ستاره باران فوتبال ایران

دامون رشیدزاده

تیم ملی فوتبال کشورمان با خیالی آسوده دو بازی باقی مانده خود از مرحله گروهی انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ را انجام خواهد داد. ایران که دومین تیم صعود کننده به جام جهانی لقب گرفته است پنجشنبه همین هفته در کره جنوبی به دیدار این رقیب دیرینه خواهد رفت. بر خلاف ما که صعود و صدر نشینیمان در گروه قطعی شده کره‌ای‌ها با کابوس حذف در مرحله انتخابی جام جهانی دست و پنجه نرم می‌کنند. ایران در دومین دیدارش روز سه شنبه هفته آینده ۱۴ شهریور هم در تهران میزبان سوریه خواهد بود. دیداری که اگرچه برای ما تشریفاتی است اما به دلیل اتفاقات بازی رفت و بازی ناجوانمردانه سوری‌ها دیداری انتقامی برای ما خواهد بود. کی روش تکلیف ۱۱ بازیکن لیگ را برای این دیدارها مشخص کرده و علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، محمد انصاری، وحید امیری، مهدی طارمی، سعید آقایی، روزبه چشمی، امید نورافکن، حامد لک، وریا غفوری و مهدی ترابی را به تیم ملی دعوت کرده است. اما مرحله مهم بعدی انتخاب بقیه بازیکنان از میان لژیونرهای خوب این روزهای کشورمان است که کار را برای هر مربی‌ای سخت می‌کند.

دروازبان

سوشا مکانی و علیرضا حقیقی پس از مدت‌ها ناکامی دوباره به روزهای اوج خود بازگشته‌اند و از بین این دو بازیکن یک نفر به تیم ملی دعوت خواهد شد. در این بین حقیقی با درخشش فوق العاده در دو بازی اخیر لیگ سوئد شانس بالایی برای قرار گرفتن در لیست کی روش دارد و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد او یکی از دروازبانان لیست کی روش برای این دو بازی پیش رو خواهد بود. البته با توجه به موفقیت‌های علیرضا بیرانوند او احتمالاً دروازبان اول دیدار با کره جنوبی خواهد بود و بقیه دروازبان ها باید خود را برای دیدار با سوریه آماده کنند.

خط دفاعی

حضور میلاد محمدی در سمت چپ خط دفاعی تقریباً تضمین شده است و این بازیکن بدون شک انتخاب اول کی روش برای این پست خواهد بود. رامین رضائیان هم با توجه به حضور نسبتاً خوب در ترکیب تیم اوستنده بلژیک احتمالاً دوباره به تیم ملی دعوت خواهد شد. مرتضی پور علی گنجی هم به احتمال زیاد گزینه اصلی کی روش در خط دفاعی خواهد بود.

خط میانی

کی روش تنها دو بازیکن را برای این خط به تیم ملی دعوت کرده و از حالا مشخص است که سعید عزت اللهی گزینه اصلی کی روش برای میانه میدان خواهد بود. همچنین حضور درخشان علیرضا جهانبخش در لیگ هلند هم هیچ جای شک و شبه ای باقی نمی‌گذارد تا او از حالا خود را در لیست کی روش ببیند.

خط حمله

ترافیک در خط حمله ایران بیشتر از هر زمان دیگری خواهد بود. طارمی که خیالش از بابت دعوت راحت شده. اما آزمون، کریم انصاری فر، رضا قوچان نژاد، کاوه رضایی و احتمالاً سامان قدوس (اگر مشکل تابعیتش حل شود) رقابت سختی را برای دعوت شدن به تیم ملی دارند.

مسعود و احسان

پس از ماجرای بازی احسان حاج صفی و مسعود شجایی در مقابل نماینده رژیم اشغالگر قدس خبرهای زیادی از محرومیت این دو بازیکن البته از سوی افراد بی ربط با فوتبال منتشر شد. اما پس از عذرخواهی این دو بازیکن و توضیحاتشان به نظر می‌رسد دیگر دلیلی برای مخالفت با دعوت این دو کاپیتان تیم ملی وجود ندارد و احسان و مسعود بار دیگر در ترکیب تیم ملی ایران خواهند درخشید.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *