته واز آغازمسابقه دست به حملات گسترده‌ای زدندوچند موقعیت گلزنی داشتند که واکنش‌های خیره کننده محمد رشیدمظاهری مانع از فروریختن دروازه ذوب آهن شد. زلانکوکرانچار برای رهایی تیمش از بحرانی که نا خواسته در هفته‌های آغازین لیگ دامنگیرش شده بود برای دفاع ازحیثیت تیم ریشه دارفوتبال سپاهان اصفهان دراین دربی که با حضور جمعی ازهواداران به میزبانی تیم ذوب آهن برگزارمی شد باید به پیروزی می‌رسید تا جایگاه خود را درروی نیمکت کادرفنی استحکام بخشد. سبز پوشان جوان ذوب آهن با هدایت امیرقلعه نویی که آشنا به فوتبال روز است، به رقم شایستگی و نتایج ارزنده‌ای که درسه هفته گذشته کسب کرده ودررده چهارم جدول جای گرفته بودند و با وجود بازی خوب ودرخشانی که درنیمه اول نشان دادند تا گلی دریا فت نکنند در نیمه دوم اسیرفرارهای پیاپی ومهار نشدنی مهرداد محمدی شدند که از جناح راست بارها روی دروازه ذوب آهن خطر سازشد و با ارسال‌های خوب خود روی دروازه سبزپوشان در دقیقه ۷۳ توسط ساسان انصاری گل اول فولاد سپاهان را رقم زد. شاگردان امیر قلعه نویی که فرصت‌های استثنایی گلزنی خودرا توسط دانیال اسماعیلی فر و احسان پهلوان از دست داده بودند برای جبران گل خورده، چندین باردروازه سپاهان را با خطر فروریزی مواجه ساختند که لی اولیویرا دروازه بان شایسته سپاهان که پس ازمدتها مصدومیت به این بازی رسیده ودرون دروازه جای گرفته بود با واکنش‌های تحسین برانگیزخود اجازه گلزنی را از مهاجمان جوان ذوب آهن که دقت لازم در زدن ضربات نهایی را نداشتند گرفت.

درخشش محمدی

البته این واقعیت را باید بپذیریم که تیم جوان شده ذوب آهن که با سیستم ۴ ـ ۱ ـ ۴ ـ ۱ و با تک مهاجم بلند قد (مجتبی تبریزی) به مصاف تیم سپاهان رفته بود در دفاع به ویژه درضد حمله‌ها کاملاً جا می‌ماندند که می‌توان گفت نشات گرفته ازخستگی بازی‌های سخت هفته‌های گذشته واشتهای گلزنی بیش ازحد مهاجمان فولاد سپاهان به ویژه مهردادمحمدی بود که دوراز انتظار درشرایط ایده آل دراین بازی شهرآورد ظاهرشده و با پاس گل اول و به ثمررساندن گل دوم به همراه لی اولیویرا به عنوان بهترین بازیکن دوتیم شناخته شد.

قابل ذکر اینکه با قیاس با آنچه درفوتبال ایران مرسوم است و تعویض‌های مکرر و زودهنگام مربیان تیم‌ها به صورت یک عرف و عادت درآمده و مربیانی که سکان رهبری تیمی را برعهده می‌گیرند و در بحرانی‌ترین زمان حاضرمی شوند مسئولیت سنگینی را پذیرا باشند، وبا تمام داشته‌های تجربی سعی می‌کنند ابتدا آرامش را به تیم و بازیکنانی که دچاراسترس وبحران روحی شده‌اند بازگردانند تا بدون دغدغه تیم خود را به سمت وسوی کورس قهرمانی سوق دهند هم از این امر مستثنی نیستند. این سیاست کاری مربیان نامدار و باتجربه‌ای نظیرکرانچار و امیرقلعه نویی دقیقاً به خوبی دراین دو تیم اصفهانی صورت گرفته و به انجام رسیده است اما با نگاهی به سالهای گذشته براین باور یقین حاصل می‌کنیم که مدیرعاملان و اعضای هیئت مدیره باشگاه‌های ذوب آهن و فولاد مبارکه سپاهان، هرگاه تیمشان دچار بحران مقطعی شده، مایوسانه وبی برنامه دست به تعویض کادر مربیگری به ویژه سرمربی تیم زده‌اند ونشان داده‌اند که تحمل شکست ندارند وهیچ مربی بزرگی هم بعد ازیکی دو شکست، شانس ماندگاری در سمت مربیگری را ندارد

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *